המכללה האקדמית בית ברל

תואר שני M.Ed בעיצוב למידה בלתי פורמלית ושיתופית

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תואר ראשון ,לימודי תואר שני ,לימודי חינוך והוראה ,לימודי תעודה
  • אזור גיאוגרפי:
     השרון - מרכז (כפר סבא)

 

אנו במכללה האקדמית בית ברל רואים בחינוך ובחברה גורמים קשורים, ומחפשים לפתח תוכניות לימודים עם קשב לאתגרים של החברה הישראלית – בין הקבוצות בחברה הישראלית, במערכת החינוך ובמקומות העבודה – כשלנגד עינינו הכשרת דור המחנכות והמחנכים הבא של ישראל.

 

אנו גאים לפתוח תוכנית לימודים ייחודית, חדשה ומרתקת לתואר שני, שאושרה לאחרונה על-ידי המל”ג – תואר שני (.M.Ed) ב”עיצוב למידה בלתי פורמלית ושיתופית”.

 

אודות המסלול

 

החברה הישראלית מתמודדת היום עם אתגרים חסרי תקדים בכל הקשור לחוסן פנימי וליכולת של קבוצות ועמדות שונות לחיות יחד ולקיים דיאלוג בונה. התוכנית לעיצוב למידה בלתי פורמלית ושיתופית רותמת את האופי הפדגוגי של הלמידה הבלתי פורמלית והשיתופית להתמודדות עם האתגרים הללו. היא שואפת להכשיר את הסטודנטיות.ים להיות מומחים.ות בהנעת תהליכי למידה ושינוי ולעשות שימוש מודע בפדגוגיות אלה על מנת לקדם התחדשות קהילתית וארגונית, בניית אמון ותחושת שייכות באופנים שיהיו רלוונטיים לקבוצות מגוונות בחברה הישראלית.

 

נלמד בתכנית:

התוכנית מספקת השכלה רחבה בתחומי החינוך הבלתי פורמלי, החינוך הביקורתי, תהליכי בניית קהילה, תהליכי למידה שיתופיים ויחסי קהילה-עבודה.

התוכנית תכשיר את בוגריה להוביל תהליכים חברתיים של דיאלוג, בניית אמון ואיחוי קונפליקטים בשלושה שדות עיקריים: בשדה החינוכי (בתי ספר ומסגרות חינוך פורמליים ובלתי פורמליים), בשדה החברתי (מועצות מקומיות וארגוני מגזר שלישי) ובעולם העבודה.

  • פיתוח ידע במסורות למידה חלופיות ושיתופיות.
  • פיתוח ידע במודלים ותהליכים של איחוי, שילוב ובניית גשרים בין בני אדם וקהילות.
  • פיתוח זהות מקצועית – הן כמעצב תהליכי למידה הן כמוביל חברתית, מקצועית, ארגונית וקהילתית.
  • פיתוח כלים מחקריים, שישמשו ללמידת הסביבה – החינוכית, הקהילתית או במקום העבודה – ולשיפורה.

 

תוכנית הלימודים:

הלימודים בתואר זה מעוצבים ומתקיימים ברוח העקרונות המנחים אותם. בלימודים נתנסה במגוון רחב של פדגוגיות חלופיות – בלתי פורמליות, שיתופיות, דיאלוגיות וביקורתיות, וכן בדרכי הערכה מגוונות המעמידות עושר של חלופות לשיטת ההערכה המסורתית.
במהלך הלימודים נשים דגש על הקבוצה הלומדת, שתמוקם במרכזו של התהליך הלימודי ויושם דגש על עיצובה כמרחב למידה פורה, עשיר ומהנה.
ברוח עקרונות ה-Negotiated curriculum, הסטודנטיות.ים ישתתפו בעיצוב הלמידה עצמה. למידה משמעותית מתרחשת כשאנו פעילים ולא סבילים, כשאנו לוקחים חלק בעיצוב גוף הידע הנלמד וכן משתתפים בהוראתו. בכל קורס ישובצו מרחבי למידה משמעותיים שינוסחו וינוהלו על-ידי קבוצות מתחלפות של סטודנטיות.ים מקבוצת הלומדים. כלל הסטודנטים.ות יתנסו בפיתוח גוף הידע הנלמד ובהוראתו באחד הקורסים במהלך שנות הלימודים.

קהל יעד:

 

מחנכות ומחנכים, מורות ומורים, פעילות.ים חברתיות.ים, המעוניינים:

  • להניע תהליכי שינוי חברתיים על-ידי למידה וחינוך.
  • לפתח ידע וניסיון במסורות למידה חלופיות.
  • להניע תהליכי התחדשות בקהילה, בעבודה או בחינוך.

 

תנאי הקבלה:

 

  • תואר ראשון בממוצע 80 לפחות
  • בעלי תואר B.Ed, או בעלי תואר B.A ותעודת הוראה/תעודת עובד חינוך
  • ראיון אישי
  • מוטיבציה גבוהה ומוכנות להצטרף לתהליך למידה דיאלוגי מוטה עשייה חברתית.

 

משך הלימודים:

שנתיים. יום אחד בשבוע + קורס היברידי אחד בסמסטר.

 


כל מסלולי הלימוד של  המכללה האקדמית בית ברל


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649