לימודי יבוא– יצוא וסחר בינלאומי- רן בן עזרא

בעולם הגלובאלי ישנה חשיבות מכרעת לסחר העצום שנערך בין מדינות. יש אומרים שזהו הכוח המשמעותי ביותר בעולם ואינטרס כלכלי ענק בצידו

 

למשל, רבים מאיתנו מעדיפים תיקון מכונת כביסה על פני קנייה חדשה. הכלכלה המודרנית תעודד שנרכוש חדש כל הזמן, וחדש כמעט תמיד אומר מכסים, חוזים, לוגיסטיקה ועוד.

לימודי יבוא יצוא מתנהלים במסגרת אקדמית של לימודי תואר בכלכלה ומינהל עסקים או במסגרת של לימודי קורסים בנושא כספים. הם עוסקים במגוון נושאים רחב המתייחסים ליבוא, יצוא וסחר בינלאומי. סטודנטים המסיימים את חוק לימודיהם, יכולים לצאת עם הידע שרכשו בנושא ולעבוד כבעלי מקצוע בתחום הלוגיסטי, כמו גם בתפקידי ניהול. לימודי יבוא יצוא אף מאפשרים לבעלי עסקים למנף ולהעצים את העסק שלהם ואת היקף המכירות שלו.

נושאי הלימוד השונים במסגרת לימודי ייבוא יצוא כוללים מגוון רחב של חוקים והסכמים כתובים ובלתי כתובים.

להלן פירוט על השיעורים המרכזיים שנלמדים בלימודי ייבוא יצוא:

 

מבוא

במבוא ללימודי התחום למדים הסטודנטים על חשיבותו ומקומו של הסחר הבינלאומי בכלכלה העולמית ואילו גורמים לוקחים חלק בתהליך הסחר.

 

מכס ומיסוי

מהי רשות המכס והמיסוי, מהן מטרותיה, יתרונותיה ופעילויותיה השונות. המכס כמגייס כספים לשם מימון פעילויות הממשלה השונות. אחריותו החשובה והשפעתו על צמצום היקף היבוא והגנה על התעשיות המקומיות מפגיעה כלכלית.

 

אזורי סחר חופשי ותנאי סחר בינלאומי

במסגרת הלימודים עוברים הסטודנטים על חוקים שכרוכים בסחר חופשי ולומדים מקרים בהם מדינות מסכימות לבטל מכסים והגבלות על סחר ויבוא של סחורות ושירותים במסגרת הסכמי סחר בינלאומיים. וכן את תנאי הסחר ומאפייניו העיקריים, הכרת המסמכים השונים המשמשים לניהול תהליך היבוא ועמילות מכס, שיטות תשלום שונות, מסמכי גבייה ועוד.

 

מגבלות ואילוצים לסחר בינלאומי

מגבלות ואילוצים שעלולים לצוץ עקב שיקולים פוליטיים או השפעות חברתיות. צפייה מוקדמת של המגבלות והתנהלות גמישה ונכונה תחת האילוצים על מנת לאפשר את הסחר.

 

תובלה אווירית, ימית ויבשתית וטיפול במטענים מסוכנים

אפשרויות התובלה השונות של המסחר, הכרת דרכי השינוע השונות והיתרונות והחסרונות שהן יוצרות. התנהלות נכונה אל מול המגבלות שעשויה ליצור תובלה של מסחר ותכנון מקדים ונכון תוך התחשבות מראש בגורמים המשפיעים. לומדים גם על יבוא ויצוא של מטענים וחומרים מסוכנים, דרכי הובלה ושמירה על בטיחות. תנאים להובלת מטען מסוכן על פי חוק ויישומם בשטח.

 

דיני נזיקין ודיני חוזים

הקורסים כוללים העמקה אל דיני נזיקין העוסקים בתביעות על נזק לגופו של אדם או רכושו. בייבוא ייצוא וסחר בינלאומי נחתמים לרוב חוזים והסכמים רבים בין שני הצדדים. בחוזים אלו קיימת חשיבות להבנה וידע בכל מה שנוגע לניסוחים שעלולים להשתמע כפגיעה או הפרה של מהות החוזים. הסטודנטים לומדים כיצד יש להימנע ממצבים כאלה וכיצד חוזה סחר אמור להיות כתוב מבחינה חוקית.

 

כלים פרקטיים

במהלך הלימודים גם מתקיימים לימודי פרקטיקום אשר מאפשרים ללומדים להתנסות באופן מעשי בתחום זה. נערכות סימולציות שונות לסטודנטים למצבי אמת של בעיות שעשויות לצוץ בתהליך המסחר. הסטודנטים לומדים להתנהל מול בעיות אלו, למצוא להן פתרונות יצירתיים ומעשיים ולגשר על הפערים שנוצרו.

שיעורים נוספים הנלמדים ביבוא יצוא הנם: ביטוח בשילוח בינלאומי, ניהול משא ומתן ותקשורת בין אישית, הערכת טובין ביצוא, הסכמי הסחר של ישראל ועוד.

 

אורך מסלול הלימודים

אורך מסלול הלימודים משתנה בהתאם למקומות השונים שבמסגרתם הוא מועבר. ניתן ללמוד תחום זה לאורך מספר שנים, אך ניתן גם לקחת קורס בן מספר חודשים. כמות שעות הלימוד נעה בין קורסים קצרים של כשישים שעות לימוד לערך לבין קורסים ארוכים של יותר מ 200 שעות.

 

אפשרויות תעסוקה וקידום

לימודים בייבוא ייצור וסחר בינלאומי מאפשרים השתלבות בעבודה בתחום הלוגיסטיקה והסחר בתפקידים שונים ומגוונים. בתום הלימודים מקבלים הבוגרים תעודה המעניקה להם אישור להסמכה והכשרה בתחום. אפשרויות הקידום  גם הן נרחבות. הרוכשים השכלה בתחום מקבלים גם מקצוע וגם תעסוקה איכותית ובעלת אפשרויות התפתחות.




מאמרים נוספים בתחום הכשרה מקצועית

לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649