תילתן- המכללה לעיצוב ולתקשורת חזותית בחיפה

עיצוב ופיתוח משחקים - מסלול רב-שנתי לתואר אירופי

  • סוג הלימודים במוסד:
     
  • אזור גיאוגרפי:
     חיפה והסביבה - דרך העצמאות 65, קמפוס הנמל, חיפה

אודות

מסלול עיצוב ופיתוח משחקים בתילתן הינו היחיד בישראל המקיף שלוש שנות לימוד ממוקדות בתחום.

תוכנית הלימודים במסלול מקנה לסטודנטים את הידע ואת הכלים המתאימים כדי להפוך להיות מפתחי משחקים עצמאיים או להשתלב בתעשיית המשחקים הישראלית והבינלאומית.

כמו כן, תרגול העבודה המעשית לאורך כל תקופת הלימודים נעשה בצוותים כפי שמתקיים גם בתעשייה, כך שהבוגרים מסיימים את לימודיהם עם ניסיון רב בעבודה בצוות. 

תילתן יוזמת ופועלת ליצירת קשר בין הסטודנטים לתעשיית המשחקים המקומית והעולמית, ויוצרת מיזמים משותפים המאפשרים לסטודנטים להתנסות בפרויקטים אמיתיים. כמו כן, תילתן פועלת לחיבורים ולשיתופי פעולה עם מוסדות לימוד, אוניברסיטאות ומכללות ברחבי העולם, שבמסגרתם הסטודנטים מתנסים בוורקשופים משותפים, סיורים מקצועיים, האקתונים גלובליים ושיתופי פעולה להמשך לימודים – כדוגמת מסלול לתואר שני בעיצוב ופיתוח משחקים של ARTFX.

רבים מבוגרי מסלול עיצוב ופיתוח משחקים שלנו כבר עובדים בחברות מובילות בתעשיית המשחקים בארץ וגם מחוץ לה.

בנוסף, בתילתן פועל הסטודיו Clover Bite – סטודיו עצמאי לפיתוח ועיצוב משחקים המתמחה במשחקי אינדי ומנוהל ומתפקד כחלק אינטגרלי מהמכללה. בסטודיו עובדים מיטב בוגרי המכללה על פיתוח ועיצוב של משחקים ופרויקטים מסחריים למובייל, Xbox, PC ו-VR.

אחד התוצרים הבולטים של הסטודיו הוא GRIME – משחק Souls-Like מטרוידואניה סוחף.

מתוך המחויבות שלנו לחיבור עדכני ומקצועי לתעשיית המשחקים, כל המרצים שלנו הם אנשי מקצוע בעלי ניסיון עשיר ומעמיק, כל אחד בתחומו.

 

 

מתכונת הלימודים

  • שלוש שנים, 4-5 ימי לימודים בשבוע. ניתן לפרוס את הלימודים על פני ארבע שנים בהתאם להעדפת הסטודנט.
  • סה”כ 1800 שעות לימוד אקדמיות.
  • לימודי ערב

 

 

תנאי קבלה

  • מבדק התאמה עיוני.
  • ראיון אישי.
  • בגרות מלאה ומבחן באנגלית

 

 

 

הסמכה

תואר אירופי בעיצוב במסלול Art או Dev בהתאם לתחום ההתמחות, המוענק ע”י E.A.B.H.E.S בכפוף לדרישות ECTS.

*התואר אירופי ואינו מוכר ע”י המל”ג.

 

 

 

נושאי הלימוד

אנו בתילתן מלמדים את שני מנועי המשחק המובילים בעולם – Unity3D ו-Unreal Engine, ומחלקים את ההתמחויות לשני סוגים: פיתוח (Dev) וארט (Art). 

התמחות בתכנות משחקים – Developer:

הסטודנטים שלנו לומדים הכל מאפס – החל ממבוא לתכנות, C#, תכנות מונחה עצמים, מנוע Unity כולל מולטיפלייר ובינה מלאכותית, מנוע Unreal, מונטיזציה, מציאות מדומה ורבודה (AR, VR) ועוד.

התמחות בעיצוב משחקים – Art:

התמחות זו מתחלקת למסלול 3D (עיצוב בתלת-מימד) ומסלול 2D (עיצוב בדו-מימד). ההתמחות כוללת קורסים ב-Maya, אנימציה בדו-מימד, מידול ואנימציה בתלת-מימד, דמויות ורקעים ועוד.

במהלך הלימודים הסטודנטים מתנסים בפיתוח פרויקטים בגישה המעשית, במהלכם עוסקים ברבדים ובאספקטים מהעולם האמיתי כגון נקודות ציון, עמידה בדדליינים, הפקה ואפילו כיצד להציג ולמכור את המשחק למשקיע.

על אף ההפרדה, הסטודנטים בכל ההתמחויות עוברים בנוסף הכשרה בקורסי הפקה ובנושאים היקפיים משותפים, ביניהם אספקטים מגוונים של המכניקה שמאחורי עיצוב משחק ונרטיב, עיצוב שלבים והתנסות בעבודה כסטודיו אמיתי ומתפקד לכל דבר – החל ממסמך העיצוב ועד לפיתוח המשחק.

כמו כן, בית הספר לעיצוב ופיתוח משחקים של תילתן מקיים מספר מסגרות אקסטרא-קוריקולריות ללימודים, במסגרתן הסטודנטים מתנסים בעבודה על פרויקטים עם היתכנות מסחרית והצגתם למשקיעים אמיתיים, כל זאת בליווי מנטורים מנוסים.
בחלק מהמסגרות הללו הסטודנטים אף מקבלים תשלום על ביצוע הפרויקטים, בדיוק כמו עבודה בכל סטודיו משחקים אחר.

 

 

מידע נוסף הלימודים מוכרים למימוש כספי הפיקדון לחיילים משוחררים.

 

 


כל מסלולי הלימוד של  תילתן- המכללה לעיצוב ולתקשורת חזותית בחיפה


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649