SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון

תואר ראשון .B.Sc בהנדסת מכונות

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי הנדסה
  • אזור גיאוגרפי:
     באר שבע והדרום

 

 

אודות:

 

הנדסת מכונות מהווה תשתית לכל תעשייה מודרנית בארץ ובעולם. הלימודים משלבים מדעים בסיסיים ויישומים הנדסיים. התחום משיק לתחומים רבים – בהם מכטרוניקה, מחשבים, תעשייה ואנרגיה, תהליכי מחקר, תכנון ופיתוח, ייצור ותחזוקה של מגוון מערכות ועוד, ומהווה את התשתית לכל תעשייה מודרנית ומפותחת.
רובוטים מנגנים, דאון חשמלי, כלב רובוט ורכב עירוני חדשני הם כמה מן הפרויקטים שהוצגו בכנס הפרויקטים האחרון של המחלקה. בכנס השנתי מציגים הסטודנטים פרויקטים שנועדו לשלב בין הידע והכלים שרכשו במהלך לימודיהם לבין דרישות וצרכים המגיעים מחברות מובילות בעולם התעשייה.
תכנית לימודי הנדסת מכונות הייחודית הוקמה על מנת לתת מענה לצורך הגובר וההולך של התעשייה הישראלית בקליטת מהנדסי מכונות בעלי ידע בין-תחומי משולב במספר תחומים, כגון: מכטרוניקה, עיצוב תעשייתי, הנדסת אנוש, מערכות אנרגיה ועוד.

 

 

 

התמחויות:

 

מסלולי התמחות בקמפוס בב”ש: רובוטיקה ומערכות אוטונומיות (מסלול ערב: מותנה בכמות של 25 נרשמים); תיכון ועיצוב המוצר; מערכות אנרגיה. צפוי להיפתח מסלול לאנשים עובדים בקמפוס ב”ש: יום לימודים מרוכז + אחה”צ + יום ו’. * פתיחת המסלול מותנת בכמות הנרשמים.

 

מסלולי התמחות בקמפוס באשדוד: רובוטיקה ומערכות אוטונומיות (מסלול ערב: מותנה בכמות של 25 נרשמים) ; תיכון ועיצוב המוצר; גז טבעי. צפוי להיפתח מסלול לאנשים עובדים בקמפוס אשדוד בלבד (שימו לב! מסלול זה אינו מסלול ערב)
* בקמפוס אשדוד קיים מסלול לאנשים עובדים: יום לימודים מרוכז + אחה”צ + יום ו’.

 

 

 

מסלול גז טבעי:

 

המסלול נועד להכשיר בוגרים בעלי ידע תיאורטי ויישומי בתחום הובלה ואחסון הגז הטבעי, שיתנו מענה לצורך ההולך וגובר במהנדסים שיוכלו להשתלב בתעשייה שהולכת ומתפתחת בעקבות גלויי הגז הטבעי במאגרי תמר ולווייתן.
המכללה יסדה את המסלול על מנת להכשיר מהנדסים שיובילו את השינויים בתשתיות האנרגטיות של מדינת ישראל עם המעבר להפקת חשמל מגז טבעי וגזיפיקציה במפעלים רבים.
קורסי המסלול מתמקדים בתוספת ידע בנושאי מכניקת הזורמים והמדעים התרמיים בשילוב קורסים ייעודיים הניתנים על ידי בכירים מהתעשייה. כמו כן, הסטודנטים לומדים תוכנות ייעודיות לתכנון מערכות הובלת גז טבעי ומתנסים במעבדות הוראה במתקנים תעשייתיים.

 

 

מסלול רובוטיקה ומערכות אוטונומיות:

 

התמחות במסלול רובוטיקה ומערכות אוטונומיות מקנה לבוגריה ידע רחב בנושאי: דינמיקה של מערכות, תכנות, חשמל, אלקטרוניקה, בקרה, קינמטיקה ודינמיקה של רובוטים, חיישנים, מצלמות, מפעילים ועוד. שילוב כל הנושאים הללו מיועד לשם כתיבת תוכנה שמהווה את “המוח” של המערכת האוטונומית.
הלימודים ילוו בכלי תוכנה וסימולציות לצורך תכנון ובדיקת האלגוריתמים שישלטו במערכות האוטונומיות.
לקראת סיום התואר, יינתנו קורסים מתקדמים, מונחי פרויקטים (Project-Oriented), במטרה להתנסות עם פיתוח, תכנון ויישום מערכות אוטונומיות בסביבה מציאותית.

