המכללה האקדמית בית ברל

תואר ראשון B.Ed.F.A. – אמנות

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תואר ראשון ,לימודי תואר שני ,לימודי חינוך והוראה ,לימודי תעודה
  • אזור גיאוגרפי:
     השרון - מרכז (כפר סבא)

 

 

אודות:

 

 

המדרשה – הפקולטה לאמנויות של המכללה האקדמית בית ברל מציעה לבאים בשעריה הזדמנויות מסעירות וחוויה ייחודית של התפתחות, חקירה וגילוי מתמיד. הסטודנטים המצטרפים למדרשה הופכים לחלק ממסורת מפוארת של יוצרים שלמדו בה והשתלבו כדמויות מפתח בעולם האמנות והתרבות בארץ ובעולם. אנו מזמינים אתכם להצטרף אל המסורת הזו ואף לאתגר אותה, לערער עליה, להתריס כנגדה ולעצב ביחד איתנו לא רק את חווית הלימודים שלכם – אלא גם את תפיסת עולמכם האמנותית והתרבותית הייחודית.

כדי לתת טעימה מהחוויה הייחודית, בחרנו לשתף אתכם בדבריו של דורון רבינא, בוגר המדרשה ומרצה בה, דקאן הפקולטה לשעבר, אמן ואוצר ראשי לשעבר של מוזיאון תל אביב:
”אני יכול רק להתקנא במפגש הצפוי לכם עם האנשים הייחודיים, המקוריים והמרשימים כל כך הנמנים עם סגל המרצים במדרשה. אלו הם אנשים שהרחיבו את דעתי, הסעירו את מחשבתי וממשיכים לעשות זאת גם היום, והם מחכים לכם, מתוך עניין והתרגשות רבה, בציפייה לדיאלוג דינמי ופורה”.

הלימודים במדרשה מעוצבים על פי הצרכים הייחודיים של כל סטודנט בהתכווננות בלתי פוסקת לשאיפות המקצועיות והאמנותיות של כל אחד ואחת מכם. התכנית מתמקדת בלימודי אמנות הכוללים מגוון רחב ועשיר של תחומים ופעילויות אמנותיות: ציור, פיסול, צילום וידאו, מדיה, קרמיקה, התנסות מעשית עשירה הכוללת סדנאות עבודה, סיורי אמנות ייחודיים, מפגשי אמן, תערוכות סטודנטים וביקורת עבודות, לילות לבנים של אמנות ועוד. כמו כן, התכנית משלבת לימודים עיוניים מרתקים: היסטוריה של האמנות, פילוסופיה, אוצרות, תיאוריה ופרשנות, חשיבה ביקורתית, פוליטיקת זהויות, אקטיביזם, מגדר ועוד.

 

 

 

 

למה כדאי ללמוד אמנות במדרשה – הפקולטה לאמנויות?

 

 

בגלל האפשרות ללמוד מהאמנים והאמניות המובילים בארץ ובעולם – כניסה אל המדרשה היא כניסה אל ליבו הפועם של עולם האמנות. הלימודים מפגישים את הסטודנטים עם אמנים ואוצרים מובילים לכל אורך תכנית הלימודים במסגרת הרצאות קבועות, סדנאות אמן ייחודיות, ביקורת עבודות סטודנטים ועוד.
בגלל הקשר האישי – הסטודנטים שלנו נהנים מקשר חם ואישי עם המרצים, המחויבים לליווי צמוד ואכפתי גם הרבה מעבר למסגרת השיעורים הרגילה.
בגלל הסדנאות המתקדמות – הסטודנטים שלנו נהנים מגישה לציוד האמנות החדיש והמתקדם ביותר: ממעבדות וידאו משוכללות, תוכנות עיבוד תמונה, וידאו וסאונד, מדפסות וסורקי תלת מימד ועד ציוד חדשני בתחום הצילום, הפיסול והציור ומרחבי עבודה אישיים.
בגלל חילופי הסטודנטים – אפשרות ייחודית ללמוד סמסטר באקדמיות מובילות ברחבי אירופה.
בגלל הקמפוס היפהפה – הלימודים מתקיימים בקמפוס ירוק ופסטורלי, שיש האומרים שהוא בעצמו מעורר השראה ליצירה 😊
בגלל הרב תרבותיות – המדרשה דוגלת בחופש ביטוי, בפלורליזם ובחיים משותפים ומהווה מרחב מוגן ומעשיר של ריבוי זהויות, תרבויות ותפיסות מגוונות.
בגלל האפשרויות להמשך – במהלך התואר סטודנט.ית שמעוניינ.ת יוכל ללמוד את קורסי ההשלמה הנדרשים כתנאי לקבלה ללימודי תואר שני M.A.A.T בטיפול באמצעות אמנויות – אמנות חזותית.

