אוניברסיטת חיפה

תואר שני ושלישי בטיפול באומנויות

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תואר ראשון
  • אזור גיאוגרפי:
     חיפה והסביבה - הר הכרמל, חיפה 31905

אודות:
בית הספר לטיפול באמצעות אומנויות הוקם באוקטובר 2008 כחלק מהפקולטה למדעי הרווחה והבריאות באוניברסיטת חיפה. בית הספר הוא היחיד בישראל המעניק תואר שני בטיפול באומנויות עם חמש תכניות: טיפול באומנות חזותית, טיפול בתנועה ומחול, טיפול במוזיקה, דרמה תרפיה ופסיכודרמה. מאז הקמתו הפכו התכניות בבית הספר לתכניות האקדמיות הפופולריות ביותר בישראל, בהן רשומות כיום למעלה מ -450 סטודנטים. בית הספר מציע גם תכנית מיוחדת לסטודנטים וסטודנטיות מהחברה החרדית. לבית הספר מוניטין רב בעולם כמוסד הכשרה ומחקר מוביל בעולם. לסטודנטים בבית הספר ניתנת האפשרות להיפגש עם טובי המטפלים והחוקרים בתחומים השונים.

מטרת תואר שני:
להכשיר קלינאים וחוקרים אקדמיים בתחום הטיפול באומנויות, להרחיב את בסיס הידע התיאורטי בתחום, לפתח גישות טיפוליות ומתודולוגיות מחקר חדשניות ולקדם את מעמדם של מקצועות הטיפול באומנויות בתחום הבריאות, הרווחה, ושיקום בישראל ובעולם. כתכנית להכשרת מטפלים, אנו רואים במקצוע הטיפולי גישה ודרך חיים. התכנית מעודדת התפתחות אישית לצד רכישת מיומנויות טיפוליות ומזמינה את הסטודנטים לקחת חלק במסע התפתחותי זה.

מטרות התואר השלישי:
• לתת מענה לצורך ממשי לתוכנית דוקטורט בטיפול באמצעות אמנויות, שאינה מוצעת בארץ והינה מהבודדות המוצעות כעת בעולם.
• להגדיל את איכות וכמות המחקרים בתחום כדי להמשיך ולבסס את מעמדו של הטיפול באמצעות אמנויות כמקצוע בריאות יישומי המעוגן בדיסציפלינה אקדמית מחקרית מובחנת.
• לקדם מחקר בסיסי ויישומי, לפתח תיאוריה ומתודולוגיה ולקדם Evidence-Based-Practice לצד Practice-Based-Research

אפשרויות תעסוקה:
בעלי התואר יוכלו להתקדם ולהתפתח בתחום תעסוקתם, עבודה וטיפול במסגרת החינוך, קופות חולים, קליניקות.


כל מסלולי הלימוד של  אוניברסיטת חיפה


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649