אוניברסיטת חיפה

תואר שני ושלישי בארכיאולוגיה

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תואר ראשון
  • אזור גיאוגרפי:
     חיפה והסביבה - הר הכרמל, חיפה 31905

אודות:
לימודי מוסמך האוניברסיטה מיועדים להרחיב ולהעמיק את הידע וההבנה של התלמידים בתחומים השונים של הארכיאולוגיה: לימודי התקופות הפרהיסטוריות, הארכיאולוגיה של ארץ ישראל והמזרח הקדום בתקופת המקרא, הארכיאולוגיה של ארץ ישראל בתקופה הקלאסית, הארכיאולוגיה של יוון ורומא וכן הארכיאולוגיה של ארץ ישראל בימי הביניים, הארכיאולוגיה של סין, תרבות חומרית בתקופות השונות, ארכיאו-זואולוגיה ומדעי הארכאולוגיה האחרים. כמו כן, בחוג קיימת מגמת לימודים ייחודית בשימור מורשת התרבות החומרית.

מסלולי לימוד:
● מסלול א’: כולל כתיבת עבודת גמר מחקרית (תזה) - שלוש שנים.
● מסלול ב’: ללא תזה - שנתיים.

תוכניות לימוד בתואר שני:
● תכנית הלימודים הכללית לתואר שני מקדמת בברכה בעלי תואר ראשון בארכיאולוגיה וגם בתחומים אחרים (לימודי ההשלמה מובנים במערכת של סמסטר א’). ניתן לסיים את הלימודים בשנה קלנדרית אחת (סמסטר א, ב וקיץ) וביום לימודים אחד בשבוע (לא כולל לימודי השלמה, ימי סיור וחפירות).
● תוכנית הלימודים הבינלאומית לתואר שני בארכיאולוגיה פרהיסטורית (, תכנית באנגלית הפתוחה לישראלים וזרים ומתמקדת בלימודי הפרהיסטוריה, ב"מעבדה הטבעית" של הכרמל. ידע תיאורטי ומעשי רב על התרבות והאקולוגיה של האדם הקדמון, בישראל ובעולם.התכנית נלמדת במשך שלושה סמסטרים רצופים (כולל סמסטר קיץ). התוכנית משלבת קורסים פרונטאליים, מעבדות, סדנאות, קמפוסים, סיורים וחפירות.
● מגמת הלימודים בשימור מורשת התרבות החומרית (Conservation of Material Culture Heritage), משלבת לימודים אקדמיים בנושאי שימור שונים בצד כישורים מעשיים. מזה שנים רבות מהווה נושא שימור מורשת התרבות, תחום לימודים ומחקר מבוסס באוניברסיטאות בעולם והוא חלק אינטגרלי בדיון הציבורי והשיח האקדמי. במקביל לגידול המשמעותי במודעות לשימור ערכי התרבות בישראל והדרישה לאנשי מקצוע בתחום זה, התפתח הצורך בתוכניות לימודים ייעודיות בשימור. תוכנית לימודים זו נועדה להכשיר את בוגריה להתמודדות עם מגוון רחב של נושאים הכלולים בדיסציפלינת השימור.

תכנית הלימודים בתואר שלישי:
הלימודים לקראת התואר השלישי מחולקים לשני שלבים (4 שנים):
◄ תלמיד מחקר שלב א’ – שנה (2 סמסטרים מקבלת התלמיד עד הגשת הצעת המחקר).
◄ תלמיד מחקר שלב ב’ – לא יותר משלוש שנים (מאישור הצעת המחקר עד הגשת העבודה).

אפשרויות תעסוקה:
בתחום רשות העתיקות, תיירות, הוראה בבתי ספר ושל"ח, מוזיאונים, חינוך ארכיאולוגי וידיעת הארץ ומחקר והוראה אקדמיים.

השאר/י פרטים ללא כל התחייבות וקבל/י את כל המידע אודות תואר שני ושלישי בארכיאולוגיה באוניברסיטת חיפה.


כל מסלולי הלימוד של  אוניברסיטת חיפה


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649