אוניברסיטת חיפה

תואר ראשון במשפטים

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תואר ראשון
  • אזור גיאוגרפי:
     חיפה והסביבה - הר הכרמל, חיפה 31905

אודות:
הפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה היא מרכז דינאמי ומתקדם של השכלה משפטית ישראלית בזיקה בינלאומית.
הפקולטה מציעה חווית לימודים מרתקת בקהילה מגוונת ותוססת ומאפשרת לסטודנטים להתעמק בתחומים המעניינים אותם במגוון קורסי בחירה ובמקצועות חובה בהיקף מורחב.
הפקולטה שמה דגש על אווירת לימודים נעימה ויחסים חמים בין הסטודנטים לסגל האקדמי והמנהלי. הסטודנטים, באמצעות נציגיהם הנבחרים, נוטלים חלק פעיל בקבלת החלטות. פעילויות חוץ-לימודיות מגוונות מוצעות לתלמידי הפקולטה, ובהן דיונים אקטואליים ומפגשים ישירים עם חוקרים מרחבי העולם.
עם מרצי הפקולטה נמנים מלומדים פורצי דרך במחקר ובהוראה בתחומים חדשניים, ובהם משפט וטכנולוגיה (לרבות ממשקי המשפט עם האינטרנט, ביוטכנולוגיה, קניין רוחני, דיני תקשורת וסייבר), משפט ורפואה, משפט ואומנויות לרבות קולנוע וספרות ומשפט וכלכלה.

מסלולי לימוד:
● מסלול חד חוגי: תכנית הלימודים נועדה להקנות מושגי יסוד וידע משפטיים, וגם לעודד חשיבה, יצירתיות, סקרנות והתמודדות עם הכללים המשפטיים המצויים והרצויים, תוך שימוש בדיסציפלינות מדעיות שונות מתחומי הסוציולוגיה, הפסיכולוגיה, הכלכלה, הפילוסופיה, ההיסטוריה והטכנולוגיה. במסגרת התפישה הכוללת שואפת הפקולטה להכשיר משפטנים בעלי איכות ויעוד שיאפשרו להם להיקלט במהירות במשרות בכירות בתחומים המיוחדים. עם סיום הלימודים יקבלו הבוגרים תואר של בוגר במשפטים (LL.B). תלמידי הפקולטה שסיימו את לימודיהם רשאים, לפי חוק לשכת עורכי הדין, להירשם כמתמחים. בסיום תקופת ההתמחות, רשאים המתמחים להתייצב לבחינות של לשכת עורכי הדין. מי שעמדו בבחינות זכאים, בתנאים הקבועים בחוק, לקבל רישיון של עורך־דין.
בנוסף לתכנית הלימודים הסטנדרטית, ניתן לשלב במהלך הלימודים קורסים מרוכזים באנגלית במסגרת Global Law Program של מיטב הפרופסורים בעולם ואפשרות ללמוד סמסטר או שנה באוניברסיטאות מובילות בעולם.
● מסלול דו חוגי:
– משפטים בשילוב לימודים בחוג לסוציולוגיה: מיועדת לתת לסטודנטים למשפטים היכרות רחבה יותר עם המחקר האמפירי ועם ההסברים התיאורטיים של תהליכים ותופעות חברתיים באופן כללי ועם תובנות לגבי החברה הישראלית בפרט.
– משפטים בשילוב לימודים בחוג לפסיכולוגיה: חקר הפסיכולוגיה מעשיר את המשפטן בבואו להבין את תשתיתו העיונית ואת פועלו של הכלל המשפטי. לימודי הפסיכולוגיה מאפשרים למשפטן להעריך טוב יותר כיצד כללים ומוסדות משפטיים משפיעים על ההתנהגות האנושית בחברה, כמו גם כיצד משפיעות תופעות פסיכולוגיות על אימוצם של כללים משפטיים. תובנות אלה, בתורן, מאפשרות למשפטן להציע דרכים אפקטיביות וראויות לעיצוב ופיתוח המשפט.
– משפטים בשילוב לימודים בחוג למערכות מידע: הכשרת אנשי מקצוע בתחום מערכות מידע ניהוליות בשילוב לימודי המשפטים מאפשרת להקנות לסטודנטים רקע ליישום טכנולוגית מידע בתחום המשפט, ניהול ידע משפטי וכן התמחות בהיבטים משפטיים של טכנולוגיות המידע כגון: קניין רוחני והגנה על פרטיות בעידן האינטרנט.
– משפטים בשילוב לימודים בחוג לכלכלה: מסייע למשפטנים להבין השלכות אלו ולרכוש כלים להערכת ההשפעה של המשפט על הכלכלה ושל הכלכלה על המשפט. הבנה בכלכלה נדרשת גם למשפטנים המבקשים לעסוק בענפי משפט הקשורים קשר הדוק עם עולם העסקים והכלכלה כגון דיני חברות, דיני הגבלים עסקיים, דיני ניירות ערך ועוד.
– משפטים בשילוב לימודים בתכנית המצטיינים “אופקים”.

מלגות:
● מלגות פתאל: מלגה ייעודית וייחודית לפקולטה למשפטים לסטודנטים חדשים מצטיינים.
● מלגות לתלמידים מצטיינים: מלגות יחולקו לתלמידים מצטיינים במיוחד מתוך רשימת מצטייני הדיקן.
● מלגות דיקנאט הסטודנטים: דיקנאט הסטודנטים הוא הרשות המרכזית באוניברסיטה הפועלת לרווחת הסטודנטים והמטפלת בבעיותיהם האישיות, האקדמיות והכלכליות, תוך קיום קשר הדוק עם הגופים האקדמיים .והמנהליים של האוניברסיטה. בין השאר תוכלו למצוא באתר דיקנאט הסטודנטים מידע על מלגות, מעונות, שירותים לסטודנט ועוד.
● מלגות לתלמידים נצרכים
– קרן מלגות מטעם לשכת עורכי הדין בישראל
– מלגה ע”ש אדם פיש לתלמידי הקליניקות המשפטיות
מלגות לתלמידים הראויים לשבח בגין עזרתם לזולת, רגישותם החברתית ותרומתם לחברה: מלגה זו תינתן על-פי החלטת וועדת פרסים ומלגות של הפקולטה.
מלגות על עבודות מצטיינות
● פרס על שם ליאון גלזר: פרס הנתרם על-ידי הגב’ ג’נט שפיצר במטרה להנציח את זכר אביה, ליאון גלזר. הפרס מוענק לתלמיד בעל תרומה חברתית יוצאת דופן באחת הקליניקות למשפט ושינוי חברתי, הזקוק לתמיכה כלכלית בלימודיו.

השאר/י פרטים ללא כל התחייבות וקבל/י את כל המידע אודות תואר ראשון במשפטים באוניברסיטת חיפה.


כל מסלולי הלימוד של  אוניברסיטת חיפה


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649