המרכז ללימודים אקדמיים

B.A במינהל מערכות בריאות

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תואר ראשון ,לימודי תואר שני
  • אזור גיאוגרפי:
     גוש דן - היוצרים 2 אור יהודה

מטרת הלימודים:
להכשיר סטודנטים לתפקידים מובילים ארגוניים וניהוליים בכל תחומי מערכת הבריאות הכוללים: ניהול בסיעוד, מזכירות רפואית, ניהול טכנולוגיות רפואיות מתקדמות, ניהול בתעשייה, ניהול וארגון שירותי בריאות במגזר הפרטי והציבורי, ותכנון, ניהול וקביעת מדיניות בריאות.
תוכנית הלימוד במל"א הינה היחידה המציעה שתי התמחויות מקצועיות לבחירת הסטודנטים במטרה להקנות ללומדים יתרון תחרותי בשוק העבודה:

◄ התמחות מינהל מחקר קליני– ניסוי קליני מוגדר כניסוי רפואי בבני אדם. זהו השלב האחרון, המסכם והקובע את גורלם של מוצר ביולוגי, מכשיר, תרופה, או טכנולוגיה רפואית חדשה. הוא נערך בסיום כל הבחינות והבדיקות האחרות שבהם עמד המוצר. תחום זה הוא אחד המבוקשים ביותר במערכת הבריאות ונהנה מהקצאת משאבים אדירה. בוגרי ההתמחות יוכלו להשתלב כמנהלי מחקר קליני וכיועצים למחקרים קליניים בבתי החולים, חברות התרופות כדוגמת טבע, בחברות הביומד והמכשור הטכנולוגי. בוגרי התואר הראשון בהתמחות מינהל מחקר קליני ייהנו גם משתי תעודות מקצועיות מבוקשות:
■ CRA– ניטור ניסויים קליניים: מנטר ניסויים קליניים הוא הגורם האחראי על שמירת זכויות חולים המשתתפים בניסוי. על המנטר לוודא שהמחקר מתבצע על פי הפרוטוקול ושאין חריגות מתקנות FDA.
■ GCP- Good Clinical Practices: GCP הוא סטנדרט בינלאומי מחייב, אתי ומדעי, אשר ניסויים קליניים מתוכננים מבוצעים ומדווחים על פיו. כללי ה-GCP נועדו להגן על זכויות החולים, ביטחונם ורווחתם ולהבטיח איסוף נתונים אמין, מדויק וקביל.

◄ התמחות בניהול תחום גרונטולוגיה יישומית - גרונטולוגיה היא מדע יחסית צעיר, העוסק בחקר ההזדקנות בהקשרים סוציולוגיים, תרבותיים וכלכליים (בשונה מגריאטריה העוסקת בחקר מחלות הזיקנה).
תפקידיו של בוגר התוכנית המוצעת יכולים לבוא לידי ביטוי במספר עולמות תוכן, שלהם נזקק האדם המבוגר: ספק שרותים יומיומיים וצרכי זיקנה שונים, מאמן או חונך לאדם המבוגר, מעריך, מתכנן ומבקר תוכניות טיפול סיעודיות, שיקומיות, תרבותיות וחברתיות למבוגר, חוקר בנושאי ההתבגרות והזיקנה והסובב אותם, מנהל מוסדות מתאימים למבוגרים כמועדונים או בתי אבות לסוגיהם ומייצג משפטי המסייע ביד המבוגר למילוי מסמכים שונים או להגשת בקשות לגופים שונים, כביטוח הלאומי וכדומה.

מתכונת הלימודים:
◄ 3 שנים.
◄ לימודי ערב.

תנאי קבלה:
◄ תעודת בגרות מלאה בממוצע משוקלל 75 ומעלה.
◄ כל מועמד נדרש למבחן מיון באנגלית.
◄ מועמד מעל גיל 30 שאינו זכאי לבגרות או אינו עומד בממוצע הנדרש, חייב לעבור מכינה קדם אקדמית.

השאר/י פרטים ללא כל התחייבות וקבל/י את כל המידע אודות B.A במינהל מערכות בריאות במרכז ללימודים אקדמיים.


כל מסלולי הלימוד של  המרכז ללימודים אקדמיים


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649