הקריה האקדמית אונו

תואר ראשון בספורטתרפיה .B.Sc

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תואר ראשון ,לימודי תואר שני ,לימודי חינוך והוראה
  • אזור גיאוגרפי:
     גוש דן

 

 

נלמד בקמפוס אונו

 

 

אודות:

 

נפש בריאה בגוף בריא הוא המשפט העומד בבסיס הרציונל של התכנית לספורטתרפיה. גוף הידע האקדמי המעיד על הקשר בין ספורט ובריאות הולך וגדל. הספורטתרפיסט לומד כיצד למנוע ולטפל בפציעות ספורט, לבנות תכניות אימון ושיקום לספורטאים ולהנחיל את הספורט כחלק מאורח חיים בריא לכל רבדי האוכלוסייה.
חוגים חדשים לספורטתרפיה ואתלטיק טריינר (המקבילה האמריקאית לספורטתרפיה) נפתחים מדי שנה באוניברסיטאות ומכללות ברחבי העולם. הקריה האקדמית אונו גאה להיות המוסד האקדמי היחידי בארץ שמציע תואר בספורטתרפיה מתוך תפיסה שהגיע הזמן ליישר קו עם העולם המערבי ולהכשיר מטפלים בתחום זה.
מטפלים אלה יוכשרו לטפל בכל רבדי האוכלוסיה הישראלית, כמו גם להנחות ולכוון לפעילות ספורטיבית מתאימה שתעזור לשיפור איכות החיים, למניעת תחלואה ופציעות ולטיפול בפציעות ספורט.
הקריה האקדמית אונו מציעה תואר ראשון בספורטתרפיה בשילוב תעודות הכשרה מקצועיות בהדרכה וטיפול. במסגרת תכנית זו סטודנטים יוכלו ללמוד ולעבוד תוך כדי לימודי התואר ולקבל תעודות הכשרה כבר בשנה השניה ללימודים (פטורים על בסיס לימודי הכשרה קודמים ייבחנו באופן פרטני).

 

 

 

תכנית הלימודים:

 

התואר הראשון לספורטתרפיה בקריה האקדמית אונו, ממוקד וכולל קורסים מרתקים במגוון רחב של תחומים: מדעים, אורתופדיה, תורת האימון, הידרותרפיה, מניעה וטיפול בפציעות ספורט, חינוך, פסיכולוגיה, הדרכה ועוד. הלימודים כוללים שיעורים עיוניים ומעשיים ותצפיות אקטיביות בקהילה.

 

 

 

תלמידי התכנית לספורטתרפיה יתמקדו באחד משני תחומים ויקבלו אחת משתי התעודות בסיום שנת הלימודים השלישית:

 

אתלטיק תרפיסט – מניעה, טיפול ושיקום פציעות ספורט
אתלטיק תרפיסט הוא מקצוע טיפולי בענף הבריאות המתרכז במניעת פציעות ספורט ועזרה בשיקום הספורטאי הפצוע ובחזרה לפעילות גופנית מלאה.
הספורטתרפיה מיועד לקהל של ספורטאים חובבים וספורטאים מקצועיים ועוסק הן בבניית תוכנית אימון מתאימה ומדורגת למניעת פציעות והן בטיפול ובשיקום לאחר הפציעה.
לאור העלייה בפעילות גופנית ובכמות הספורטאים קיימת עלייה גם בצורך במטפלים בתחום הספורט. הסטודנטים לאתלטיק תרפיה יוכשרו ללוות את המתאמנים/ספורטאים באימונים, במשחק או בתחרות ובכל שלבי הטיפול בפציעות ספורט מהשלב האקוטי במגרש ודרך כל תהליך השיקום עד חזרה לפעילות מלאה.

 

ספורט טיפולי
תרפיה בספורט (ספורט טיפולי) הוא תחום בתוך מדעי הספורט המתרכז בהקניית מיומנויות מוטוריות, קוגניטיביות ומנטאליות לאנשים עם מוגבלות. ספורט טיפולי עושה שימוש באמצעים מתחום התנועה, המשחק והספורט, במטרה לאושש ולפצות על ליקוים ספציפיים בתפקוד הגופני, בתפקוד הרגשי או בתפקוד החברתי.
עקב ההכרה הגוברת ביעילותו של הספורט ככלי שיקומי יש צורך עולה במומחים לספורט טיפולי לאנשים המתמודדים עם אתגרים שוניםׁ (משותקים, ילדים, קשישים ועוד.) מטרת הספורט הטיפולי היא למנוע הידרדרות בתחומי התפקוד הלקויים ולטפח כושר גופני, ביטחון עצמי ושילוב חברתי.
אוכלוסיית היעד של הספורט הטיפולי היא מגוונת ורחבה וכוללת בתוכה מטופלים שעקב מגבלה ניתן לקדם אצלם התקדמות פיזית באמצעות פעילות גופנית הדורשת הדרכה ייחודית, תנאים ייחודיים ו/או ציוד ייחודי ומותאם.

 

 

 

סטודנט שעמד בדרישות יקבל בתום שנת הלימודים השנייה את התעודות הבאות:

 

מדריך חדר כושר
מעסה רפואי
הידרותרפיסט

 

 

 

בין הקורסים בתכנית:

 

פיזיולוגיה של המאמץ
אנטומיה
קניזיולוגיה וביומכניקה
פתולוגיה
תזונה
פציעות ספורט- מניעה אבחון וטיפול
תורת העיסוי הרפואי
מקצועות מים טיפוליים
פסיכולוגיה התפתחותית

 

 

 

 

תנאי קבלה ומתכונת הלימודים:

 

 

תנאי קבלה: 

 

קבלה ישירה:

בגרות מלאה בממוצע משוקלל של 100 ומעלה

או

בגרות מלאה ופסיכומטרי 550 ומעלה

או

ציון סכם 550

או

קבלה ללא פסיכומטרי מכינה למקצועות הבריאות:

תנאי קבלה – זכאות לתעודת בגרות מלאה וראיון קבלה

ימי לימוד: ימי ב’, ג’, ו- ד’ בין השעות 8:30-16:00

משך המכינה: 9 שבועות

 

 

 

מתכונת הלימודים:

 

ימי לימוד: א’, ב’, ד’, ה’, בין השעות 8:30-17:30

 

המסלול נפתח באוקטובר 2024

 

 

השאר/י פרטים ללא כל התחייבות וקבל/י את כל המידע אודות תואר ראשון בספורטתרפיה .B.Sc בקריה האקדמית אונו.


כל מסלולי הלימוד של  הקריה האקדמית אונו


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649