המכללה האקדמית אחוה - מסלול אקדמי

תואר ראשון ותעודת הוראה בהתמחויות

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תואר ראשון ,לימודי תואר שני ,לימודי חינוך והוראה
  • אזור גיאוגרפי:
     שפלה - בין רחובות לאשדוד


אודות בית הספר לחינוך:
ביתה ספר לחינוך של המכללה האקדמית אחוה נמנה בין המובילים בתחום החינוך בארץ כאשר בסיום הלימודים כל הבוגרים של אחוה משתלבים במערכות החינוך בארץ. אחוז ההשתלבות בעבודה הינו מבין הגבוהים בארץ. בית הספר לחינוך של המכללה האקדמית אחוה מציע תואר ראשון ושני בחינוך ובהוראה. הסטודנטים משלבים התנסות מעשית (סטאז’) במקביל ללימודים במכללה. תכנית הלימודים העיוניים כוללת לימודי מבוא כלליים ומשותפים לכל המסלולים בגישה בין-תחומית, לימודי מקצועות חובה כלליים, קורסי מבוא בהתמחויות ולימודי התמחות במקצועות ההוראה לטיפוח כישורים ומיומנויות. במקביל, העבודה המעשית מאפשרת התנסות במצבי אמת של הוראה ויישום התיאוריה במעשה החינוכי.

תואר B.Ed. ותעודת הוראה:
לימודי תואר ראשון ותעודת הוראה נלמדים במהלך ארבע שנים. בסיום הלימודים האקדמיים יהיו הבוגרים זכאים לתואר ראשון B.Ed. ולתעודת הוראה. תכנית הלימודים מורכבת ממסלול לימודים ומתחום התמחות כלומר: שכבת גיל ותחום. במכללה האקדמית אחוה מתקיים שילוב בין לימודים עיוניים לבין הכשרה מקצועית החל משנה א’ מתנסה הסטודנט בעבודה מעשית תוך כדי הלימודים האקדמיים.

התמחויות:
מדעי הטבע:
מטרת הלימודים:
תכנית הלימודים בחוג למדעים מקנה לסטודנטים ידע בסיסי ומתקדם בתכנים מדעיים תוך בחינת השפעותיהם האפשריות על הפרט, החברה והסביבה, בדגש על כלים דידקטיים להוראת המקצוע ותוך פיתוח מיומנויות חשיבה וחקר. התכנית משלבת למידה אקדמית ולמידה התנסותית-חווייתית הן במכללה והן מחוצה לה, תוך הטמעת טכנולוגיה חדשנית.
קורסים לדוגמה:
כימיה, מדעי הצמח, גנטיקה וחינוך לבריאות ותזונה נכונה, טיפוח חשיבה מדעית, חינוך לקיימות סביבתית.

מתמטיקה:
מטרת הלימודים:
המתמטיקה היא בסיס למדעים רבים אחרים ומעמדה זה הולך ומתחזק עם התפתחות העולם המודרני. המטרה בהתמחות זו להעניק ידע והבנה של מושגים מתמטיים ולפתח אצל הלומדים כושר דידקטי, המושתת על הבנה טובה ועמוקה של המקצוע, ולפתח יצירתיות במתמטיקה וחשיבה לא שגרתית ועצמאית.
קורסים לדוגמה:
מערכות מספרים ואקסיומות, משוואות ומערכות, אסטרטגיה של פתרון בעיות מילוליות, העשרה מתמטית, לוגיקה, הנדסת המרחב.

היסטוריה:
מטרת הלימודים:
תכנית החוג להיסטוריה מתמקדת בהיסטוריה של עם ישראל ובהיסטוריה כללית בשלוש תקופות מרכזיות: העת העתיקה, ימי הביניים וראשית העת החדשה. הלימודים מושתתים על הבנת אירועים ותהליכים היסטוריים וניתוח מקורות ברמה אקדמית תוך דגש על הקניית כלים דידקטיים להוראת ההיסטוריה ופיתוח מיומנויות חשיבה בתחום זה.
קורסים לדוגמה:
עולמות נפגשים - מבוא לתולדות היהודים בימי הביניים, השואה - משנאת הדת לשנאת הגזע והפתרון הסופי, ממלחמת תש“ח עד מלחמת יום הכיפורים, סין יפן והודו - המאה ה-20.

ספרות:
מטרת הלימודים:
החוג לספרות מציג בפני הסטודנט יצירות ספרות מגוונות ומנחיל לו כלים להעמקת הידע הספרותי, תוך הדגמה של עקרונות ומושגים בתחום הפואטיקה הספרותית. מטרת הלימודים מתמקדת בהיכרות עם ספרות העולם וספרות עם ישראל, רכישת מושגי יסוד המקובלים בחקר הספרות בדגש על הענקת כלים לניתוח עצמאי של יצירות ספרותיות, והקניית כלים דידקטיים להוראת הספרות.
קורסים לדוגמה:
המשפחה בראי ספרות הילדים, זרמים בביקורת הספרות, מבוא לרומן, מאפיינים בלשונם של כותבים למבוגרים וכותבים לילדים.

לשון עברית:
מטרת הלימודים:
החוג מקנה בסיס עיוני במדע הלשון, מעניק כלים לניתוח בלשני מודרני של הלשון העברית ומפתח דרכים לחשיבה דקדוקית מדעית. תכנית הלימודים מתמקדת הן בתחומי הלשון השונים (הגה, צורות, תחביר סמנטיקה ושיח) והן בתקופות הלשון השונות (המקרא, חז"ל ועברית חדשה). מושם דגש על העיסוק בלשון בזיקה לחברה ולתקשורת.
קורסים לדוגמה:
יסודות הדקדוק, מבוא לסמנטיקה והלקסיקון, חקר השיח, לשון וחשיבה, לשון וחברה, תולדות הלשון העברית.

תנאי הקבלה:
מגוון אפיקי קבלה עפ"י קריטריונים שונים, בהתאם לנתוני המועמד.

מכינה ייעודית לחינוך:
המכינה הייעודית לחינוך מיועדת לבעלי תעודת בגרות מלאה שאינם עומדים בתנאי הקבלה ללימודי תואר הראשון בחינוך ותעודת הוראה במכללה האקדמית אחוה, ומעוניינים לשפר את סיכוייהם להתקבל לתואר ראשון.
תכנית הלימודים במכינה הייעודית לחינוך כוללת קורסים באנגלית, מתמטיקה, אוריינות אקדמית, אוריינות מחשב וקורסי העשרה.
בנוסף, נלמדים קורסים אקדמיים אשר יוכרו למתקבלים לפטור במסגרת לימודי התואר הראשון בחינוך ותעודת הוראה.


הערות:
◄ מועמדים אשר לא נבחנו בבחינה הפסיכומטרית חייבים בבחינת סיווג באנגלית (אמי’ר) לקביעת רמתם באנגלית.
◄ הפטור אינו חל על מועמדים לתכנית מצוינים של משרד החינוך.
◄ ישנן דרישות נוספות בהתאם להתמחויות השונות.

השאר/י פרטים ללא כל התחייבות וקבל/י את כל המידע אודות תואר ראשון ותעודת הוראה בהתמחויות


כל מסלולי הלימוד של  המכללה האקדמית אחוה - מסלול אקדמי


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649