הנדסאי חשמל- להיות או לא להיות?

לא יודע אם מתאים לך ללמוד לתואר הנדסאי חשמל?
המידע הבא יעזור לך להחליט.

 

 מיהו הנדסאי חשמל?
הנדסאי חשמל הינו דמות חשובה ומרכזית בתעשייה הכוללת בין השאר: הולכה ויצירת חשמל, בניית תשתיות חשמל לצרכים שונים ומתן שירותי תחזוקה של אנרגיה וחשמל.
הנדסאי חשמל יכול להשתלב במגוון תפקידים במגזר הציבורי או הפרטי כבעל סמכות מקצועי בתחומים: ייזום, התקנה, טכנאות, תחזוקה, פיקוד ובקרה של מערכות צורכות אנרגיה/ חשמל. הנדסאי חשמל מוסמך לבצע תכניות חשמל במערכת ביתית או תעשייתית עד לרמה של 630*3 אמפר.

 

לימודים לתואר הנדסאי חשמל

בעקבות גדילת הביקוש בתעשייה להנדסאי חשמל, ניתן ללמוד ולהתמחות בתחום במוסדות לימוד רבים ברחבי הארץ. מערכת הלימודים ברוב המוסדות כוללת את הנושאים: מתמטיקה, פיזיקה, מחשבים, אלקטרוניקה, רשתות ומערכות אנרגיית חשמל, מערכות דיגיטאליות והיד עוד נטויה.

ע"מ לקבל את תעודת הסיום המיוחלת, על הסטודנט לעבור את המבחנים בכל מקצועות הלימוד במכללה, להגיש פרויקט גמר פרי מוחו הקודח והיצירתי כגון: גדר חשמלית מדברת, או מרכז בקרה חשמלי לחייזרים.

בנוסף על כל אלו יהיה עליו לגבור על המכשול האחרון: המבחנים הרשמיים של מה"ט (המכון הממשלתי להכשרה בטכנולוגיה ובמדע),

עם סיום הלימודים בהצלחה, הנדסאי החשמל הטרי רשאי להירשם כחשמלאי מוסמך ברשם ההנדסאים, כאשר לאחר שנת עבודה אחת בלבד הוא כבר יעלה לדרגת חשמלאי ראשי, ושנה נוספת תעניק לו את התואר המבוקש "חשמלאי הנדסאי".

 

תנאי קבלה

תנאי הקבלה ללימודים ברוב מוסדות הלימוד דורשים: תעודת בגרות מלאה או תעודה חלקית במקצועות המתמטיקה, האנגלית וההבעה, או לחילופין תעודה ממכינה קדם הנדסאית.

 

משך הלימודים ותעודת הסיום

הלימודים נמשכים כשנתיים ולרוב ניתן לשלם עליהם בכספי הפיקדון הצבאי.

בסיום כל החובות האקדמיים הסטודנט יקבל דיפלומת הנדסאי חשמל המוכרת ע"י מה"ט (המכון הממשלתי להכשרה בטכנולוגיה ובמדע) ועל ידי מוסדות אקדמיים בארץ ובחו"ל לצורך המשך לימודי הנדסה בעתיד (בהתאם לניסיון המקצועי שנצבר).

 

למי מתאים התפקיד?

אם ניחנתם בכישורים טכניים גבוהים ואתם לא מפחדים מעבודה קשה, שעות עבודה ארוכות ואין לכם בעיה עם עבודת צוות ולעיתים גם עבודה פיזית אין ספק שתוכלו להשתלב בהצלחה בתפקיד "הנדסאי חשמל".

 

מהי המשכורת?

הנדסאי חשמל בתחילת דרכו משתכר בסביבות  7300 ₪ לחודש.

  

אפשרויות תעסוקה

אפשרויות ההשתלבות בתעשייה הינן רבות והבוגרים משתלבים בענף החשמל בתפקידי פיתוח, Q.A, תחזוקה, שירות ועוד. הנדסאים רבים משתלבים בעבודה במפעלי אלקטרוניקה, חברות הי טק, ספקיות חשמל ובכל חברה פרטית או ציבורית בה נעשה שימוש במערכות חשמליות. חלק מההנדסאים אף מצליחים לפתח לעצמם עסק עצמאי.

 

לימודי המשך

א. צבירת ותק מעשי והתקדמות הדרגתית בקבלת התעודות: חשמלאי ראשי, חשמלאי הנדסאי, בודק מתקנים. קבלת תעודות אלו יאפשרו להנדסאי גישה למכרזים בעלי פוטנציאל כלכלי רב.

ב. המשך לימודים לתואר ראשון באחד מתחומי ההנדסה: הנדסת חשמל ואלקטרוניקה, הנדסת תוכנה, הנדסת תעשייה וניהול ועוד. ייתכן ותקבלו פטורים מחלק מהקורסים לתואר הראשון על סמך לימודי ההנדסאי שכבר עברתם.




מאמרים נוספים בתחום הנדסאים

לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649