אוניברסיטת אריאל בשומרון - תואר אקדמי

תואר ראשון במדעי כימיה

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תואר ראשון ,לימודי תואר שני ,לימודי הנדסה ,לימודי תעודה
  • אזור גיאוגרפי:
     השרון

אודות:

 

עולם הכימיה כולל את כל הגופים הסובבים אותנו – את האדמה עליה אנו הולכים, את המזון אותו אנחנו אוכלים, את רקמות גופנו ואת הצורן שאנו משתמשים בו לבניית מחשבים, יסודם של כל הדברים שבהם אנחנו נוגעים, טועמים, מריחים ואפילו שומעים, במדעי הכימיה. תחום הכימיה מתפרס וכולל בתוכו מספר רב של תת-תחומים ועובדה זו ממקמת את הכימיה כמדע מרכזי ומגשר בין כל המדעים המדויקים האחרים: מתמטיקה, פיסיקה וביולוגיה.

 

 

 

הבחירה באריאל:

 

התחומים המדעיים הנחקרים במחלקה מרובים ומגוונים ומשקפים את קדמת המדע: כימיה ירוקה, ננו-כימיה, אנרגיה מתחדשת, פיתוח תרופות וטיפולים ממוקדים, כימיה ביו-פיזיקלית ודיאגנוסטית, קטליזה תהליכית ואורגנו-מתכתית, סינתזות אורגניות ואי-אורגניות, מדע החומרים, כימיה ביו-אי-אורגנית וביו-אורגנית, אלקטרוכימיה, חישובים קוונטים-מכאניים, דינמיקה מולקולרית.

*מסלול הכימיה הירוקה באוניברסיטת אריאל הוא ייחודי בתחומו בארץ

מסלולי הלימוד במחלקה:

 

מסלול אנליזה פרמצבטית 

מסלול לימודים חדשני, בשיתוף פעולה עם טבע, חברת תרופות גלובאלית מובילה בגנריקה ותרופות ייחודיות, המאפשר לך להיות שותף בפיתוח תרופות העתיד. מטרת המסלול היא להכשיר עובדים בתחום האנליזה תרכובות (כימיה אנליטית) בחברות תרופות. סטודנטים בוגרי מסלול זה יוכלו בקלות להשתלב בתעשיית התרופות, המזון וגם במפעלים אחרים בתחום, המצריכים ידע ייחודי זה. טבע מעניקה מלגות לימודים למתאימים וכן אפשרות להצטרף לשורותיה. בעולם קיימת דרישה הולכת וגדלה לתחום וזוהי התכנית האקדמית הראשונה בישראל הנותנת מענה ספציפי לצורכי התעשייה.

 

מסלול מדעי הכימיה – כללי

במסלול זה נחשף הסטודנט לכל תחומי הכימיה, הוא לומד קורסים מתקדמים בכימיה אורגנית, אי-אורגנית, תיאורטית, פיסיקלית, אנליטית ובביוכימיה.

בוגרי מסלול זה יוכלו להשתלב בעתיד בכל אחד מתחומי הכימיה.

 

מסלול כימיה ירוקה – אנרגיה וסביבה

כימיה ירוקה הינו מסלול ייחודי לאוניברסיטת אריאל, המציע לימודים בתחום כימיה של אנרגיה מתחדשת, כבר בתואר הראשון. מסלול לימודים זה שם דגש על התמחות בנושאי אנרגיה ואיכות הסביבה (cleantech), בהקשרים כימיים.

 

מסלול כימיה רפואית

המסלול חושף את הסטודנטים לתחומים כגון: כימיה (בעיקר כימיה אורגנית סינתטית), פרמקולוגיה והתמחויות בביולוגיה. הבנה מעמיקה במדעים אלה, מאפשרת למתכנני התרופות להציע מבנים כימיים שיובילו את התרופה ליעדה בצורה הסלקטיבית והנכונה. המסלול כולל התנסות מעבדתית נרחבת ב’מעבדה בכימיה רפואית’.

 

 

 

אפשרויות תעסוקה והמשך לימודים:

 

בוגרי המחלקות משתלבים בתעסוקה בתפקידים מגוונים במפעלי תשלובת כימית, כמפקחים על  צוותי ייצור, בתעשייה התרופות, כמפתחים בתעשיית ההייטק והביוטכנולוגיה, כמתכננים בענף הקלינטק ובתחום האנרגיה המתחדשת ועוד, כאשר אנו מעודדים את הטובים שבהם להמשיך ללימודים מתקדמים ולהתמקד במחקר.
התעשייה הכימית בישראל תורמת תרומה אדירה לכלכלת המדינה. מגוון רחב של מוצרים מיוצרים בארץ על ידי כ 450-מפעלים קטנים וגדולים. היא מתרכזת ביצור מוצרים בעלי ערך מוסף גבוה בעזרת כוח אדם מיומן ומקצועי והיא מהמתקדמות בעולם.

 

*בוגרי המחלקה ממשיכים לתואר שני בכימיה באוניברסיטת אריאל או במיטב האוניברסיטאות בארץ ובעולם.

 

 


כל מסלולי הלימוד של  אוניברסיטת אריאל בשומרון - תואר אקדמי


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649