אוניברסיטת חיפה

תואר שני ושלישי במשפטים

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תואר ראשון
  • אזור גיאוגרפי:
     חיפה והסביבה - הר הכרמל, חיפה 31905

אודות:
התכניות בפקולטה מחויבות לקידום, להעמקה ולהצמחת תובנות ביקורתיות וידע משפטי של מוסמכיהם/ן, והצבתם/ן בשורה הראשונה של משפטנים/ות בישראל. התכניות מעניקות היכרות מעמיקה עם מורכבויות המשפט בעולם המודרני תוך ניצול מסגרות לימוד ייעודיות ומאתגרות. התכניות משקפות את התפיסה הרב-תחומית המאפיינת את הפקולטה. הדבר מתבטא בשני מישורים: בתוכן של מקצועות רבים הנוגעים לנושאים כגון פוליטיקה, סוציולוגיה, כלכלה, פסיכולוגיה, רפואה ועוד; ובמתן אפשרות בחירה בקורסים הנלמדים בחוגים אחרים של אוניברסיטת חיפה. לסטודנטים/יות אפשרות בחירה בין תוכנית תואר שני כללית לבין תכניות עם התמחות בתחום מסויים המצוי בחזית הפרקטיקה והמחקר המשפטיים. כמו כן, יכולים סטודנטים/יות העומדים/ות בתנאי הקבלה להתקבל למסלול לכתיבת תיזה בכל התכניות.

תוכניות לימוד בתואר שני:
● תורה השפיטה והליך הפלילי: תכנית ייחודית מסוגה המקנה הכשרה אקדמית ומקצועית בתחום ההליך הפלילי ותורת השפיטה. התכנית באה לתת מענה לשינויים משמעותיים שהתרחשו בשנים האחרונות במערכת השפיטה, בדיני הראיות ובדיני הפרוצדורה הפלילית. הקורסים.
● משפט וטכנולוגיה: טכנולוגיות מידע מחוללות שינויים מרחיקי לכת בסביבה העסקית ומהוות כר להתפתחותם של מודלים עסקיים חדשים. הרשת יוצרת גם מציאות פוליטית חדשה: מאפשרת היווצרות קהילות חדשות, מעצבת את יחסי הפרט והקהילה ומחוללת שינויים בתפקידה.
● מנהל אזרחי: התכנית מפנה זרקור חדשני לתווך המשפטי שבו פועלת הרשות הציבורית בישראל של המאה העשרים ואחת. תווך זה כולל את כללי המשפט הציבורי, את כללי המשפט האזרחי, והיבטים דיוניים. התכנית עוסקת בתיאוריות של אסדרה (רגולציה).
● משפט ובריאות: תכנית ייחודית מסוגה בארץ המקנה הכשרה אקדמית ומקצועית בתחומי המשפט, הבריאות והאתיקה והממשקים ביניהם. התכנית נועדה לתת מענה לשינויים רחבי ההיקף שהתרחשו בשנים האחרונות במערכת הבריאות, במשפט, במדע ובטכנולוגיה.
● עסקי מסחרי: אתגר הניצב היום מול עורכי דין, בפרט אלה העובדים בסקטור הפרטי, הוא כפול: ראשית, עליהם להתמחות בדינים הקשורים למשפט המסחרי, למשל מיזוגים ורכישות, ניירות ערך, הגבלים עסקיים וכו’. ולא פחות חשוב, עליהם להכיר את העקרונות העסקיים-מסחריים.
● כללי: תכניות לימודי תואר שני מחויבות בראש וראשונה לקידום, העמקה והתפתחות תובנות ביקורתיות וידע משפטי של מוסמכיהם/ן, והצבתם/ן בשורה הראשונה של משפטנים ומשפטניות בעלי כישורים וידע מתקדמים. התכניות מעניקות היכרות מעמיקה בעולם.
מסלול לרכישת ידע במשפטים:
● משפטים ללא משפטנים: לבוגרי/ות תואר ראשון שאינם/ן משפטנים/ות, נועדה להעניק השכלה ברמת תואר שני המבוססת על משפטים כתחום ידע ומכוונת להעמיק ולהרחיב את ההשכלה שרכשו הסטודנטים/יות בתואר הראשון, תוך זיקה לנסיון עבודתם בשוק התעסוקה.

אודות התואר השלישי:
לשם קבלת התואר “דוקטור לפילוסופיה” על תלמיד/ת המחקר לתכנן ולבצע מחקר מקורי ועצמאי, שיש בו משום חידוש ותרומה מהותית לקידום הידע בתחום המשפט. המחקר צריך להיכתב לפי נוהגי המבנה והמינוח המקובלים בתחום המשפטים. מחקר זה ייקרא להלן – עבודת דוקטור. כמו כן, על תלמיד/ת המחקר להוכיח שליטה בחומר הרקע ובספרות המקצועית הרלוונטית ולעמוד בהצלחה בלימודי השלמה ככל שאלה יוטלו, ובכל יתר החובות. “דוקטור לפילוסופיה” הוא תואר המוענק מטעם אוניברסיטת חיפה.

אפשרויות תעסוקה:
עריכת דין ומשפטנות במגזר הפרטי, הציבורי ובתעשייה, הוראה ומחקר באקדמיה.


כל מסלולי הלימוד של  אוניברסיטת חיפה


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649