המכללה האקדמית אחוה - מסלול אקדמי

.B.A בפסיכולוגיה במסלול חינוך מיוחד

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תואר ראשון ,לימודי תואר שני ,לימודי חינוך והוראה
  • אזור גיאוגרפי:
     שפלה - בין רחובות לאשדוד

אודות:
בעשורים האחרונים ניכרת מגמה עולמית של שילוב אנשים עם מוגבלויות בחברה. בעוד שלפני 40 שנים נושא השילוב התמקד בבתי הספר, כיום השיח הציבורי והחוקתי מתייחס לשילוב כנורמה חברתית שאין עליה עוררין והדבר בא לידי ביטוי בחוק הנגישות המחייב הנגשה של מקומות ציבוריים - פיזיים ומקוונים - עבור אנשים עם כל סוג של מוגבלות, כמו גם בחוק השילוב המעודד הכנסה של תלמידים עם צרכים מיוחדים לבתי ספר רגילים. ממגמה זו עולה כי חשוב שיהיה לאנשים ידע ממגוון רחב של מקצועות והבנה בתחום זה. הדבר חשוב במיוחד לאנשים העובדים במקצועות הטיפול, כדוגמת הפסיכולוגים.
תכנית הלימודים בפסיכולוגיה עם מסלול בחינוך מיוחד משקפת את המחויבות של המכללה האקדמית אחוה לראייה אקדמית עדכנית ולתפיסת עולם הומניסטית, שכן היא מעשירה את לימודי הפסיכולוגיה בקורסים הנוגעים לקידום וטיפול באוכלוסיות עם צרכים מיוחדים והעוסקים באבחון, תכנון ופיתוח דרכי הוראה וטיפול בתלמידים עם צרכים מיוחדים ולקויות ברמות שונות.
בתום התואר יוכלו הבוגרים להמשיך לתכנית הסבת אקדמאים להוראה בחינוך המיוחד, האורכת שנת לימודים אחת בלבד - לבוגרי התכנית יוענקו שתי תעודות: תואר ראשון .B.A בפסיכולוגיה, ותעודת הוראה בחינוך מיוחד רב-גילאי. השילוב מאפשר לבוגרים לעסוק בעבודה טיפולית במסגרות חינוכיות ושיקומיות, ומעניק מקצוע פרקטי הנדרש בשוק התעסוקה.

תכנית הלימודים:
סטודנטים הלומדים תואר בפסיכולוגיה במסלול חינוך מיוחד ילמדו את כל קורסי החובה בפסיכולוגיה (כולל סמינרי המחקר), אשר יאפשרו הגשת מועמדות לתואר שני בכל אחד מתחומי הפסיכולוגיה. בנוסף הם ילמדו קורסי חובה בחינוך מיוחד, וקורסי בחירה הן בתחום הפסיכולוגיה והן בתחום החינוך המיוחד. במסגרת לימודי המסלול בחינוך מיוחד ילמדו הסטודנטים קורסים על לקויות מתונות וקשות, קורסים המתמקדים במפגש הטיפולי עם אוכלוסיות בעלות עם צרכים מיוחדים על כל גווניו, ובקורסים המתמקדים בילדים עם צרכים מיוחדים בהקשר המשפחתי.

בין הקורסים לדוגמה:
פסיכולוגיה התפתחותית, פסיכולוגיה קוגניטיבית, מבוא לחינוך מיוחד, מבוא ללקויות מתונות, מבוא ללקויות קשות ומורכבות ולקויות חושים, ילדים עם צרכים משפחתיים בהקשר המשפחתי, מפגש עם העולם הטיפולי, תלמידים בספקטרום האוטיסטי, התפתחות, שפה, תקשורת ודיבור, סוגיות מרכזיות בגיל ההתבגרות ועוד.

למה ללמוד תואר ראשון .B.A בפסיכולוגיה במסלול חינוך מיוחד דווקא במכללה האקדמית אחוה:
◄ סטודנטים הלומדים תואר בפסיכולוגיה במסלול חינוך מיוחד ילמדו את כל קורסי החובה בפסיכולוגיה (כולל סמינרי המחקר), אשר יאפשרו הגשת מועמדות לתואר שני בכל אחד מתחומי הפסיכולוגיה.
◄ קורסים ייחודיים וייעודיים - המסלול מציע מגוון קורסים מרתקים: פסיכולוגיה התפתחותית, פסיכולוגיה קוגניטיבית, מבוא לחינוך מיוחד, מבוא ללקויות מתונות, מבוא ללקויות קשות ומורכבות ולקויות חושים, ילדים עם צרכים משפחתיים בהקשר המשפחתי, מפגש עם העולם הטיפולי, תלמידים בספקטרום האוטיסטי, התפתחות, שפה, תקשורת ודיבור, סוגיות מרכזיות בגיל ההתבגרות ועוד.
◄ נקודת זינוק בקריירה - בתום התואר יוכלו הבוגרים להמשיך לתכנית הסבת אקדמאים להוראה בחינוך המיוחד, האורכת שנת לימודים אחת בלבד.

תנאי קבלה:
מגוון אפיקי קבלה.

מכינה ייעודית לפסיכולוגיה:
המכינה מיועדת למועמדים בעלי תעודת בגרות מלאה שאינם עומדים בתנאי הקבלה לתואר ראשון בפסיכולוגיה במכללה האקדמית אחוה.
תכנית הלימודים במסגרת המכינה מקנה רקע אקדמי לקראת השתלבות בלימודי התואר וכוללת קורסים באנגלית, כתיבה אקדמית ואסטרטגיות למידה. בנוסף יילמדו קורסים אקדמיים: מבוא לפסיכולוגיה, פסיכולוגיה התפתחותית ומבוא לסטטיסטיקה, אשר יוכרו לפטור במסגרת לימודי התואר הראשון בפסיכולוגיה.

תנאי קבלה:
◄ תעודת בגרות מלאה
◄ ועדת קבלה
◄ ציון מימ”ד או פסיכומטרי 450 ומעלה
◄ משך הלימודים: 4.5 חודשים.
◄ בוגרי המכינה יידרשו לממוצע ציונים 75 ומעלה, ציון 70 לפחות בכל אחד מהקורסים הנלמדים במסגרת המכינה, וישתלבו בתואר הראשון בפסיכולוגיה כבר בסמסטר ב’

השאר/י פרטים ללא כל התחייבות וקבל/י את כל המידע אודות .B.A בפסיכולוגיה במסלול חינוך מיוחד במכללה האקדמית אחוה.


כל מסלולי הלימוד של  המכללה האקדמית אחוה - מסלול אקדמי


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649