מכללת כרכור לרפואה משלימה

קורס רפלקסולוגיה

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תעודה
  • אזור גיאוגרפי:
     השרון - רחוב המושב 40, כרכור

יש בך רצון לעזור לאנשים להגיע לריפוי ואיזון הגוף? לימודי רפלקסולוגיה במכללת כרכור יעניקו לך ערוץ התפתחות אישי, מקצועי, יעיל ועמוק. נשמע מעניין? זאת ההזדמנות שחיכית לה. זה הזמן לעשות לעצמך משהו טוב. מחכים לך!



אודות:
הרפלקסולוגיה הינה כלי רב עוצמה, הנוגעת ישירות במקומות העמוקים אצל המטופל. זוהי תקשורת ייחודית בה המטופל והמטפל מדברים ללא מילים דרך כף הרגל. המילה ’רפלקסולוגיה’ נגזרת מהמילה האנגלית Reflection שמשמעותה ’השתקפות’, הכוונה להשתקפות הגוף והנפש של המטופל בכפות רגליו. רפלקסולוגיה משתייכת לרפואה ההוליסטית הבוחנת את האדם כישות שלמה בעלת מרכיבים פיזיים, רגשיים, מנטאליים, רוחניים וסביבתיים. הרפלקסולוגיה היא שיטת אבחון וטיפול במגע, ולפיה כל איבר בגוף מיוצג בנקודה ספציפית בכף הרגל. כך ניתן לטפל, לתמוך ולעודד תהליכי ריפוי טבעיים בשאיפה לבריאות מיטבית. כפות הרגליים עליהן אנו נשענים ודורכים רוב היום, נושאות אותנו בנאמנות משך שנים. כל שינוי שחל בנו מתבטא בהן ומלמד רבות מההתבוננות בהן. קורס זה הוא מסע לנבכי הגוף והנפש, שער לעולמו של המטופל באמצעות כלי רב עוצמה. תחום הרפלקסולוגיה מצוי בצמיחה ובתנופה; טיפוליו ניתנים בכל קופות ובתי החולים, מרכזי נופש ופנאי. זהו מקצוע מבוקש ומוערך. הבוגרים משתלבים היטב בשוק העבודה בסקטור הציבורי והפרטי גם יחד.

קהל היעד:
הקורס מתאים לקהל הרחב המעוניין במקצוע טיפולי מבוקש ומתאים גם למטפלים בתחומי הרפואה והרפואה המשלימה, המעוניינים להרחיב את ארגז הכלים הטיפולי שלהם.

משך הלימודים:
קורס רפלקסולוגיה שנה א’ לדרגת מטפל מוסמך כולל 30 מפגשים, פעם בשבוע.
קורס רפלקסולוגיה שנה ב’ לדרגת מטפל בכיר כולל 30 מפגשים, פעם בשבוע.

תכנית הלימודים:
בשנה א’ הנושא המרכזי הוא פרוטוקול הטיפול הבסיסי, על מיקומיו והטכניקות שבו. לימודי רפלקסולוגיה בשנה ב’ נועדו להעמיק את הידע שהתקבל, לעזור בהטמעתו, לשכלל את יכולות האבחון והטיפול ולהוסיף חדשות. במהלך הלימודים לומדים להסתכל על כפות הרגליים דרך הבנה של ארבעת האלמנטים והיחסים ביניהם. הידע הזה מעניק את היכולת והאחריות להבין לעומק את המטופלים שלנו, המוטיבציות שלהם וההתנהלות שלהם לאורך זמן. וככל שהידע וההבנה מתרחבים, כך האבחון מדויק יותר, והיכולת שלנו לעזור למטופלים שלנו גדלה. בסוף הקורס הסטודנטים הופכים לרפלקסולוגים במובן העמוק של המילה, כאלה שמסוגלים לטפל במצבים מורכבים וללוות תהליכים ארוכי טווח. הלימודים כוללים התנסות קלינית מעמיקה ומקיפה תחת פיקוח והדרכה אישית.

תכני הלימוד בקורס רפלקסולוגיה כוללים נושאים כגון: רפלקסולוגיה – תיאוריה ופרקטיקה, לימודי הגישה ההוליסטית – רפואה קונבנציונאלית מול רפואה אינטגרטיבית, עקרונות ההשתקפות, חסימות, מיקום איברים ומערכות על כף הרגל, טיפול שלד בסיסי בפתולוגיות שונות, אבחון גופני ונפשי מעמיק בגישה ההוליסטית, ראיון אישי, תשאול, גבולות בטיפול, התפתחות אישית מודעת: מדיטציות, דמיון מודרך ומודעות, ארבעת האלמנטים – רקע תיאורטי, פלישות, פתולוגיות, טכניקות טיפול רפלקסולוגי, טכניקות משלימות, סטאז’ מקיף בהנחיה צמודה.

תעודה:
למסיימים בהצלחה את הקורס בשנה א’, תוענק תעודת ’מטפל מוסמך ברפלקסולוגיה’ מטעם מכללת כרכור.
למסיימים בהצלחה את הקורס בשנה ב’, תוענק תעודת ’מטפל בכיר ברפלקסולוגיה’ מטעם מכללת כרכור.

*לימודי הרפלקסולוגיה במכללת כרכור מוכרים על ידי איגוד הרפלקסולוגים הישראלי.
*קבלת תעודת ההסמכה מותנית בסיום סדנת החייאה וקורסים משלימים נוספים הנלמדים בנפרד ובתשלום נוסף.

השאר/י פרטים ללא כל התחייבות וקבל/י את כל המידע אודות קורס רפלקסולוגיה במכללת כרכור.


כל מסלולי הלימוד של  מכללת כרכור לרפואה משלימה


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649