אוניברסיטת חיפה

תואר ראשון בספרות עברית והשוואתית

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תואר ראשון
  • אזור גיאוגרפי:
     חיפה והסביבה - הר הכרמל, חיפה 31905

אודות:
החוג לספרות עברית והשוואתית של אוניברסיטת חיפה מציג מסורת ותיקה של חקירה ספרותית, אשר במרכזה יחסי גומלין בין תחום הלימוד של הספרות העברית לדורותיה לבין האופק הספרותי והתרבותי הנרחב שפותחת הספרות ההשוואתית. החוג מזמין מועמדים סקרנים ופתוחים להצטרף אלינו ולערוך הכרות מעמיקה עם מגוון עשיר של יצירות מופת על הקשרן ההיסטורי והתרבותי, כמו גם יצירות עממיות וטקסטים השייכים לתרבות השוליים.

מסלולי לימוד:
מסלול חד חוגי:
● ספרות המדרש, האגדה והספרות העממית: בתחום הספרות העממית נלמדות יצירות מן הספרות העממית לדורותיה. נבחנת הפואטיקה של הספרות העממית והסוגות השונות כמו המיתוס, האגדה, המעשייה ועוד. כמו כן, נידונות גישות מחקר שונות. מטרת הלימודים במדור היא להקנות לתלמידים את הכרת צורותיה ותכניה של ספרות זו, תוך הערכה של מקומה בתהליכים היסטוריים, ספרותיים ומחשבתיים של תרבות עם ישראל ״בעת העתיקה״, כמו גם יחסיה עם המסורת העולמית של הספור העממי.
● הספרות העברית החדשה: בתחום הספרות העברית החדשה החוג מציע התבוננות מעמיקה בקורפוס עשיר של יצירות מן השירה, הדרמה, והפרוזה העברית שנכתבו משלהי המאה התשע עשרה ועד ימינו אלה. התמטיקה והפואטיקה (תכנים וצורות) המגוונות העולות ממגוון הטקסטים נוגעת בשני צירים ראשיים. מחד ליווי תהליך התחייה הלאומית, כמו גם ביקורת עליה, ומאידך ביטוי לנפש היחיד ולבטיו. ייחודה של הספרות העברית בצד נושאים אוניברסליים ודרכי מבע המשותפים לה ולכל הספרויות יעמדו לנגד עינינו בדיונים בטקסטים העבריים. כמו כן, נעסוק בגישות מחקר שונות בדגש על דרכי פרשנות המתחדשות.

מסלול דו חוגי:
● תכנית בינתחומית ייחודית בספרות ופילוסופיה: התכנית מיועדת לתלמידים המעוניינים לרכוש ידע מעמיק במסורת ההומניסטית ולפתח חשיבה ביקורתית ועצמאית. הקורסים בתוכנית יעסקו בזיקה שבין פילוסופיה וספרות על היבטיה השונים מהעת העתיקה ועד ההגות של המאה ה–20.
תלמידי התוכנית יזכו לליווי אקדמי אישי לאורך כל שנות לימודיהם באוניברסיטה; ירכיבו בעצמם את מערך לימודיהם בתכנית; יבחרו נושאי מחקר וישתתפו בכיתות אמן עם חוקרים בעלי שם מן הארץ והעולם.

מטרת הלימודים:
ללמוד על מהותו של הטקסט הספרותי בשלל מופעיו: כיצירה המבוצעת בעל-פה, וכיצירה כתובה, חזותית ודיגיטלית. הלימודים יתרמו לפיתוח מיומנויות מחקר, כתיבה אקדמית ויצירתית בצד פיתוח חשיבה ביקורתית, ניתוח מעמיק ופרשנות של טקסטים ספרותיים.

אופק תעסוקתי:
אפשרויות תעסוקה בסיום הלימודים: הוראה בבית ספר (לבעלי תעודת הוראה), הוצאות לאור, עריכה, ביקורת עיתונאית.

השאר/י פרטים ללא כל התחייבות וקבל/י את כל המידע אודות תואר הראשון ראשון בספרות עברית והשוואתית באוניברסיטת חיפה.


כל מסלולי הלימוד של  אוניברסיטת חיפה


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649