סמינר הקיבוצים המכללה לחינוך לטכנולוגיה ולאמנויות

תואר שני (.M.Ed) באוריינות חזותית

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי חינוך והוראה
  • אזור גיאוגרפי:
     גוש דן - דרך נמיר 149 תל אביב

קיים מסלול ללא תזה ומסלול עם תזה

אודות:
מטרת התכנית להכשיר יוצרים ואנשי חינוך בתחום התרבות החזותית והחינוך במסגרת מפרה של קהילה יוצרת ומגוונת, המאפשרת צמיחה והעצמה מקצועית ואישית.
התוכנית תורמת לשדרוג איכות ההוראה והלמידה בתחומי דעת שונים, מתוך הקניית ידע באמצעים חזותיים הפועלים לגירוי הדמיון והחשיבה של התלמידים.

מסלולי הלימוד:
בתוכנית שני מסלולי לימוד: מסלול מחקרי עם תזה ומסלול לימודים ללא תזה.

חטיבות הלימודים במסלול ללא תזה:
במהלך הלימודים משתלבים הסטודנטים בשלוש חטיבות לימוד:
חטיבה א’ - לימודים כלליים בחינוך חזותי:
הכוללת קורסים העוסקים במתודולוגיות מחקר, יצירה והערכה בחינוך חזותי, לימודי כתיבה מחקרית, שיח עמיתים ודיונים בין-תחומיים במחקר ויצירה, לימוד גישות ביקורתיות ואלטרנטיביות בחינוך באמנויות.
חטיבה ב’ - לימודים תאורטיים ומתודולוגיים באוריינות ותרבות חזותית:
הכוללת קורסים העוסקים בסמיוטיקה, ביקורת המדיה, פדגוגיה חזותית-דיגיטלית, אסתטיקה ופילוסופיה של האמנויות, לימוד שפות הצילום, הקולנוע, התיאטרון והפרפורמנס, האוצרות ועיצוב הסביבה והמרחב.
חטיבה ג’ - לימודי מחקר ויצירה:
הכוללת קורסים העוסקים בהיבטים חווייתיים, ערכיים וביקורתיים של האוריינות והתרבות החזותית, התנסויות במחקר פעולה התורם לשינוי חברתי, הוראת אמנויות בקהילות ובמסגרות חינוכיות מגוונות, יצירה מעשית אישית, קורסים עיוניים ומעשיים בתחומי היצירה השונים.

סדנה לליווי פרויקט הגמר:
פרויקט הגמר לתואר שני נלמד בקבוצת עבודה בליווי מנחה. הפרויקט ישקף את לימודי המחקר והיצירה בתוכנית וישלב רכיבים רעיוניים, חינוכיים, יצירתיים וחברתיים-סביבתיים על פי בחירת הסטודנט.

סמינרים חוגיים וסדנאות יצירה:
הסמינרים החוגיים משמשים זירה למפגש של הסטודנטיות והסטודנטים, הן כאמנים והן כחוקרים, עם אנשי מקצוע מהשטח. הסמינרים ישלבו סדנאות מעשיות, סיורים למוסדות אמנות והרצאות מומחים המציגים תמונת מצב עדכנית ומסגרת לדיון בסוגיות העומדות בלב התוכנית.

מתכונת הלימודים במסלול ללא תזה:
הלימודים מתקיימים יום אחד בשבוע, במשך שנתיים.

תנאי קבלה למסלול ללא תזה:
◄ תואר ראשון בממוצע 80 ומעלה
◄ תעודת הוראה*
◄ שלוש שנים (לפחות) של ניסיון מוכח בהוראה
◄ ראיון קבלה
*בכל שנה יישמרו כמה מקומות ליוצרים מנוסים ללא תעודת הוראה

אודות המסלול עם תזה*:
המסלול מיועד לסטודנטים מצטיינים המעוניינים לפתח את יכולתם המחקרית ולמעוניינים להמשיך את לימודיהם לתואר שלישי.
הלימודים במסלול מאפשרים ללומדים להתמקד במחקר מעמיק ולהגיש עבודת גמר מוקפדת ברמה מחקרית.
ההשתלבות במסלול עם תזה היא בשנת הלימודים השנייה, והיא מותנית בעמידה בתנאי הקבלה המופרטים בהמשך.

תכנית הלימודים במסלול עם תזה:
◄ קורסים מתודולוגיים בסיסיים ומתקדמים
◄ לימודים תיאורטיים בתחום ההתמחות
◄ סמינריונים וסדנת עבודת גמר
◄ עבודת תזה

תנאי קבלה למסלול מחקרי עם תזה:
◄ ממוצע 85 בשנה א’
◄ ציון 85 לפחות בקורסים מחקריים
◄ ציון 90 לפחות בסמינריון ייעודי ממיין בשנה א’
◄ המלצת מנחה הסמינריון על יכולת כתיבה מחקרית
◄ ריאיון אישי

*המועצה להשכלה גבוהה אישרה לפרסם ולרשום סטודנטים לתוכנית. הענקת התואר מותנית באישור המועצה להשכלה גבוהה.

הלימודים משלבים יצירה, פעולה חברתית ויזמות מעשית בשדה האמנויות בדגש על מחקר מעמיק ומחויבות להוראה ולפרסומים מחקריים בתחום.
ידע תאורטי: פיתוח יכולות פענוח ויצירה של טקסטים חזותיים בהקשרים של תרבות חזותית. העמקת הידע וההשכלה בשדה האוריינות החזותית מהבחינה התאורטית והיישומית.
התנסות ביצירה חזותית: התנסות ביצירה מעשית בתחומי האמנויות והעיצוב ופיתוח יכולות קודמות בתחום.
מחקר פעולה: התנסות במחקר עיוני-יישומי התורם לשינוי חברתי בסביבות ובקהילות שונות.
חינוך: חיזוק המודעות ופיתוח יכולות לשימוש בידע החזותי לצורכי הוראה, חינוך והמחשת רעיונות.

תעודה:
תואר שני (.M.Ed) באוריינות חזותית - אמנויות בחינוך.

אופק תעסוקתי:
בוגרי התכנית משתלבים בתפקידי ייעוץ או ריכוז, במקצועות היצירה ובמקצועות רב-תחומיים ורב-חושיים, כגון גננות וחינוך מיוחד; קידום המעמד האקדמי והפרופסיונלי כמחנכים יוצרים וכמובילי שינוי במסגרות חינוכיות פורמליות, לא-פורמליות ואקדמיות.

השאר/י פרטים ללא כל התחייבות וקבל/י את כל המידע אודות תואר שני (M.Ed.) באוריינות חזותית במכללה לחינוך לטכנולוגיה ולאומנויות סמינר הקיבוצים.


כל מסלולי הלימוד של  סמינר הקיבוצים המכללה לחינוך לטכנולוגיה ולאמנויות


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649