אוניברסיטת חיפה

תואר שני ושלישי בבריאות נפש קהילתית

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תואר ראשון
  • אזור גיאוגרפי:
     חיפה והסביבה - הר הכרמל, חיפה 31905

אודות:
ייעודו של החוג לבריאות נפש קהילתית הוא קידום בריאות נפשית ורווחה של כלל האוכלוסייה ושל קבוצות אוכלוסייה ייעודיות המתמודדות עם הדרה חברתית וסטיגמה, כגון: אנשים המתמודדים עם בעיות נפשיות ממושכות, מיעוטים כגון מהגרים והאוכלוסייה הערבית, אנשים אשר חוו מצבי משבר וטראומה במהלך חייהם, אנשים בגיל הזקנה המתמודדים עם תופעות של דמנציה, אנשים עם מוגבלויות התפתחותיות (פיזיות, חושיות, תקשורתיות ושכליות) ואנשים עם מחלות כרוניות.
ייחודיותו של החוג טמונה בקשר הרציף עם הקהילה ובשיתופי פעולה עם ארגונים קהילתיים, אוכלוסיות מקומיות, צרכנים עצמם, וכן עם מוסדות ממשלתיים מתחום הבריאות והרווחה. כמו כן, החוג, אנשי סגל אקדמי וסטודנטים, מעורבים בתהליכים חברתיים לשינוי ושיפור התנאים לאוכלוסיות מודרות כגון הרפורמה בבריאות הנפש, שינוי מדיניות במשרד הבריאות, הקמת מיזמים טיפוליים ופעילויות התנדבותיות.

מבנה לימודים בתואר שני:
● מסלול א’ – (עם כתיבת עבודת גמר מחקרית)
● מסלול ב’ – (חובת בחינת גמר)

אפשרויות תעסוקה בסיום הלימודים:
מערכת רחבה של דיור תומך כגון הוסטלים ודיור מוגן, מגוון מסגרות תעסוקה נתמכת כגון מועדונים תעסוקתיים, מפעלים מוגנים, הכשרות מקצועיות למיניהן ופרויקטים תעסוקתיים מיוחדים בשוק הפתוח. כמו כן, קיים מערך רחב של מסגרות פנאי וחברה, מערך של חונכות שיקומית וחונכות אקדמית ומערך השכלה, הכולל את תחום השלמת ההשכלה וההשכלה האקדמית. משרד הבריאות ומחוזות המשרד, אשר עוסקים בקביעת מדיניות וביצועה, מכיר כיום בבוגרי החוג כאנשי מקצוע – עובדי שיקום עבור כל אחד מתפקידי השיקום שבתחומו ובשורותיו השונים. בוגרינו עובדים כ: מדריכים שיקומיים, מתאמי תוכניות טיפול, מתאמי תוכניות שיקום, רכזי הדרכה, חונכים, מנהלי מסגרות, תפקידים שונים במסגרת תעסוקה נתמכת וכן תפקידים בתחומי החינוך הבלתי פורמלי כגון פנימיות ומרכזי נוער עירוניים.

אודות התואר השלישי:
בחוג לבריאות נפש קהילתית ניתן ללמוד לתואר דוקטור לפילוסופיה במסגרת תוכנית הדוקטורט החוגית.
יעדיו של מסלול הדוקטורט הם חקר הקהילה ופיתוחה באמצעות חדשנות ומצוינות מחקרית בתחומים הרלוונטיים לבריאות נפש קהילתית.
יעדים אלו מבטאים את אמונתנו בדבר חשיבותה של השתייכות לקהילת חוקרים הכוללת סטודנטים, מרצים ומנחים שכל אחד מהם יוצר השראה עבור זולתו . קהילה זו, אשר נמצאת בקשר הדוק עם המציאות והשינויים בשדה המחקרי ואף משפיעה עליהם, מסוגלת לפרוץ דרך לידע חדש וליצירתיות כדי להרחיב ולהעמיק את הבנת הסוגיות בבריאות הנפש.עבור אלו בעלי היכולת וההתמדה המשתוקקים להרחיב השכלתם בתחום, אנו מציעים את מסלול הדוקטורט ניתן לכתוב את עבודת הדוקטורט הן במתכונת של חיבור והן במתכונת של מאמרים, בהתאם לתקנון הלימודים לתואר שלישי של הרשות ללימודים מתקדמים.

אפשרויות תעסוקה בסיום הלימודים:
מחקר אקדמי, הוראה אקדמית, משרד הבריאות, קופות ובתי חולים, הוסטלים, מרפאות ועבודה שיקומית בקהילה.


כל מסלולי הלימוד של  אוניברסיטת חיפה


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649