הנדסאים תל-אביב

הנדסאי חשמל מסלול בוקר

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי הנדסה ,לימודי טכנאים / הנדסאים ,לימודי תעודה ,מכינות/פסיכומטרי/בגרויות
  • אזור גיאוגרפי:
     גוש דן - בני אפרים 218 תל אביב

אודות מגמת הלימוד

 

 

הנדסאי חשמל פועלים בחזית הטכנולוגיה, מתכננים, מתפעלים, מפקחים, מייצרים ומייעלים את המערכות והמכשירים שסביבנו, החל מרכבים חשמליים ומערכות אנרגיה מתחדשות ועד בתים חכמים, קריפטוגרפיה וסמארטפונים. חשמל הוא חלק בלתי נפרד מהחיים המודרניים. הוא נמצא בלב ליבה של התחבורה, הרפואה, המחשוב, התקשורת, האקולוגיה ובמרכז התעשייה וההייטק, לכן הנדסאי חשמל הוא מקצוע שתמיד יש לו ביקוש.

אנו ב’הנדסאים תל אביב’ גאים להכשיר את הדור הבא של הנדסאי החשמל בישראל להיות בחוד החנית של מקצועות העתיד בתחומי האנרגיה המתחדשת, ההתייעלות האנרגטית, אגירת אנרגיה ואינטליגנציה אקולוגית, ומלמדים נושאים אלו פי 4 בהשוואה למכללות אחרות בארץ!

לימודי הנדסאי חשמל ב’הנדסאים תל אביב’ יכשירו אתכם לערוך תוכניות חשמל עד עוצמת זרם של AMP 630×3 (לאחר 2 שנות ניסיון), לעבודה כאנשי מפתח בתחומי התעשייה והטכנולוגיה השונים ויחשפו אתכם לשלל נושאים, ביניהם: זרם חזק, מתח גבוה, מערכות הספק ומתקני חשמל, מנועים וגנרטורים, פיקוד ובקרה ואנרגיות מתחדשות. מאחר שחשמל הוא תחום דינמי, חדשני ומתרחב, המשלב בין מגוון רחב של תחומי-משנה, הוא פותח לבוגרי הנדסאי חשמל שפע אפשרויות לקריירה.

 

 

אודות תחום הלימוד

 

 

מגמת הנדסאי חשמל ב’הנדסאים תל אביב’ נמצאת במקום הראשון מתוך 29 מכללות בישראל עם ממוצע ציונים בהגנות פרוייקט גמר של 88. הדגש שאנו שמים על אנרגיות מתחדשות והתייעלות אנרגטית מקנה לסטודנטים ולסטודנטיות שלנו מומחיות ייחודית, יכולת להציע פתרונות חדשניים ויצירתיים לאתגרים ממשיים והזדמנות לקחת חלק בעיצוב פני העתיד.

 

לימודי הנדסאי חשמל מקנים לסטודנטים ולסטודנטיות ידע וניסיון בתכנון והקמה של מערכות חשמל מורכבות ומתקדמות בבתים, במבנים, במפעלים, בתעשיות ובערים. במהלך הלימודים תלמדו במעבדות חשמל מתקדמות וחדישות, המצוידות במכשור ורכיבים המגיעים מהיצרנים המובילים ותתנסו גם בעבודה מעשית, בשטח. כמכללה שחרטה על דיגלה אחריות סביבתית וקהילתית תלמדו קורסים ייחודיים בתחום האנרגיה, ביניהם: קורס אנרגיות מתחדשות המתרכז בהפקת אנרגיות מהשמש (6 טכנולוגיות שונות), ממים (גלי ים, גאות שפל וסכרים הידראוליים), מרוח (4 טכנולוגיות שונות), מאנרגיה גרעינית, מאנרגיית ביו-מסה ואף תתנסו בתכנון חוות אנרגיה ירוקה. בנוסף, תלמדו קורס בהתייעלות אנרגטית, במהלכו תלמדו על הטפלת מים, צמצום זיהום האוויר, מיחזור ועוד,  קורס בית חכם בו תחשפו למודל “בניין מאופס אנרגיה” (המכונה ZEB- Zero energy building) ותראו כיצד מתכננים בתים חכמים ואקולוגיים שאינם דורשים משאבים ממקורות מזהמים. כמו כן, תלמדו קורס בנושא ערים חכמות, שיצייד אתכם בפתרונות יעילים לצמצום העומס התחבורתי על הכבישים, להבטחת הבטיחות האישית לתושב ולשיפור התשתיות העירוניות.

