המרכז האקדמי רופין

תואר שני בפסיכולוגיה קלינית (MA)

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תואר ראשון ,לימודי תואר שני ,לימודי הנדסה
  • אזור גיאוגרפי:
     השרון - עמק חפר 4025000

​​​​​​​​​​​​​​​​​​​ראשת המחלקה​: ד”ר ​לילך לב ארי​

 

אודות:

תוכנית הלימודים נועדה להכשיר פסיכולוגים קליניים בעלי הבנה דינמית עמוקה ורחבה הכוללת תובנות מהגישה האינטגרטיבית. התוכנית מדגישה את ההבנה ההתפתחותית באישיות ובפסיכופתולוגיה, גישה רב-תרבותית וטיפול נתמך אמפירית ומבקשת להכשיר פסיכולוגים שיוכלו לפתח את השירות הציבורי בישראל וליישם בו תוכניות חדשניות המתאימות לטיפול במגזרים שונים בחברה הישראלית.

 

על הת​​חום:

הפסיכולוגיה הקלינית מתמקדת בבריאותו הנפשית של האדם ומשולבים בה מחקר מדעי, ידע תיאורטי שנצבר לאורך מאות שנים וניסיון קליני. מטרת הפסיכולוגיה הקלינית היא לזהות קשיים רגשיים, להבין את מקורם ולסייע בהתמודדות עם מצוקה נפשית כדי לשפר את רווחתו הנפשית של האדם ולאפשר לו התפתחות וצמיחה. הפסיכולוגיה הקלינית עוסקת הן באבחון (פסיכודיאגנוסטיקה) והן בטיפול (פסיכותרפיה). האבחון נעזר במבחנים פסיכולוגיים הכוללים התייחסות מעמיקה לאישיות, ליכולות קוגניטיביות ולפסיכופתולוגיה. הטיפול יכול להיות יחידני (בילדים, נוער או מבוגרים) זוגי, משפחתי או קבוצתי, והוא עשוי להיות ממוקד או ארוך טווח.

 

יתרונות ​התוכנית:

התוכנית משלבת לימודים תיאורטיים ומעשיים. בהיבט התיאורטי היא מדגישה את הפן הדינמי של הבנת הנפש והטיפול הפסיכולוגי ומעניקה סקירה מעמיקה של תיאוריות מתקדמות בגישה, אינטגרטיביות, וכוללת קורסים העוסקים בגיל השלישי. בהיבט המעשי הסטודנטים עורכים פרקטיקום במקום התנסות אחד במשך שנתיים, ומתנסים בטיפולים ארוכי טווח. הפרקטיקום נערך במרכזי בריאות הנפש ברחבי הארץ. הרוב המכריע של בוגרי ובוגרות התוכנית מתקבלים להתמחויות קליניות במגוון רחב של מסגרות וחלקם מתקבלים גם לתוכניות לימודים לתואר שלישי (דוקטורט).

 

למי מיועד​ת התוכנית:

התוכנית מיודעת לבעלי תואר בוגר (.B.A) בפסיכולוגיה או במדעי ההתנהגות במסלול פסיכולוגיה.

 

מתכונת ומקו​​ם הלימודים:

שנתיים אקדמיות (ארבעה סמסטרים), ארבעה ימים בשבוע- מתוכם שני ימי לימוד מלאים בקמפוס ויומיים עבודה קלינית במקומות הפרקטיקום. הלימודים העיוניים מתקיימים בקמפוס המרכז האקדמי רופין. הלימודים הקליניים המעשיים מתקיימים בבתי חולים, במרכזים רפואיים ובמרפאות לבריאות הנפש בכל רחבי הארץ.

 

מאפיינ​​י התוכנית:

הלימודים מקנים הבנה מעמיקה, ידע ומיומנויות קליניות בפסיכופתולוגיה, באבחון והערכה של האישיות, בריאיון קליני ובטיפול.

תוכנית הלימודים מדגישה פיתוח מודעות ורגישות לגורמים כגון תרבות, מעמד חברתי-כלכלי, גיל והשתייכות לקבוצת מיעוט. הלימודים מקנים בסיס ידע רחב בתחומים מגוונים של פסיכותרפיה ובכללם טיפול התנהגותי-קוגניטיבי, טיפול משפחתי וטיפול פסיכו-דינמי.
התוכנית מבוססת על גישה התפתחותית, פסיכו-חברתית-תרבותית המתווה תבנית למחקר ומסגרת להוראה ולטיפול.
התוכנית מתמקדת בין היתר בתהליכים התפתחותיים, בפסיכופתולוגיה, באבחון ובדרכי טיפול שמתאימות למגוון גילים, לזוגות ולמשפחות בהקשר החברתי-תרבותי הספציפי שבו הם חיים.

השאר/י פרטים ללא כל התחייבות וקבל/י את כל המידע אודות המסלול


כל מסלולי הלימוד של  המרכז האקדמי רופין


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649