 

 

מסלול תיכון ועיצוב המוצר:

 

המסלול מותאם לצרכים החדשים של התעשייה הישראלית, המבקשת לגייס אל שורותיה מהנדסי מכונות שיוכלו לתכנן ולפתח מוצרים חדשניים על פי דרישות התעשייה ולהתאים אותם לצורכי המשתמש.
בוגרי המסלול יהיו בעלי ידע רחב בהנדסת מכונות, טכנולוגיות מתקדמות, הנדסת אנוש, עיצוב תעשייתי, ניהול ושיווק ובשילוב כל התחומים. ידע זה יקנה להם שפה משותפת הן עם מהנדסי המכונות והן עם המעצבים התעשייתים שיהיו שותפים לצוות המתכנן.
ייחודיות נוספת של תוכנית הלימודים המוצעת היא בדרך הכשרת הסטודנטים במהלך לימודיהם; הסטודנטים ישולבו בסדנאות לעיצוב ובמעבדות תכן שיפתחו את החשיבה והיצירתיות ויקנו להם את יכולת התיכון והפיתוח הנדרשים ממהנדסים בצוותי פיתוח, העוסקים בתחומים המשולבים.

 

 

התנסות מעשית:

 

הסטודנטים ישולבו במהלך לימודי הנדסת מכונות במעבדות תכן ועיצוב מהמתקדמות ביותר בארץ. במסגרת עבודתם במעבדות, יבצעו הסטודנטים פרויקטים ייחודיים, בשת”פ עם התעשייה ומוסדות אקדמיים מחו”ל, שמהווים חלק מדרישות הקורסים שיועברו במתכונת Project Oriented.

 

 

 

תפקידו של מהנדס המכונות הוא מרכזי בתחום ההנדסה. הוא אחראי לפיתוח ובניית המערכות הפיזיקליות המאפשרות את האינטראקציה שלנו עם העולם הפיזי במגוון רחב של תחומי יישום, כולל חלל ותעופה, תחבורה, רפואה, תעשייה, רובוטיקה ועוד. מהנדסי המכונות משתמשים בידע ובכלים מתקדמים בתחום למידת המכונה כדי לשפר ולייעל את תהליכי הפיתוח והתכנון של המערכות, וכן להבין באופן מעמיק את התופעות הפיזיקליות המתרחשות בתוך המערכות.

 

 

הטכנולוגיות הללו מאפשרות למהנדסי המכונות להיות חלק מתהליך הפיתוח של מוצרים מתקדמים ופורצי דרך. בעזרתן, הם מסוגלים לפתח פתרונות מתקדמים ומותאמים אישית לצרכי השוק, ולהביא לידי ביטוי מוצרים שמספקים ביצועים טובים יותר. מהנדסי מכונות בעלי ידע ולמידת מכונה הם בעלי יתרון יחסי ומאפשרות להם להיות מומחים בפיתוח מערכות בחזית המדע והטכנולוגיה.

 

 

לכן, במכללת SCE, אנו מקנים לסטודנטים את הידע והכלים המתקדמים ביותר ולמידת המכונה. בדרך זו, אנו מבטיחים שכל סטודנט יקבל את הידע והכלים המתקדמים הנדרשים להתמודדות מוצלחת עם האתגרים הטכנולוגיים המשתנים והמורכבים של העולם המתקדם.

 

 

השאר/י פרטים ללא כל התחייבות וקבל/י את כל המידע אודות תואר ראשון .B.Sc בהנדסת מכונות במכללה האקדמית להנדסה סמי שמעון.

 

 


כל מסלולי הלימוד של  SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649