 

 

 

תיאור המקצוע

 

 

מכיוון שחשמל נמצא בלב ליבן של כל התשתיות הטכנולוגיות, הנדסאי חשמל לוקחים חלק חשוב בתהליכי קבלת החלטות, יש להם אחריות רבה וסמכות נרחבת בתחומי התכנון, הייצור, הפיקוח, ההתקנה והתחזוקה של מערכות חשמל ביתיות, תעשייתיות ותשתיות עירוניות מבוססות חשמל (זרם חזק). דיפלומת הנדסאי חשמל מטעם המ”ט תעניק לכם זכות להירשם כחשמלאים מוסמכים כבר עם סיום הלימודים והיא תאפשר לכם להחזיק באחת מהדרגות הגבוהות ביותר בתחום החשמל. כבעלי הסכמת הנדסאי חשמל תוכלו להשתלב במגוון רחב של תחומים ותפקידים, בהתאם להעדפתכם ובחירתכם.

 

 

מטרת התכניות

 

 

המטרה שלנו ב’הנדסאים תל אביב’ היא להקנות לסטודנטים ולסטודנטיות ניסיון מעשי וידע תיאורטי בתחום החשמל תוך דגש על אחריות אקולוגית ומודעות סביבתית. החיבור ההדוק שלנו לחברות טכנולוגיה ולעולם התעשייה מאפשר לבוגרי הנדסאי חשמל להשתלב בקלות בעולם העבודה עם סיום הלימודים ולמלא תפקידי מפתח בחברות טכנולוגיה עתירות ידע ובענפי התעשייה. במסגרת לימודי הנדסאי חשמל תלמדו לא רק על חשמל כי אם גם מקצועות משיקים נוספים, לרבות: תכנות מחשבים, הנדסת פרויקטים, מערכות סיפרתיות ועוד ותצאו עם ידע אקלקטי ורב-תחומי שיקנה לכם יתרון משמעותי.

 

 

קהל יעד

 

 

לימודי הנדסאי חשמל מתאימים לכל מי שרוצה להשפיע, לחולל שינוי ולעצב את העולם שסביבנו. מאחר שבמהלך הלימודים נלמד גם מתמטיקה, פיזיקה ומחשבים וגם  נתמודד עם מגוון אתגרים ובעיות – מסלול זה מתאים לאנשים סקרנים, אחראיים, יצירתיים, דייקנים, בעלי כושר אנליטי ואוריינטציה ריאלית.

 

 

משך זמן הלימודים

 

 

לימודי יום – במסלול זה הלימודים נפרשים על פני שנתיים, 4 ימי לימוד בשבוע, במשך 4 סמסטרים בלבד.

פרוייקט גמר

 

 

פרויקט הגמר במסלול הנדסאי חשמל נועד להביא לידי ביטוי את כל הידע, המיומנויות והניסיון שצברתם במהלך הלימודים. פרויקט הגמר נערך בזוגות והוא יכול לשמש כרטיס הכניסה שלכם לעולם העבודה. הפרויקט יאפשר לכם לתכנן, הלכה למעשה, אספקת חשמל למפעלים תעשייתיים, לבתי מלון, לחוות סולאריות, לאצטדיוני ספורט (כדורגל, כדורסל), לבניינים רבי קומות או למקומות אחרים, בהתאם להעדפתכם האישית.

במהלך הפרויקט תתמודדו עם השיקולים הנלווים לתכנון מערכות בעוצמה שבין 600 אמפר ל-900 אמפר, תעסקו בחיווט, במנועים, בבקרת טמפרטורה, במיקומי שנאי, תערכו חישובים וניתוחים, תשתמשו בתוכנות מחשב מתקדמות ועוד. כל סגל המרצים המקצועי במגמת הנדסאי חשמל יעמוד לצידכם וילווה אתכם יד ביד לאורך כל הפרויקט. אנחנו כאן כדי להדריך, להנחות ולתמוך בכם כמו גם לתת לכם את כל הכלים, העזרים והידע הנדרשים להשלמת פרויקט הגמר בהצלחה והגנה עליו בפני בוחנים חיצוניים מטעם מה”ט.


כל מסלולי הלימוד של  הנדסאים תל-אביב


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649