אוניברסיטת חיפה

תואר שני ושלישי בספרות עברית והשוואתית

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תואר ראשון
  • אזור גיאוגרפי:
     חיפה והסביבה - הר הכרמל, חיפה 31905

אודות תואר שני:
לימודי התואר השני בספרות עברית והשוואתית, לימודים אלה מהווים המשך ללימודי התואר הראשון, ומטרתם להרחיב ולהעמיק את ידיעות הסטודנטים במחקר תיאורטי והשוואתי של ספרות העולם ובחקר הספרות העברית לדורותיה. מטרת הלימודים במסגרת התכנית לכתיבה יוצרת היא לשכלל את יכולת הכתיבה הספרותית האישית ואת המודעות לקשר שבין היצירה לבין המחקר.

מבנה הלימודים:
● מסלול א’ – (עם כתיבת עבודת גמר מחקרית)
● מסלול ב’ – (חובת בחינת גמר)

תכנית הלימודים בתואר שני:
ספרות עברית והשוואתית
תכנית השלמות – לקראת הצגת מועמדות לתואר שני
מועמדים שאינם עומדים בדרישות הקבלה לתואר שני בחוג לספרות עברית והשוואתית מבחינת הדיסציפלינות שנלמדו בתואר הראשון או מבחינת רמת הציונים בתואר הראשון, רשאים להציג מועמדות לתכנית זו. תכנית ההשלמות תקבע על פי שיקול ועדת המ״א החוגית ובאישורה.
התמחות בכתיבה יוצרת (מסלול ב׳ במגמה לספרות עברית עם כתיבת פרויקט גמר)
הלימודים כוללים סדנאות יצירה ולימודים עיוניים מתחומי ההוראה של החוג לספרות עברית והשוואתית. התוכנית מיועדת לתלמידים המעוניינים להרחיב את השכלתם האקדמית ולשפר את יכולת הכתיבה היצירתית. מטרת התוכנית להקנות מיומנויות כתיבה ולשפרן, לפתח חשיבה יצירתית וקריאה ביקורתית, לעורר רגישות כלפי השפה ולסייע ביצירה באמצעות המדיום הלשוני. התכנית מציעה התנסות בסדנאות יצירה בתחומים מגוונים כולל שירה, פרוזה ספרות ילדים ועריכה ספרותית.
תרבות ישראל: ספרות, מחשבה והיסטוריה
לימודי תרבות יהודית–ישראלית הם הזדמנות להתוודע ליצירה היהודית לדורותיה באמצעות פריזמה אינטר–דיסציפלינרית, הכוללת לימודי היסטוריה, ספרות, אתנוגרפיה, אמנות, פילוסופיה ועוד. זו הזדמנות לבחון את גלגולם של מסורות, רעיונות ומושגים לא רק דיאכרונית, לאורך ההיסטוריה, אלא גם סינכרונית, בזירות תרבות, שפה ומבע מגוונות, ומעבר לדיכוטומיות השגורות של ׳יהודי׳ ו׳ישראלי׳, ׳גלותי׳ ו׳ציוני׳, ׳קאנוני׳ ו׳שולי׳, ׳גברי׳ ו׳נשי׳ ועוד.
תכנית בין–אוניברסיטאית — התמחות בלימודי רוסיה ומזרח אירופה
התכנית הבין–תחומית והבין–אוניברסיטאית בלימודי רוסיה ומזרח אירופה מעניקה הכשרה רחבה ומעמיקה במדעי הרוח באזור גאוגרפי ותרבותי זה, ומיועדת לתלמידי התואר השני (והשלישי) המעוניינים להתמחות בתחום לקראת קריירה אקדמית ומחקרית, או השואפים להכירו כרקע לעבודה עסקית, בין–לאומית או חברתית.

אודות תואר שלישי:
לימודים מעמיקים ומחקר בתחום הספרות, בהמשך ללימודי תואר שני בתחום הספרות העברית או השוואתית.

אפשרויות תעסוקה:
הוראה בבית ספר (לבעלי תעודת הוראה), הוצאות לאור, עריכה, ביקורת עיתונאית, מחקר מעמיק וכתיבה.


כל מסלולי הלימוד של  אוניברסיטת חיפה


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649