אורנים המכללה האקדמית לחינוך

תואר שני הוראה רב-תחומית במדעי הרוח

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי חינוך והוראה
  • אזור גיאוגרפי:
     חיפה והסביבה - טבעון

 

 

 

אודות:

 

התכנית נותנת מענה לצורך של מורים ומחנכים לגבש תפיסת עולם מקצועית ובית ספרית בשאלות רחבות של מדעי הרוח והאמניות, דרכי הוראתם של תחומי הדעת ההומניסטיים ובתוכם חשיבות וחיוניות של ההוראה הרב-תחומית. כמו כן עונה התכנית לרצון של אנשי חינוך לטפח תרבות דיון בדילמות תרבותיות הקשורות לזהות הפרט, החברה, התרבות והיחסים שבין הקבוצות, הדעות, הדתות המרכיבות את החברה הישראלית. התכנית מציעה מסלולים ייעודיים להעצמת מורים ולהרחבת מנעד הכלים והידע ללמידה חווייתית ומשמעותית.

 

 

מסלולים ייעודים בתכנית:

 

מסלול רב-תחומי כללי ובו גישות להוראת הספרות, ההיסטוריה, המקרא, האמנויות, הדתות והתרבויות, מערב ומזרח, בגישה רב-תחומית, כדרך לפיתוח ולטיפוח רוח האדם והחברה. דרכי הוראה ולמידה אלטרנטיביות בעולם משתנה, לנוכח אתגרי הגלובליות, הטכנולוגיה והדיגיטציה.

 

 

מסלול ייעודי- אמן-מורה:

 

במסלול זה יהיה עיסוק נרחב בסוגיות, בדילמות ובשאלות על המתח והזיקה הנוצרים במרחב שבין הסטודיו לכיתת הלימוד. המסלול יפתח וישכלל את צורות המבע היצירתיות בהיבטים רב תחומיים.

 

 

 

מסלול ייעודי למנהיגות חינוכית – תל”י:

 

חוויית למידה משמעותית בקבוצת עמיתים שמרכזה רוח האדם ותרבותו.

 

 

 

תנאי קבלה:

 

תואר ראשון (B.A. ,B.Ed.)במדעי הרוח, האמנויות ותחומים מסוימים במדעי החברה, ממוסדות אקדמיים ישראליים בציון ממוצע מעל 80 ומעלה.
תואר אקדמי ראשון בתחומים הנזכרים, שניתן על ידי מוסד אקדמי בחו’ל, בציון ממוצע של 80 ומעלה, ובתנאי שהתואר מוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה והמחלקה לשקילות תארים ודיפלומות במשרד החינוך.
ניסיון בהוראה.
תעודת הוראה.

 

 

 

מאפייני תכנית הלימודים:

 

לימודי החובה המתודולוגיים בהוראה רב-תחומית יפגישו את הסטודנטים עם מושג הרב-תחומיות וביטויו בשדה החינוכי, עם מושג התרבות והקשריו לתחום החינוך וההוראה, עם היבטים בתכנון לימודים בגישות רב-תחומיות ועם תפיסות שונות בהערכה. לימודי החובה בדיסציפלינה בגישה רב-תחומית מאפשרים לסטודנט להרחיב את תחום הידע הדיסציפלינרי שרכש בלימודי התואר הראשון, תוך מפגש מתמיד עם תחומי דעת משיקים. בנוסף, יזכה הסטודנט להיכרות עם תחום דעת נוסף בו לא התמחה. היכרות זו תתבצע אף היא בגישה רב-תחומית, תעשיר את אופקיו ותשפר את יכולתו להתייחס באופן פתוח, גמיש ומושכל לזיקתו של תחום דעת זה לתחומי דעת נוספים.
לימודי הבחירה יפתחו בפני הסטודנטים מגוון של דילמות ונושאים שיידונו בגישה רב-תחומית וביניהם שאלות של רב תרבותיות, מגדר, אמנויות ותרבות היום-יום . הלימודים יעשירו את ידיעותיו של הסטודנט ובו בזמן יאפשרו לו להתנסות בחוויות של למידה רב-תחומית, בדיון בסוגיות תרבותיות ובגיבוש עמדות ערכיות. חלק מקורסי בחירה משתנים משנה לשנה ואחרים במחזוריות חוזרים להלמד מדי כמה שנים.
לימודי בחירה במסגרת מסלולי הלימוד הייחודים (אמן-מורה ותל’י) יהוו תחום התמחות המשתלב בגישה הרב תחומית הכוללת ויתבטאו גם בעבודת הגמר.
הסדנאות לכתיבת עבודת גמר או תיזה הן סדנאות מחקר שבהן הסטודנט יגיע לגיבוש עמדות וניסוחן בנושא המחקר שנבחר. בליווי צמוד של מנחה יציע פרשנות מחודשת לסוגיות שכבר נחקרו ו/או יחדש בתחום עיסוקו ו/או יציע יחידות לימוד בתחומי התמחותו בגישה רב תחומית.

 

 

 

קהל יעד:

 

התוכנית מיועדת למורים בעלי תואר ראשון, המלמדים בבתי-הספר העל-יסודיים
ולמורים המלמדים בכיתות ד’- ו’ בבית-הספר היסודי.

 

 

 

היקף הלימודים:

 

מסלול עם עבודת גמר יישומית – 21 ש’ש לימודי חובה ובחירה
מסלול מחקרי עם תזה – 19 ש’ש לימודי חובה ובחירה

 

 

 

ימי הלימוד:

 

יום ד’ בשבוע – יום לימודים מלא. חלק מהקורסים נלמדים בימי לימוד מרוכזים או בהוראה מקוונת (על מועדי הקורסים נמסרת הודעה מראשׂ).

 

 

 

משך הלימודים:

 

שתי שנות לימוד לסיום שעות הלימוד והעבודות הסמינריוניות. ניתן להשלים את עבודת הגמר המחקרית או היישומית בשנה השלישית.

 

 

 

לימודי השלמה:

 

בעלי תואר ראשון שלמדו בתחום הדעת פחות מ-24 ש’ש עשויים להידרש ללימודי השלמה של עד 6 ש’ש בתחום הדעת.

 

 

 

השאר/י פרטים, ללא כל התחייבות, וקבל/י את כל המידע אודות לימודי תואר שני בהוראה רב תחומית במדעי הרוח באורנים.


כל מסלולי הלימוד של  אורנים המכללה האקדמית לחינוך


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649