אוניברסיטת חיפה

תואר ראשון בלשון העברית

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תואר ראשון
  • אזור גיאוגרפי:
     חיפה והסביבה - הר הכרמל, חיפה 31905

אודות:
לשון ושפה הם המאפיינים המרתקים והמופלאים ביותר של בני האדם. חקר לשונות בכלל, וחקר הלשון העברית בפרט הם מסע מרתק בהבנה ובפיענוח מנגנון התפתחותן של לשונות, ובהתוודעות אל מכמניה של הלשון העברית.
העברית היא שפה חיה ותוססת, עם שורשים עמוקים והיסטוריה ייחודית ויוצאת דופן. לשון קשורה בקשר עז לתרבות שבה היא מדוברת. חקר הלשון הוא אשנב חשוב ומרכזי להבנת התרבות והחברה של המשתמשים בה.

מסלולי לימוד:
• מסלול חד חוגי (החל משנה ב’)
• מסלול דו-חוגי
– מסלול דו-חוגי משולב עם מדעי הקוגניציה: הייחוד של מדעי הקוגניציה הוא בשילוב של גישות ותוצאות מן התחומים השונים על מנת לחשוף את התהליכים העומדים בבסיס התופעות המנטליות.
• לימודי החוג נערכים במסגרת דו-חוגית, כאשר החוג האחר הוא אחד מהחוגים הבאים: פסיכולוגיה, פילוסופיה, מדעי המחשב, ביולוגיה, החוג ללשון עברית
• תכנית דו חוגית בשילוב מדעי רוח הדיגיטליים: דובר בתוכנית ייחודית המאפשרת התעמקות בהישגי רוח ובתרבות האנושית – אך בו בזמן גם בניית קריירה בהייטק. התוכנית הינה דו-חוגית, והיא משלבת לימודים בחוג למערכות מידע ותוכנית לימודים מותאמת בחוג ללשון העברית. יש להירשם במקביל גם בחוג למערכות מידע ולעמוד בתנאי הקבלה של שני החוגים.

אופק תעסוקתי:
מחקר אקדמי וסיוע במחקר; עבודה בחברות מחשבים העוסקות בפיתוח תוכנות תרגום, בבניית לומדות לשוניות לפיתוח שפה ובעיבוד שפות טבעיות; כתיבת תכניות לימודים בנושאי לשון, לשון וחברה, לשון ותקשורת; עריכה לשונית; תרגום ספרותי ותרגום סימולטני. הוראה בבתי ספר, הוראת עברית כשפה זרה לעולים חדשים והוראת עברית בקהילות יהודיות ברחבי העולם, הדרכת מורות חיילות העוסקות בהוראת העברית כשפה שנייה.

השאר/י פרטים ללא כל התחייבות וקבל/י את כל המידע אודות תואר ראשון בלשון העברית באוניברסיטת חיפה.


כל מסלולי הלימוד של  אוניברסיטת חיפה


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649