מכללת מעינות

כלים בפסיכודרמה

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תעודה
  • אזור גיאוגרפי:
     ירושלים והסביבה

אודות:
הפסיכודרמה מביאה לידי ביטוי כוחות הקיימים בכל אחת מאיתנו, הן כאדם פרטי והן כחלק מקבוצה. היא מסייעת להעלות על פני השטח קונפליקטים ובעיות שקשה "לדבר" עליהם ו"לדון" בהם באופן מילולי. נקודת המוצא של העבודה הפסיכודרמטית היא ה"כאן ועכשיו", מהחיים הפועמים בקרב חברי הקבוצה ומגיעה אל הרבה מעבר מכך.
הפסיכודרמה היא שיטת טיפול, אבל יש בה יותר מטיפול. בקורס נלמד כיצד נהגתה שיטה זו ובעיקר נלמד כלים מתוכה אשר יעשירו וישמשו כל אחת הן במישור המקצועי והן במישור האישי.
הכלים שנלמד יגעו ויגלו את הכוח היצירתי הילדי שיש בכל אחת מאיתנו. הם ייסיעו לנו ללמוד כיצד להתמודד עם בעיות וקונפליקטים בחיינו המקצועיים והאישיים.
הפסיכודרמה היא שפה. השפה פותחת אפשרויות לתקשורת קצת אחרת. במקום לזעוף – נלמד לשחק בחילוף תפקידים, לחוות את הסיטואציה "מתוך הנעליים" של האדם השני, במקום להפגע ולהסתגר, במקום לריב – נלמד לעשות "כפיל", (שזו טכניקה פסיכודרמטית שבה אדם אחד מנסה לשמוע מה זולתו לא אמר אבל רצה שיאמר).
נלמד תרגילים אשר יביאו אותנו לידי יכולת משחקית בסיסית דרכן נתחבר לכוח הספונטני שבתוכנו בתוספת הומור וערך מוסף של מרחק ופרספקטיבה הנותנים יתרון.

מטרות הקורס:
◄ הכרת מקומה של הפסיכודרמה בעולם הטיפול הנפשי.
◄ רכישת כלים פסיכו דרמטיים המעשירים בצורה מעמיקה את אופני ההקשבה וההכלה שלנו, את ההבנה והרפרטואר המקצועי שלנו ואת ההבנה של תפקיד הגוף בתקשורת הבין אישית ובטיפול.
◄ הרחבה והגמשה של המיכל הטיפולי.
◄ פיתוח האינטואיציה האישית במפגש עם מטופל.
◄ חשיפה מעמיקה לעולם התרפיה בהבעה ויצירה.
◄ סיוע בנושאי תקשורת בינאישית.

תכנית הלימודים:
◄ הקורס ילווה במעט מאמרים ותיאוריה, הוא יועבר בעיקר בצורה חווייתית ולכן יש חשיבות רבה להגעה והשתתפות פעילה במפגשים.
◄ בקורס נלמד טכניקות מעולם הפסיכודרמה ונתרגל את השימוש בהן (סמסטר ב’). התכנים הינם של המשתתפות ועל כן זוהי סדנה חווייתית קבוצתית, כאשר מתוכם יעשה קישור לטכניקות ולתיאוריה של הפסיכודרמה.
◄ בקורס תידרש כתיבת עבודה למסיימות את שני הסמסטרים.

קהל יעד:
כל מי שחשה שהגיע לרגע בחייה בו היא רוצה לעצור רגע, להביט פנימה ולהבין דברים שלא הבינה עד כה ולשנות ולהעשיר את ארגז הכלים שלה.

מתכונת הלימודים:
◄ 28 מפגשים פעם בשבוע.
◄ 130 שעות אקדמיות.

השאר/י פרטים ללא כל התחייבות וקבל/י את כל המידע אודות כלים בפסיכודרמה במכללת מעינות.


כל מסלולי הלימוד של  מכללת מעינות


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649