 

 

תכנית הלימודים:

 

 

הלימודים נמשכים ארבע שנים.
בשנה א’ הלימודים נפרסים על פני 4 ימים בשבוע, מוקדשים ללימודי יסוד בכל אחד מתחומי האמנות הנלמדים במדרשה: ציור ורישוםפיסולמדיה דיגיטליתצילוםוידאו ארטקרמיקה, שפת האמנות, כמו כן, מבואות בהיסטוריה ופילוסופיה של האמנות וחינוך לאמנות.

בשנים ב’-ג’ הלימודים נפרסים על פני 4 – 5 ימים בשבוע, מתמקדים בלימודי אמנות מעשיים ולימודי אמנות עיוניים, הבנויים בעיקר על בחירתו של הסטודנט.

חצי יום בשבוע מוקדש להתנסות מעשית בבתי ספר.
בשנה ד’ הלימודים מרוכזים ביום אחד ומתמקדים בהכנה לתערוכת הגמר.

 

 

 

תואר ותעודת הוראה:

 

 

מסלול הלימודים מזכה את בוגריו בתואר ראשון באמנות .B.Ed.F.A וכן בתעודת הוראה, ומכשיר את הבוגרים ללמד בכל שכבות הגיל, במסגרות פורמאליות ובלתי פורמאליות במערכת החינוך ולהשתלב בשדה האמנות, החברה והחינוך בארץ.

 

 

 

תנאי קבלה לתואר ראשון – B.Ed.F.A. באמנות:

 

 

כל מועמד חייב בתעודת בגרות.

 

תעודת בגרות איכותית בציון 85 לפחות ומקצוע מוגבר בהיקף של 5 יח”ל פוטרים ממבחן פסיכומטרי.

 

מועמד ללא תעודת בגרות איכותית נדרש לפסיכומטרי (ציון התאמה 50% בגרות, 50% פסיכומטרי).

 

כל מועמד יעבור ראיון קבלה הכולל הצגת תיק עבודות.

 

על המועמד להביא טקסט קצר שכתב על התרשמותו מיצירת אמנות/סרט/ספר/מופע.

 

מועמד שמתקבל על סמך תעודת סיום תיכון בשפה זרה (מהארץ או מחו”ל), יצטרך לעבור בחינת סיווג בעברית (יע”ל) לפני תחילת לימודיו. ציון מינימום נדרש לקבלה בבחינת יע”ל – 110 ומעלה. מועמד שיקבל ציון 109-80 יצטרך לעבור מכינה בעברית בסמסטר הראשון ללימודיו.

 

מועמד בעל תעודת בגרות בערבית חייב להציג ציון של 80 ומעלה בבחינת בגרות בלשון עברית ברמה של 5 יח”ל (מבחן בעברית למגזר הלא יהודי).

 

מועמד בעל תעודת בגרות מחו”ל חייב באישור שקילה מטעם משרד החינוך, וציון 540 לפחות במבחן פסיכומטרי.

 

מועמד בעל תעודת בגרות מחו”ל יידרש לעבור מכינה במקצועות עברית: תנ”ך, לשון עברית, ספרות עברית ותולדות עם ישראל.

 

תכנית הכנה 30+ – התכנית מיועדת למועמדים בני 30 ומעלה ללא זכאות לתעודת בגרות בהתאם לנהלי המועצה להשכלה גבוהה. התכנית בהיקף של 6 ש”ש ומתקיימת טרם תחילת הלימודים.

 

 

 

מועדי פתיחה:

 

 

אוקטובר.

 

 

משך הלימודים:

 

 

4 שנים.

 

 

 

השאר/י פרטים ללא כל התחייבות וקבל/י את כל המידע אודות תואר ראשון B.Ed.F.A. – אמנות

 


כל מסלולי הלימוד של  המכללה האקדמית בית ברל


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649