אוניברסיטת חיפה

תואר ראשון במערכות מידע

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תואר ראשון
  • אזור גיאוגרפי:
     חיפה והסביבה - הר הכרמל, חיפה 31905

אודות:
מערכות מידע הן תוכנות וטכנולוגיות אשר מאפשרות את ניהולם היעיל והמוצלח של ארגונים מודרניים. מערכות אלה מהוות את התשתית התעשייתית המרכזית של חברת המידע ונמצאות בכל מקום: החל בטלפונים הניידים של כולנו, בכלי הרכב שלנו והמשך בבנקים וחברות ביטוח, בחברות תעשייתיות ובחנויות אינטרנטיות, במשרדי ממשלה, בבתי משפט, ובארגונים ללא מטרת רווח. חלק עצום מפעילויות היומיום שלנו לא ניתנות כלל לביצוע כיום ללא נוכחותן של מערכות המידע.
הלימודים בחוג למערכות מידע מכשירים בוגרים המסוגלים לאפיין, לממש, להטמיע ולתחזק מערכות מידע במגוון תחומים. הסטודנטים רוכשים ידע וניסיון טכנולוגי לצד מיומנויות ארגוניות ובין-אישיות הנדרשות להבנת המשמעות של מערכת המידע הן לארגון והן למשתמש הקצה. דגש מיוחד מושם על התנסות, כולל פרויקט גמר תעשייתי.

מסלולי לימוד:
● במסלול החד חוגי: ניתן להתמקד באחד מהמסלולים הבאים
– פיתוח של מערכות מידע: מסלול שנועד להכשיר לתפקידי פיתוח לאורך מחזור חיי מערכות המידע.
– ניתוח ויישום של מערכות מידע: המסלול מכשיר את הסטודנטים להבנת תהליכי הארגון והתאמת פתרונות טכנולוגיים לצרכי הארגון המשתנים תדיר בעידן הגלובליזציה (המזמן היצע מערכות גדול וצורך בשינוי מתמיד של ארגונים).
– בינה מלאכותית: קבלת ההחלטות נשענת באופן הולך וגובר על ניתוח נתוני הארגון עצמו נתונים הנאספים ממאגרי מידע ציבוריים.
● דו חוגי:
● תכניות מיוחדות:
– מדעי הרוח הדיגיטליים – תכנית לימודים חדשה וייחודית המשלבת לימודי טכנולוגיית מערכות מידע עם נושאים במדעי הרוח.

מטרת הלימודים:
להכשיר אנשי מקצוע בתחום מערכות המידע. תפקידם של אנשי מערכות המידע הוא לנתח ולאפיין את צרכי מערכות המידע של הארגון, לתרגמם לפתרונות טכנולוגיים, ולעסוק במימוש, הטמעה, וניהול של פתרונות אלה. אנשי מערכות המידע פועלים הן במסגרת מחלקות ייעודיות בארגון, הן במסגרת מחלקות המשתמשים והן כיועצים.

תנאי קבלה:
◄ בגרות במתמטיקה 4 יח’ בציון 80 ומעלה, או, 5 יח’ בציון 70 ומעלה.

אופק תעסוקתי:
בתעשיות עתירות הידע (הייטק), בחברות הפיתוח הגדולות בארץ, בחברות הזנק (startup) מצליחות, במגוון רחב של תפקידים חד- או בין-תחומיים: מהנדסי דרישות, מנתחי נתונים ומפתחי מערכות בינה עסקית, מנתחי ומפתחי מערכות מידע, מטמיעים של מערכות כוללות (ERP) לארגונים, מנהלי פרויקטים, אנשי שיווק ומכירות של מערכות מידע, אנשי בקרת איכות ועוד.

השאר/י פרטים ללא כל התחייבות וקבל/י את כל המידע אודות תואר ראשון במערכות מידע באוניברסיטת חיפה.


כל מסלולי הלימוד של  אוניברסיטת חיפה


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649