הנדסאים תל-אביב

הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים מסלול בוקר

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי הנדסה ,לימודי טכנאים / הנדסאים ,לימודי תעודה ,מכינות/פסיכומטרי/בגרויות
  • אזור גיאוגרפי:
     גוש דן - בני אפרים 218 תל אביב

אודות תחום הלימוד

 

 

מקצוע הנדסאי אדריכלות הוא מקצוע מרתק, עשיר ומאתגר, שיעניק לכם הזדמנות לתכנן מבני מגורים ומבני ציבור, כעצמאיים או כשכירים במשרדי תכנון גדולים, וגם לבחור האם להשתלב בוועדות הרשויות המקומיות, להשתתף בתיעוד ושימור מבנים, להתמחות בייעוץ ופיקוח על בניה ירוקה, לעבור הסמכה כיועצי נגישות ועוד. כהנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים תהפכו רעיונות לתוכניות, ותוכניות למבנים מוקפדים, ותהיו אחראים על תכנון כל הסביבה האורבנית הבנויה; מתכנון חלל הפנים, הבניין, התשתיות והמעטפת, ועד לתכנון היבטים עירוניים כמו היחס אל הרחוב, תנועה, אקלים, שטחים ירוקים והתייחסות להתחדשות עירונית.

 

 

אודות מגמת הלימוד

 

 

לימודי הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים במכללת ‘הנדסאים תל אביב’ יכשירו אתכם בהצלחה לתכנן ולעצב חללי מגורים, עבודה ופנאי מפורטים ומעוררי השראה, תוך פיתוח סגנון מנומק וייחודי. הלימודים יאפשרו לכם להביא לידי ביטוי את הכישורים היצירתיים הטמונים בכם ליצירת חללים אדריכליים מקוריים, חדשניים וברי קיימא.

 

 

לימודי הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים מפגישים את הסטודנטים עם תחומי ידע ועשייה מגוונים המשלימים זה את זה. במסגרתם תרכשו הבנה תלת ממדית, שליטה ובקיאות בשרטוט אדריכלי, בהנדסת אנוש, בשלד הבניין, בחומרים המרכיבים אותו ובאקלים בו הוא מצוי, לצד בקיאות בהיסטוריה של האמנות והאדריכלות, יכולת תכנון יצירתית וקפדנית בכל רמות הבניין, עיצוב פנים, מערכות בניין, ריהוט ותכנון אדריכלי מפורט לביצוע.

 

מטרת התכנית

 

 

מטרת תוכנית הלימודים במגמה להכשיר את הסטודנטים לתכנן פרויקט גמר מפורט ולהגן עליו, לקבל רישיון לתכנן בניין בעצמם, ולבחור האם להתמחות בעיצוב פנים, להשתלב בוועדות רישוי במועצות מקומיות או לעבור הכשרות ייעודיות בנגישות ו/או אקלים. לצד זאת, תוכנית הלימודים במגמה נבנתה כדי לפתח אצל בוגריה התבוננות משוכללת על העולם הבנוי ויכולת לתכנון סביבה בנויה טובה, נעימה וברת קיימא, ולהקנות מיומנויות חשיבה, תכנון ופתרון בעיות, באופן יצירתי ומקיף.

 

 

המטרה שניצבת לנגד עינינו היא להכשיר מתכננים מומחים בתחום האדריכלות ועיצוב פנים, שיתכננו ויעצבו את הסביבה שבה אנו חיים, עובדים ומבלים. לשם כך אנו מציידים את הסטודנטים, לא רק בארגז כלים מקצועי, כי אם גם בגישה אחראית לקהילות, לאנשים, לסביבה ולעתיד.

 

 

 

קהל יעד

 

 

לימודי הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים מתאימים לכל מי שיש לו תשוקה לעיצוב ואדריכלות, ועולמות אלו מסקרנים ומרתקים אותם. הם מתאימים לבעלי יכולת ועניין בתחומים טכנולוגיים ואמנותיים-יצירתיים, הצמאים לידע רב תחומי ורצון לפתור בעיות מורכבות. הלימודים מאפשרים לפתח קריירה מצליחה בתחום גם לאנשים ללא רקע קודם בתחום האדריכלות ועיצוב הפנים, למעוניינים בהסבה מקצועית,  וגם למעצבי פנים מנוסים, השואפים לזכות חתימה ושליטה אמיתית על תהליך התכנון והרישוי.

 

 

משך זמן הלימודים במסלול בוקר

 

 

במסלול זה הלימודים נפרשים על פני שנתיים וחצי, לאורך 5 סמסטרים, 4 ימים בשבוע.

 

 

תנאי קבלה

 

 

כללי:

 

  • זכאי לתעודת בגרות ישראלית מלאה
  • בעל זכאות לתעודת בגרות חלקית, הכוללת ציון 55 ומעלה
    • מתמטיקה ברמה של 3 יח”ל לפחות
    • אנגלית ברמה של 3 יח”ל לפחות
    • מקצועות העברית, אחד מתוך הבאים: חיבור, ספרות, לשון או הבעה ברמה של 2 יחידות לפחות (יתקבלו גם שני מקצועות ברמה של 1 יח”ל כל אחד).
  • תעודת סיום של מכינה טכנולוגית שהיקף המכינה הינו:
  • 200 שעות לימוד מתמטיקה
  • 200 שעות לימוד אנגלית
  • 100 שעות לימוד הבעה עברית או כתיבה אקדמית או אוריינות בציון ‘עובר’ לפחות
  • תעודת טכנאי מוסמך או בוגר תואר ראשון ממכללה או אוניברסיטה המוכרים על ידי המועצה להשכלה גבוהה

 

תנאי קבלה על סמך גיל:

 

  • מועמד ללימודים במסלול הכשרת הנדסאים שבמועד התחלת הלימודים יהיה בן 35 ומעלה יתקבל על סמך אחד מהאישורים הבאים:
    • אישור/ תעודה על נסיון 12 שנות לימודים ממוסד חינוכי מוכר בארץ
    • אישור מהיחידה לאישורי השכלה במשרד החינוך על השכלה שווה ערך ל- 12 שנות לימודים.

 

תנאי קבלה נוספים למגמת אדריכלות ועיצוב פנים:

 

  • מבחן מיון באדריכלות (אין צורך בידע מוקדם).
  • במקרים מסוימים, ראיון אישי עם ראש המגמה

 

 

הסמכות

 

 

לבוגרי המגמה תוענק דיפלומת הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים מטעם מה”ט.

 

תעסוקה

 

 

בוגרי מגמת הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים ממלאים תפקידי מפתח בכלכלה הישראלית בכלל ובבניין הארץ בפרט, וכאנשי מקצוע אשר בסמכותם לתכנן, להפיק תוכניות, לחתום ולהגיש בקשות להיתר בניה למבנים (מגורים וציבוריים) עד 4 קומות, הם נהנים משפע של אפשרויות לפיתוח הקריירה – אם כעצמאיים ואם כשכירים.

 

 

בוגרי לימודי הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים יכולים להשתלב כמתכננים במשרדי אדריכלות, לפתוח פרקטיקה עצמאית לתכנון אדריכלי, להתמקד ולהתמחות בעיצוב פנים, להשתלב בוועדות תכנון ברשויות המקומיות, לעסוק בייעוץ בתחום האקלים והבניה הירוקה, לשמש יועצים בתחום הנגישות בבניה ציבורית ועוד.

 

 


כל מסלולי הלימוד של  הנדסאים תל-אביב


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649