אוניברסיטת חיפה

תואר שני ושלישי בלימודי ישראל

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תואר ראשון
  • אזור גיאוגרפי:
     חיפה והסביבה - הר הכרמל, חיפה 31905

אודות:
החוג ללימודי ישראל מזמין אתכם להצטרף אלינו למסלול מגוון של לימודים לתואר ראשון שני ודוקטורט,
בהם מתקיים מפגש עם רבדים שונים של המציאות הישראלית, בנושא גיאוגרפיה, הסטוריה, פוליטיקה, חברה ותרבות.

מטרת הלימודים בתואר שני:
לימודי המ״א מיועדים להרחיב ולהעמיק את הידע וההבנה של התלמיד בתחומים: היסטוריה, גיאוגרפיה היסטורית, ונושאי חברה ומדינה של ארץ ישראל ומדינת ישראל; לבסס, לשפר ולהרחיב את השיטות והכלים הדרושים למחקר עצמאי בנושאים אלו. לימודי המ״א מושתתים על עבודה עצמית ועל לימוד במסגרת שיעורים וסמינריונים.

מבנה לימודים בתואר שני:
● מסלול א’ – (עם כתיבת עבודת גמר מחקרית)
● מסלול ב’ – (חובת בחינת גמר)

תכניות מיוחדות:
● התמחות בתיירות בישראל למורי דרך: מטרת הלימודים מטרת ההתמחות היא להרחיב ולהעמיק את ההשכלה האקדמית הנוגעת לישראל של ציבור מורי הדרך בהיבטים ההיסטוריים, הגיאוגרפיים היסטוריים, הגיאוגרפים–פיסיים והסוציולוגיים.
● התמחות במדעי הדתות: מטרת התוכנית מטרת הלימודים היא להרחיב ולהעמיק את הידע וההבנה של תופעות ומסורות דתיות, להקנות לתלמידים את ידיעת הבעיות, המושגים ודרכי המחקר של חקר הדת, הן על ידי לימודים שיטתיים והשוואתיים והן על ידי לימודי התמחות.
● התמחות באוצרות מורשת: מטרת הלימודים תוכנית אוצרות מורשת מציעה לסטודנטים שילוב של לימודים תיאורטיים ומעשיים בתחום המוזיאונים, האתרים והארכיונים עם המשך לימוד והעמקה בידע על הארץ.
● תכנית רודרמן ללימודי יהדות ארצות הברית: מטרת הלימודים תכנית רודרמן ללימודי יהדות ארצות הברית היא תכנית לתואר שני העוסקת במגוון נושאים הקשורים ליהדות ארצות הברית, לחברה האמריקנית ולקשר החשוב וארוך השנים עם מדינת ישראל והחברה הישראלית בעבר ובהווה. מטרת התכנית היא לחשוף את הסטודנטים לרב-גוניותה של יהדות ארצות הברית בעבר ובהווה.

אודות תואר שלישי:
שנת הלימודים הראשונה תוקדש בעיקרה להכנת תכנית מחקר מפורטת, שתוגש לוועדת הדוקטורט החוגית באישורו של מנחה העבודה. עם אישורה יעברו המועמדים למעמד של תלמידי מחקר שלב ב׳. בכל שלב ישמע התלמיד סמינר מחקר לתלמידי דוקטורט במסגרת ביה״ס להיסטוריה (סה״כ שני סמינרים).
מדריך עבודת הד״ר יקבע לתלמיד המחקר את תכנית הלימודים שלו ואת היקפה. ועדת הד״ר החוגית תאשר את התכנית והיקפה. תוכנית הלימודים תכלול קורסים בהיקף של עד 16 שש״ס ולא יותר מארבעה קורסים. הוועדה רשאית להטיל על התלמיד חובת בחינה (בכתב או בעל־פה) בשיעורים שהתלמיד נדרש להשתתף בהם. בסמינריונים נדרשת רק חובת השתתפות פעילה.
עם סיום חובות הלימוד ובגמר עבודת המחקר, יגישו התלמידים את עבודותיהם בחתימת המנחים לוועדת הדוקטורט החוגית. לאחר שתבחן את מהלך הלימודים ואת העבודה שבפניה, תמליץ הוועדה על מינוי השופטים ותעבירה לרשות ללימודים מתקדמים.

אפשרויות תעסוקה:
בתחום התיירות, קרן קיימת לישראל, רשות העתיקות, הוראה בבתי ספר ושל”ח (לבעלי תעודת הוראה), מוזיאונים, אוצרות, ומחקר והוראה אקדמיים.


כל מסלולי הלימוד של  אוניברסיטת חיפה


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649