הנדסאי תוכנה - האם זה בשבילי?

מה תפקידו של הנדסאי תוכנה? מה כוללים הלימודים? מהן אםשרויות התעסוקה? כמה מרוויח הנדסאי תוכנה?

 

הנדסאי תוכנה

בימינו תחום התוכנה נמצא בבסיס של כל מערכת בתעשיית ההייטק, כולל המערכות החדישות ביותר כגון: אפליקציות ל-I-phone , משחקי פלייסטיישן, אתרי מסחר באינטרנט ועוד... – לכל אלו בסיס אחד חזק: תוכנה.

אם כך זה די ברור כיצד תחום התוכנה הפך להיות אחד התחומים המבוקשים ביותר בארץ ובעולם.
ע"מ להצליח בתחום התוכנה לא בהכרח נדרשים לעשות תואר ראשון. אם אתה שואף להצליח בתחום ולא מעוניין לעבור מסלול של תואר ראשון כרגע, אתה יכול לרכוש הכשרה זריזה ואיכותית תוך שנתיים בלבד, במסלול הנדסאי תוכנה.

 

הנדסאי תוכנה- מה זה אומר?

הנדסאי תוכנה הוא הנדסאי הממונה על כתיבת תוכנות בהתאם לדרישה והוא יוצר יישומי מחשב פרקטיים באמצעות אחת משפות התוכנה הרבות הקיימות היום בתעשיית ההיי-טק.

 

תנאי קבלה למסלול הנדסאי תוכנה

רוב מוסדות הלימוד בארץ דורשים תעודת בגרות מלאה כתנאי קבלה עיקרי ללימודי הנדסאים השונים. במידה ויש לך רק בגרות חלקית, אין שום בעיה להשלים את החסר במסגרת של מכינה קדם הנדסאית.

 

נושאי לימוד עיקריים

הלימודים כוללים לימודי מבואות בתחומים: יסודות שפת התכנות, מתמטיקה, אלגברה, סטטיסטיקה ועוד...

לימודי התוכנה כוללים: שפות תוכנה מרכזיות (שפות C , C++, אסמבלר, JAVA), רשתות, אינטרנט, ניתוח מערכות מידע, יישומים וחבילות תוכנה, מערכות הפעלה ועוד...

 

הכרה מטעם המה"ט

מי שסיים את כל חובותיו האקדמיים ויעבור בהצלחה את כל המבחנים יזכה בתעודת "הנדסאי תוכנה" מטעם המכון הממשלתי להכשרה בטכנולוגיה ובמדע (מה"ט).

 

משך הלימודים

הנדסאי תוכנה נלמד לרוב במסלול בוקר או מסלול ערב. מסלול בוקר נמשך שנתיים והוא אינטנסיבי יותר ממסלול הערב הנמשך 3 שנים ומאפשר שילוב של עבודה עם הלימודים.

 

שכר לימוד

שכר הלימוד במכללות ובי"ס הנתמכים ע"י המה"ט שכר הלימוד הממוצע הוא כ- 8,000 ₪  לשנת לימוד אקדמית. ניתן לשלם את שכר הלימוד ע"ח הפיקדון לחיילים משוחררים בחלק גדול של מוסדות הלימוד בארץ.

 

השתלבות הנדסאי תוכנה בשוק העבודה

בוגר טרי יכול למצוא עצמו משתלב למעשה בכל מקום עבודה המתבסס על יחידה ממוחשבת בחברה גדולה או קטנה, בחברות הייטק, סטארט אפ, תעשייה פרטית, משרדים ממשלתיים ועוד..
בוגר המגמה יכול להשתלב במגוון תפקידים ביניהם: פיתוח תוכנה, ניתוח מערכות, ניהול בסיס נתונים, הטמעת מערכת ממוחשבת, ניהול רשת תקשורת, תכנות, הדרכת תוכנה ועוד...
ביקוש להנדסאי תוכנה איכותיים קיים כל הזמן ואפילו בתקופות מיתון יש צורך באנשי תוכנה רציניים.

  

לימודי המשך

ניתן לבצע השלמה מהנדסאי למהנדס ולהירשם ללימודים לתואר הנדסת תוכנה או וייתכנו הקלות בחלק מהקורסים על סמך ידע קודם וקורסים שהושלמו כבר בלימודי ההנדסאי.

 

מהי המשכורת?

הנדסאי תוכנה מרוויחים בממוצע בין 7,000 ₪ להנדסאי מתחיל ללא ניסיון קודם ועד 14,000 ₪  להנדסאי שהתקדם לתפקיד ראש צוות והוא בעל ניסיון של כמה שנים בתחום. רוב החברות הרציניות בתחום דואגות גם לזכויות העובד ולתנאי העסקה מספקים כגון: ביטוח מנהלים, קרן השתלמות, הטבות סוציאליות, ולעיתים אף פלאפון, מחשב נייד ורכב.




מאמרים נוספים בתחום הנדסאים

לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649