מכללת כרכור לרפואה משלימה

קורס כתיבה יצירתית טיפולית

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תעודה
  • אזור גיאוגרפי:
     השרון - רחוב המושב 40, כרכור

מתי בפעם האחרונה נפגשת עם הנפש שלך? זה הזמן לקבוע איתה פגישה. לכתוב לה מכתב. תוכלו להיפגש איתה בין השורות ומאחורי המילים בקורס כתיבה יצירתית טיפולית במכללת כרכור. נשמע מעניין? זאת ההזדמנות שחיכיתם לה. זה הזמן לעשות לעצמכם משהו טוב. מחכים לכם!



אודות:
כתיבה יצירתית טיפולית מסייעת לנו להתבונן בעצמנו ללא שיפוטיות, להבין חסימות, לייצר תובנות חדשות, ולהתחיל לפסוע באומץ אל העולם הפנימי שלנו.. הקורס מתאים למטפלים שרוצים להעשיר את עבודתם בכלי נוסף, לאוהבי כתיבה וקריאה, אך גם לכאלו שמעולם לא התנסו בכתיבה. הכתיבה היצירתית הטיפולית, מזמינה את הכותב לבטא עולם אישי, להתחזק ולגייס משאבים וכוחות דרך חוויה מעצימה של ריפוי וצמיחה. הקורס כולל התנסות בכתיבת טקסטים אישיים, במפגשים (שיתוף עיבוד ורפלקציה), בכתיבת שירה ועבודה מול טקסטים ספרותיים שונים. תוך שילוב כלים מטפוריים: מוסיקה, אמנות וקלפים השלכתיים וקיום מעגלים קבוצתיים של שיתוף ותמיכה. קורס כתיבה יצירתית טיפולית במכללת כרכור היחיד הכולל גם התנסות והכשרת הנחיית עמיתים והנחיית כתיבה טיפולית.

קהל היעד:
אוהבי כתיבה או שמעולם לא כתבו ומוכנים להתנסות. המעוניינים לשלב בעבודתם כלי מעשיר של כתיבה טיפולית, או להנחות קבוצות כתיבה יצירתית טיפולית.

משך הלימודים:
קורס כתיבה יצירתית טיפולית כולל 30 מפגשים, פעם בשבוע. כולל התנסות הנחייה.

תכנית הלימודים:
תכני הלימוד בקורס כתיבה יצירתית טיפולית כוללים נושאים כגון: כתיבה כמרחב יצירתי תרפויטי, תהליכים וטכניקות של כתיבה יצירתית לקידום מודעות ותהליכי ריפוי אישיים, תאוריות ומיומנויות התערבות של טיפול והנחיה – פרטני וקבוצתי, מושגים בתרפיה של הבעה ויצירה, טכניקות תהליכי כתיבה יצירתית טיפולית, כתיבה תהליכית יצירתית - פרוזה ושירה, חיבור, גיוס כוחות ומשאבי חוסן להתמודדות עם מצבי קושי, לחץ ומשבר באמצעות טקסט, עבודה תהליכית עם ילדים ונוער, הבניה מחודשת של סיפורי חיים בגישה נרטיבית, הימנעות מביקורת, שיפוטיות והשוואות מקבעות, מתן מרחב יצירתי, לעולם אישי נפשי של חוויות, זיכרונות, מחשבות ורגשות, חיבור לטקסטים ספרותיים כמרחב להשלכה ולשיקוף אישי דרך הרחקה והגנה, השפה האוניברסלית של סמלים, דימויים, מטאפורות, דמיון ויצירתיות, הכלה, משוב, עדות ושיקוף המאפשרים צמיחה, שינוי וריפוי, טקסטים אישיים – שיתוף, עיבוד ורפלקציה, שילוב כלים מטפוריים: מוסיקה, אמנות וקלפים השלכתיים, הנחיית עמיתים.

תעודה:
למסיימים בהצלחה את הקורס, תוענק תעודת ’הנחיית בכתיבה יצירתית טיפולית’ מטעם מכללת כרכור, המקנה לבוגריו את היכולת להנחיית כתיבה טיפולית עם סיום הלימודים.

השאר/י פרטים ללא כל התחייבות וקבל/י את כל המידע אודות קורס כתיבה יצירתית טיפולית במכללת כרכור.


כל מסלולי הלימוד של  מכללת כרכור לרפואה משלימה


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649