אוניברסיטת חיפה

תואר שני ושלישי בביולוגיה של האדם

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תואר ראשון
  • אזור גיאוגרפי:
     חיפה והסביבה - הר הכרמל, חיפה 31905

אודות:
מטרת הלימודים בחוג הינה להכשיר למחקר מדעי סטודנטים המעוניינים לחקור מנגנונים של מחלות, לקויות תפקוד, והתנהגות תקינה ולא תקינה באדם בהיבטים וכלים ביולוגיים, גנטיים, אקולוגיים והתפתחותיים. במסלול הלימודים מושם דגש על מחקר מנגנוני מחלות ספציפיות ותהליכי מחלה והחלמה אך גם על הבסיס הביולוגי לתפקוד תקין ולקויות ייחודיות. החוג מאפשר לסטודנטים להכשיר עצמם גם לחקר נושאים הנמצאים במוקד של דיסציפלינות לא ביולוגיות (כגון התנהגות חברתית, למידה, רכישת שפה) בהיבטים וכלים ביולוגיים.

מטרת הלימודים בתואר שני:
מטרת הלימודים היא להקנות הכשרה מחקרית והתנסות רחבה לסטודנטים המעוניינים לחקור מנגנונים של מחלות, לקויות תפקוד והתנהגות תקינה ולא תקינה באדם בהיבטים וכלים ביולוגיים, גנטיים, אקולוגיים והתפתחותיים. במסלול הלימודים מושם דגש על חקר מנגנוני מחלות ספציפיות (כגון: סרטן, מחלות ניווניות של מערכת העצבים, סכרת, אלרגיות ותהליכים דלקתיים) אך גם על יכולות אנושיות ולקויות ייחודיות (כגון: לקויות למידה, קבלת החלטות והתמכרויות). נושאים נוספים: השפעות ופיתוח של תרופות, שינה ותהליכי אימון על התפתחות, תפקוד ובריאות האדם; מוות תאי (אפופטוזיס) התפתחות וזיקנה ; מיפוי גנטי של מחלות ויכולות ; פיתוח תרופות.

התמחויות בתואר שני:
● התמחות בביואינפורמטיקה: מטרת תכנית ההתמחות בביואינפורמטיקה להקנות לתלמידים לתואר מוסמך בביולוגיה את עקרונות המחקר החישובי של נתונים ביולוגיים רחבי היקף, ובמיוחד רצפים גנומיים, ביטוי גנים, מבני חלבונים, ורשתות מולקולריות בתא.

אודות התואר השלישי:
מטרת הלימודים לתואר דוקטור בתחום הביולוגיה של האדם היא לעודד ולקדם את המחקר בתחום מדעי החיים והרפואה. תוצאות המחקרים השונים שיתבצעו במסגרת החוג יפורסמו בבמות החשובות ביותר של כתבי עת מקצועיים בינלאומיים. המסלול יאפשר לסטודנטים מצוינים לבצע את מחקרם בחוג המאגד מגוון של דיסציפלינות בתחום הביולוגיה של האדם.

אפשרויות תעסוקה:
אפשרויות תעסוקה בסיום הלימודים כוללת מגוון רחב של חברות ההייטק וביוטק, יזמות סטארטאפ בתחומי הביולוגיה וביוטכנולוגיה, בתי חולים ומעבדות, מכוני מחקר ופיתוח, השתלבות בתעשיית התרופות ובפיתוח תעשייתי, השתלבות בגופים ציבוריים וממשלתיים, אקדמיה והוראה.


כל מסלולי הלימוד של  אוניברסיטת חיפה


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649