תואר ראשון בניהול משאבי אנוש

כוח האדם, או במונח המודרני – המשאב האנושי, הוא הבסיס להצלחתם של כל ארגון וחברה. ככל שהחברה תשכיל לפתח, לשמר ולהביא כוח אדם מיומן ומוצלח, כך תתקדם החברה.

תואר ראשון בניהול משאבי אנוש B.A (או תואר B.B בוגר במנהל עסקים עם התמחות במשאבי אנוש):

רקע כללי:
תחום לימודים זה עוסק בחקר ניהול המשאב האנושי. הכוונה היא לכל מה שקשור בעובדים, מנהלים ויחסי עבודה בארגונים.
הנחת הבסיס היא שעובדי ארגון הם משאב של ממש כמו יתר משאבי הארגון (חומרי גלם, שכר, הון, מקום וכו’) ועל כן יש לרתום את תכונות משאב זה לייעול תהליכים בארגון. לימודי משאבי אנוש מכוונים לפיתוח כישורים מתודולוגיים ומיומנות בשיטות מחקר כמותיות והיסטוריות.
מטרתו של מנהל משאבי אנוש בארגון היא למצוא את ההתייחסות המתאימה ביותר לכוח האדם בארגון, על מנת שהארגון יוכל להפיק מהם את התועלת המירבית ולקדם את האינטרסים שלו בצורה הטובה ביותר.
הלימודים מקנים ידע בתחום הניהול וכלים וטכניקות עדכניות בנושאי ניהול משאבי אנוש כגון: גיוס מיון והשמת עובדים, הנעת עובדים, שביעות רצון בקר עובדים בארגון, תגמולי עובדים, בניית תרבות ארגונית, הערכה ומשוב לעובדים, פיתוח תוכניות הדרכה לארגון ועובדיו, פיתוח מנהלים, יחסי עבודה, ניהול צוות ותהליכים קבוצתיים, קבלת החלטות בארגון והובלת שינויים ועוד.
תואר ראשון BA בניהול משאבי אנוש או תואר BB בוגר מנהל עסקים עם התמחות במשאבי אנוש ניתן ללמוד באוניברסיטאות או במכללות במסלול חד חוגי או דו חוגי מורחב משולב עם תחומים נוספים כמו: מדעי ההתנהגות, ניהול, מדעי החברה, קרימינולוגיה, כלכלה, מדעי המדינה, מנהל עסקים,פסיכולוגיה, תקשורת ועוד

מסלולי לימוד:
כתחום לימוד חד חוגי לתואר ראשון לימודי משאבי אנוש אינם עומדים בזכות עצמם אלא ניתנים ללימוד במסגרת חוגים אחרים כהתמחות.
למשל, תואר ראשון BA בניהול עם התמחות במשאבי אנוש, תואר ראשון BA בכלכלה עם התמחות במשאבי אנוש, תואר ראשון במנע"ס BB עם התמחות במשאבי אנוש או לימודים משולבים ממספר מחלקות עם דגש/ התמחות במשאבי אנוש, למשל תואר בוגר במדעי ההתנהגות דו-מחלקתי ו-B.A.
כללי בחטיבת מינהל עסקים וכלכלה המכשיר לתפקידי ניהול עם דגש על ניהול משאבי אנוש.

תכני הלימוד:
מבוא לניהול משאבי אנוש וניהול קריירות, ניהול צוות ותהליכים קבוצתיים בארגון, מבוא ליחסי עבודה, מיון והערכת עובדים, דיני עבודה וביטוח לאומי, ניהול מערכת תגמולים, ניהול הדרכה, מערכות מידע ושימושי מחשב בניהול משאבי אנוש.
בעיות נבחרות בניהול משאבי אנוש ויחסי עבודה, ניהול משא ומתן עסקי, מנהיגות בארגון, פיתוח שינוי ארגוני, תרבות הארגון, ניהול האיכות וגם יסודות הניהול, אסטרטגיה של חלוקת זמן בניהול, כלכלת עבודה, היבטים פסיכולוגיים בעבודת היועץ הארגוני, ניהול בסביבה בינלאומית, מנהיגות פוליטית, פתרון קונפליקטים, סדנת גישור, יזמות ארגונית, סגנונות ניהול ועוד...

אפשרויות תעסוקה:
אפשרויות התפתחות רבות עומדות בפני מסיימי תואר ראשון בניהול משאבי אנוש.
הביקוש לתפקידים בסקטור הפרטי והציבורי גדול וצבירת ניסיון הוא תנאי הכרחי להתקדמות בתחום זה.
בוגרי החוג יוכלו להתפתח בכיוונים רבים, ביניהם:
תואר שני בייעוץ ארגוני, תואר שני במנהל עסקים עם או בלי התמחות במשאבי אנוש, מגוון רחב של קורסי תעודה והשתלמויות מחכים למסיימי תואר ראשון במשאבי אנוש שיעזרו להם לחדד את ההתמקצעות בקריירה שלהם מפיתוח מנהלים, פיתוח תוכניות הדרכה לארגון, ייעוץ אישי למנהלים, ייעוץ ארגוני ועוד.

 




מאמרים נוספים בתחום לימודי מנהל עסקים

לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649