אוניברסיטת חיפה

תואר שני ושלישי בלימודי אסיה

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תואר ראשון
  • אזור גיאוגרפי:
     חיפה והסביבה - הר הכרמל, חיפה 31905

אודות:
המאה ה- 21, “המאה האסייתית”, משקפת לא רק את עלייתן של סין והודו, אלא גם את עליייתם של אזורים אחרים ביבשת זו, בה שוכנת למעלה ממחצית מאוכלוסיית העולם. סין צפויה לעקוף את ארצות הברית בתור הכלכלה הגדולה בעולם בתוך כמה שנים.
מדינת ישראל מקיימת יחסים דיפלומטיים וקשרים כלכליים, צבאיים, טכנולוגיים ומדעיים עם מרבית מדינות אסיה. ואולם, בעוד שחשיבותה של יבשת אסיה בישראל הולכת וגוברת עבור ישראל והמזרח התיכון בכלל, הידע על ארצות אסיה בישראל נותר לוקה בחסר. יש צורך גובר בישראל במומחים בפוליטיקה, חברה, כלכלה ותרבות של מדינות אסיה למטרות יישומיות בסקטור הפרטי והציבורי ולמחקר.

תוכניות לימוד:
● תכנית לימודי תואר שני "המאה האסיאנית": מטרת התכנית היא הקניית ידע מקיף ומעמיק על המאפיינים הפוליטיים, כלכליים, תרבותיים וחברתיים של המדינות הבולטות במזרח ודרום אסיה, כולל סין, יפן, קוריאה והודו, ועל התהליכים שהובילו לעלייתה של אסיה בעשורים האחרונים והפיכתה למוקד כוח עולמי חדש.
● שווקי אסיה: תכנית המ"א שווקי אסיה משלבת מבט רחב על כלכלות אסיה, היכרות מעמיקה עם מאפייניהן הייחודיים, והקניית כלים מתקדמים מתחום מינהל עסקים. התכנית כוללת אפשרות ללמוד שפות אסייתיות (סינית, יפנית, הינדי, קוריאנית), אפשרות השתתפות בתכניות חילופי סטודנטים, וניתן ללמוד אותה במסגרת מסלול מחקרי הכולל כתיבת תזה למ"א.
● תכנית המרחב האסיאני: מציעה הזדמנות יחודית לסטודנטים מצטיינים להצטרף ללימודים מתקדמים רב-תחומיים ובין-אוניברסיטאיים ברמת המאסטר (במסלול מחקרי בלבד) והדוקטורט המתמקדים ביבשת אסיה. וב להדגיש שההשתתפות בתכנית אינה מחליפה הרשמה ולימודים בחוג דיסציפלינרי רגיל באוניברסיטה, אלא מיועדת לחזק התמחות בנושאים אסייאנים.

קהל היעד לתואר שלישי:
התכנית מיועדת לסטודנטים בעלי תואר שני במסלול א’ (עם תזה) בלימודי אסיה או בתחומים רלבנטיים אחרים כמו היסטוריה כללית, ספרות, פילוסופיה, מדע המדינה, סוציולוגיה ואנתרופולוגיה ממוסד מוכר להשכלה גבוהה בארץ או בחו"ל. התכנית תאפשר גם הצטרפות למסלול הישיר לדוקטורט לסטודנטים מצטיינים, על פי הקריטריונים הקבועים בתקנון הלימודים לתואר שלישי. תלמידים מצטיינים בעלי תואר שני מתחומים אחרים מלימודי אסיה אשר יעמדו בתנאי הקבלה יחויבו במידת הצורך בלימודי השלמה, לרבות לימודי שפה, לפי החלטת ועדת הדוקטורט.
עם סיום הלימודים בהצלחה יוענק לתלמידיה תואר דוקטור לפילוסופיה.

משך הלימודים בתואר שלישי:
4 שנים.

אפשרויות תעסוקה:
מגזר הציבורי והפרטי, הוראה ומחקר.

השאר/י פרטים ללא כל התחייבות וקבל/י את כל המידע אודות תואר שני ושלישי בלימודי אסיה באוניברסיטת חיפה.


כל מסלולי הלימוד של  אוניברסיטת חיפה


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649