סמינר הקיבוצים המכללה לחינוך לטכנולוגיה ולאמנויות

תואר שני (.M.Ed) בחינוך סביבתי

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי חינוך והוראה
  • אזור גיאוגרפי:
     גוש דן - דרך נמיר 149 תל אביב

קיים מסלול עם תזה ומסלול ללא תזה

אודות:
תוכנית הלימודים מעמיקה את ההבנה של סוגיות סביבתיות בהיבטים מדעיים, חברתיים, כלכליים וחינוכיים. נעסוק בסוגיות מגוונות הקשורות למשבר הסביבתי העולמי שאנו חווים בעשרות השנים האחרונות, באחריות האדם ליצירתו ובמציאת הדרכים להתמודדות ראויה עימו.

מטרת הלימודים:
לחשוף את הסטודנטים לדילמות סביבתיות מורכבות בהיבטים מדעיים, חינוכיים וחברתיים ולחזק את נכונותם להיות אזרחים בעלי מודעות סביבתית פעילים בישראל. תוכנית הלימודים מקנה ידע אקדמי עדכני ומיומנויות להובלת תוכניות סביבתיות ולהטמעת האוריינות הסביבתית בשדה החינוכי הפורמלי והלא-פורמלי.

מסלולי הלימוד:
בתוכנית שני מסלולי לימודים: מסלול מחקרי עם תזה ומסלול לימודים ללא תזה.

ההתמחויות במסלול ללא תזה:
מדעי הסביבה: מיועדת לבעלי רקע אקדמי בתחום מדעי הטבע והחיים, ומטרתה העמקה והרחבה של ידע מדעי רלוונטי למגוון סוגיות סביבתיות.
קהילה-חברה: מיועדת למי שאין לו רקע אקדמי במדעי הטבע והחיים, ומטרתה הרחבת בסיס הידע האקדמי בתחומים החברתיים-ציבוריים של סוגיות סביבתיות.

במסלול ללא תזה ישנם קורסי חובה (לימודי ליבה), קורסי בחירה, סמינריונים ועבודת גמר המלווה בסדנה.

מתכונת הלימודים במסלול ללא תזה:
◄ יום לימודים בשבוע
◄ השתתפות בסיורים במסגרת קורסי חובה ובחירה, בימי עיון של התוכנית ובכנס החינוך הסביבתי השנתי
◄ קורסים מרוכזים בקיץ

תנאי קבלה למסלול ללא תזה:
◄ תואר ראשון בממוצע 80 ומעלה
◄ תעודת הוראה
◄ שלוש שנים (לפחות) של ניסיון מוכח בהוראה
◄ ריאיון אישי

מסלול לימודים מחקרי עם תזה:
המסלול מיועד לסטודנטים מצטיינים המעוניינים לפתח את יכולתם המחקרית ולמתעתדים להמשיך את לימודיהם לתואר שלישי.
הלימודים במסלול מאפשרים התמקדות במחקר מעמיק והגשת עבודת גמר מוקפדת ברמה מחקרית.
ההשתלבות במסלול עם תזה היא בשנת הלימודים השנייה, והיא מותנית בעמידה בתנאי הקבלה המופרטים בהמשך.

תכנית הלימודים במסלול עם תזה:
◄ קורסים מתודולוגיים בסיסיים ומתקדמים
◄ העמקה בתהליכים חינוכיים בתחום הסביבה והקיימות
◄ בחינה ביקורתית של תהליכים חינוכיים בשדה הסביבתי בישראל
◄ סמינריונים וסדנת עבודת גמר
◄ עבודת תזה

תנאי קבלה למסלול עם תזה:
◄ ממוצע 85 בשנה א’
◄ ציון 85 לפחות בקורסים מחקריים
◄ ציון 90 לפחות בסמינריון שנה א’
◄ המלצת מנחה הסמינריון על יכולת כתיבה מחקרית
◄ ריאיון אישי

תעודה:
תואר שני (.M.Ed) בחינוך סביבתי.

אופק תעסוקתי:
לפני בוגרי התוכנית עומד מגוון אפיקים להתפתחות וקידום מקצועי:
במערכת החינוך – במסגרות החינוך הפורמלי והלא-פורמלי:
חינוך סביבתי נכנס בהדרגה לתוכניות הלימודים בכל הרמות – מגן הילדים, דרך בתי הספר היסודיים והעל-יסודיים ועד לאקדמיה. החינוך הסביבתי בישראל זקוק למחנכים בעלי ידע רחב בנושאי סביבה, הרואים בעצמם סוכני שינוי בקידום אזרחות סביבתית אצל התלמידים בכל הגילאים.
בוגרי התוכנית יוכלו לעסוק בריכוז פעילויות בנושאי סביבה וקיימות בבתי הספר, בהנחיית פעילויות שדה וסיורים ובאחריות על חוגי העשרה בבתי הספר. נוסף על כך, יוכלו להוביל תהליכי הסמכה למוסדות חינוך ירוקים, הנתמכים ומעודדים על ידי המשרד להגנת הסביבה ומשרד החינוך. בוגרי התוכנית יוכלו גם לשמש מנחים בנושא סביבה וקיימות לאנשי חינוך אחרים במסגרת מערכת החינוך.
בקהילה ובמערכת הציבורית:
בוגרי התוכנית יוכלו להוביל תוכניות חינוך לקיימות בקהילות שונות במסגרת גופים ציבוריים מרכזיים בישראל, כגון הרשויות המקומיות ורשת המתנ"סים, ולהשתלב בפרויקטים חינוכיים מגוונים שמתקיימים מחוץ לבתי הספר. כמו כן, יוכלו להשתלב בהוראה, הנחיה או הובלה של חינוך לקיימות בארגונים העוסקים בנושאי חינוך וסביבה כמו החברה להגנת הטבע, רשות הטבע והגנים, הרשת הירוקה ומרכז השל.

השאר/י פרטים ללא כל התחייבות, וקבל/י את כל המידע אודות תואר שני (.M.Ed) בחינוך סביבתי בסמינר הקיבוצים המכללה לחינוך לטכנולוגיה ולאמנויות.


כל מסלולי הלימוד של  סמינר הקיבוצים המכללה לחינוך לטכנולוגיה ולאמנויות


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649