מקצועות פרא-רפואיים

מקצועות אלו הם מקצועות הקשורים קשר הדוק לשאר מקצועות הבריאות, ופועלים עמם בשיתוף פעולה.

מקצועות פרא- רפואיים:
מקצועות אלו הם מקצועות הקשורים קשר הדוק לשאר מקצועות הבריאות, ופועלים עמם בשיתוף פעולה. הדבר המבדיל אותם מן המקצועות האחרים, הוא שהם נמצאים בהליכי חקיקה, שיגדירו מהו רישיון לעסוק בתחום (מיהו פרמדיק), רישיון שימנע את פעילות השרלטנים בתחום.

התמחויות:

ריפוי בעיסוק:
מטפלים באיחור או עיכוב התפתחות ילדים ותינוקות, (למשל זחילת תינוקות), קשיים במוטוריקה גסה, קשיים בכתיבה, בקשב ובריכוז ועוד.

שיננית וסייעת לרופא שיניים:
השיננית אחראית על תחזוקת הפה ועל ההיגיינה והאסתטיקה שלו ובעיקר מסירה את שכבת האבנית שמצטברת על השן. הסייעת עובדת בצמוד לרופא השיניים, ואחראית על הכנת החומרים הכימיים לטיפול, צילומי הרנטגן והניהול השוטף של המרפאה.

פיזיותרפיסט:
עוסק בתחומים רבים כמו רפואת ספורט, התפתחות ילדים, שיקום נוירולוגי לפגועי ראש, עמוד שדרה ואירוע מוחי וכן בשיקום אורתופדי בעקבות תאונת דרכים, שברים וכאבי גב. הטיפול נעשה באמצעים שונים ומגוונים, ממאסז’ים נקודתיים ועד פילאטיס ופלדנקרייז ובמקומות עבודה שונים – בתי חולים, קליניקות פרטיות, קופות חולים ועוד.

קלינאי תקשורת:
מטפלים בבעיות תקשורת של שפה ודיבור, החל מהגיל הרך ועד גיל מבוגר. מתקנים איחור או חוסר בשפה, גמגום וליקויי שטף, היגוי, קשיי אכילה ובליעה והפרעות סמנטיות ומסייעים למציאת תקשורת חליפית בעזרת אביזרים או טכניקות שונות, כמו שיקום נוירו-קוגניטיבי.

כירופרקט:
ספורטאים, רקדנים, סבלים ואנשי מחשבים, לכולם יש בעיות עם הגב בשל עבודתם. הכירופרקט מאבחן ומטפל בבעיות הקשורות למערכות השרירים, העצבים והשלד.הם גם חוקרים איך תזונה, פעילות גופנית וסביבה משפיעים על הכאבים והפציעות שלנו. הם מעניקים טיפול פיזי בעזרת ידיהם לעמוד השדרה, ללא תרופות.
 

פודיאטריה:
מומחים לבעיות כף הרגל. מטפלים ברגלי חולים סוכרתיים, רגלי ספורטאים ובבעיות אחרות בכף הרגל כמו פלטפוס וכיבים.

קרימינולוגיה קלינית:
מומחים לטיפול קליני באוכלוסיה עבריינית, בעלי הכשרה קלינית של תוארשני.
 
מוסמכים לרנטגנאות ודימות (טכנאי רנטגן):
עוסקים בצילום רפואי ובסריקה ממוחשבת, בדיקות הדמיה בדיקות שיקוף במחלקות שונות בבתי חולים ובקופות החולים. יש צורך בתעודה מקצועית מטעם משרד הבריאות.

דיאטנים:
משנים את איכות חייהם ובריאותם של אנשים ע"י שינוי התזונה שלהם. הדיאטנים מייעצים לסגל רפואי לגבי תזונת חולים קשים וקלים, מטפלים בהשמנה ובבעיות אכילה כמו אנורקסיה ובולימיה, מקדמים את נושא התזונה הבריאה באוכלוסייה, מייעצים לקבוצות ספציפיות כמו נשים הרות וספורטאים ומסייעים בפיתוח מוצרי מזון וגידולים חקלאיים. רפואה משלימה




מאמרים נוספים בתחום לימודי רפואה

לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649