אוניברסיטת אריאל בשומרון - תואר אקדמי

תואר ראשון פיזיקה

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תואר ראשון ,לימודי תואר שני ,לימודי הנדסה ,לימודי תעודה
  • אזור גיאוגרפי:
     השרון

 

 

קיים מסלול של כפל תואר פיזיקה והנדסת מכונות!

 

 

אודות:

 

פיזיקה משמשת בסיס לכל המקצועות המדעיים והטכנולוגיים. תכנית הלימודים באריאל כוללת קורסי פיזיקה המותאמים עבור תחומי ההתמחות השונים במחלקה. הקורסים מכסים מגוון רחב של נושאים בתחום הפיזיקה הניסויית והתיאורטית.

 

 

 

יתרונות הלימודים באריאל:

 

במחלקה מתקני מעבדה מודרניים ומתקדמים בהם מבצעים הסטודנטים במהלך לימודיהם מטלות העושות שימוש בציוד המתקדם. במסגרת פרויקט סיום הלימודים מוזמנים התלמידים לעשות שימוש במעבדות המחקר.
המחלקה מקיימת התמחויות ייחודיות כגון פיזיקה ברפואה. התמחות זו שמה דגש על הצד הקליני והמעשי והכשרת הפיזיקאי לתפקידים בתחומי התעשייה הרפואית, הביטחונית, הפרטית והמחקרית.
למצטיינים אפשרות לכפל תואר עם המחלקה להנדסת חשמל ואלקטרוניקה וכפל תואר עם המחלקה להנדסת מכונות ומכטרוניקה. שילובים אלו יאפשרו לרכוש ידע מעשי ולהמשיך לתארים מתקדמים ולמחקר. כמו כן קיים מסלול המשך ישיר לתואר שני.
ללימודי הפיזיקה הקצאה מיוחדת של מלגות לעידוד קידום המחקר והלימודים בתחום.

 

 

 

תחומי התמחות:

 

הסטודנטים במחלקה ילמדו במסגרת מקצועות הבחירה, קורסים מתחומים אלו:

 

תחום היישומים האלקטרוניים – החיבור בין עולם האלקטרוניקה לפיזיקה והבסיס לטכנולוגיות התקשורת. הלימודים במחלקה מאפשרים ראייה רחבה ומעמיקה של הפוטנציאל היישומי של המחקר העיוני בפיזיקה. ההתמחות כוללת קורסים כגון: עיבוד אותות, רכיבים מתוכנתים, אנטנות בתקשורת אלחוטית ועוד.
תחום האופטיקה – התמחות זו כוללת למידה ויישום של אופטיקה מודרנית (קוונטית ולא ליניארית), בישראל קיים שימוש נרחב בתחום זה בתעשייה האזרחית והצבאית. קורסים הנלמדים במסגרת התמחות זו הינם אופטיקה קוונטית, מבוא ללייזרים, תכונות אופטיות של מוליכים למחצה ועוד.
תחום המחשבים – התמחות במחשבים כוללת את הבנת הקשר בין עולם המחשבים לשפה הפיזיקאלית. במסגרת התמחות זו ניתן ללמוד קורסים כגון גיאומטריה חישובית, מבנה מחשבים, פתרון בעיות בעזרת המחשב ועוד.
תחום הביו-פיזיקה – התמחות זו משלבת את מדעי הפיזיקה, הכימיה והביולוגיה. קורסי בחירה בהתמחות בביו-פיזיקה כוללים בין היתר: ביו-פוטוניקה, מבוא לאנטומיה, ביולוגיה של התא ועוד.
פיזיקה ברפואה – התמחות זו כוללת את נושאי יישום הפיזיקה במדעי הבריאות. ההתמחות כוללת הכשרה לעבודה ברנטגן, CT, MRI, רפואה גרעינית, רדיותרפיה ואולטרה-סאונד בבתי החולים ובמכוני הדימות בישראל. התוכנית תואמת את דרישות ההכשרה של פיזיקאים רפואיים שנקבעו על ידי הפדרציה האירופית של ארגונים לפיזיקה רפואית (EFOMP). קורסים בתחום התמחות זה כוללים בין היתר: קרינה במערכות ביולוגיות, פיזיקה רפואית ניסויית, ביולוגיה של התא ועוד.

 

 

 

אפשרויות תעסוקה והמשך לימודים:

 

בוגרי התואר בפיזיקה משתלבים בהצלחה בתפקידי מחקר ופיתוח בתעשיות עתירות ידע כדוגמת: תקשורת והעברת נתונים, סיבים אופטיים, לוויינים, לייזרים, ביופיזיקה, פיזיקה בתעשיית הכימיה והחומרים ועוד.
*למצטיינים אפשרות לכפל תואר עם המחלקה להנדסת חשמל ואלקטרוניקה או עם המחלקה להנדסת מכונות ומכטרוניקה.
***למצטיינים אפשרות למסלול ישיר לתואר שני בהנדסת חשמל ואלקטרוניקה.

 

 

 

משך הלימודים:

 

3 שנים.

 

 

השאר/י פרטים ללא כל התחייבות וקבל/י את כל המידע אודות המסלול


כל מסלולי הלימוד של  אוניברסיטת אריאל בשומרון - תואר אקדמי


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649