אוניברסיטת חיפה

תואר שני ושלישי בניהול משאבי טבע וסביבה

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תואר ראשון
  • אזור גיאוגרפי:
     חיפה והסביבה - הר הכרמל, חיפה 31905

אודות:
מטרת הלימודים בתכנית לניהול משאבי טבע וסביבה הינה הרחבת הידע המקצועי בתחומי הסביבה. הדגש הינו על מדעי החברה והניהול והכשרת כוח אדם ברמה אקדמית גבוהה עם ידע וכלים, לשם התמודדות ופתרון בעיות בתחומי איכות הסביבה. כמו כן, השפעה על קביעת מדיניות וקבלת החלטות בנושאי שימור וטיפוח הסביבה ופיתוח בר קיימא.

תכניות לימוד בתואר שני:
• MA בניהול משאבי טבע וסביבה: מטרת הלימודים בתכנית לניהול משאבי טבע וסביבה הינה הרחבת הידע המקצועי בתחומי הסביבה. הדגש הינו על מדעי החברה והניהול והכשרת כוח אדם ברמה אקדמית גבוהה עם ידע וכלים, לשם התמודדות ופתרון בעיות בתחומי איכות הסביבה. כמו כן, השפעה על קביעת מדיניות וקבלת החלטות בנושאי שימור וטיפוח הסביבה ופיתוח בר קיימא.
• תואר שני בניהול מדיניות אנרגיה: מטרת הלימודים בתכנית ההתמחות בניהול מדיניות אנרגיה הינה הרחבת והעמקת הידע המקצועי של העוסקים בתחומי מקורות האנרגיה בארץ ובעולם. הדגש הינו על מדעי החברה והניהול, כולל התייעלות אנרגטית, פיתוח וקידום אנרגיות מתחדשות, כלכלת אנרגיה וסביבה, אבחנה והבנה של היבטים סביבתיים, כלכליים ורגולטוריים של פיתוח מקורות אנרגיה. כמו כן, המטרה היא להכשיר את הסטודנטים לתפקידי ניהול וקביעת מדיניות במשק, ועידוד ביצוע מחקרים בתחום.
• תואר שני בניהול קיימות עירונית: מטרת הלימודים בתכנית ההתמחות בניהול קיימות עירונית מציעה תפיסת עולם של קיימות ועמידות עירונית במטרה לקשר בין המחקר למדיניות ולמציאות בשטח. התכנית מאפשרת למידה משמעותית, הוליסטית ועדכנית לחיזוק ההתפתחות המקצועית ושיפור ההזדמנויות התעסוקתיות של הסטודנטים, בהקשר העולמי והמקומי, ומובלת על ידי מרצים מהאקדמיה ומהתעשייה
• תכנית MBA בינלאומית בהתמחות בקיימות: תכנית באנגלית

אודות תואר שלישי:
לימודי דוקטורט בחוג לניהול משאבי טבע וסביבה הינם במהותם בין-תחומיים, ולכן יונחו על ידי 2 מנחים, שלפחות אחד מהם חבר סגל בחוג.
משך הלימודים לתואר “דוקטור” הינו 4 שנים, והוא מחולק ל- 2 שלבים:
• שלב מחקר א’: הסטודנט יידרש להכין את הצעת המחקר המפורטת (שיכולה לכלול תוצאות ראשונות), לקבל את אישור המנחים להצעה, להגישה לעיון הוועדה החוגית ללימודי תואר שלישי ולעמוד בדרישות אחרות שיוטלו עליו (כמו השלמת קורסים, סמינרים). עם אישור הצעת המחקר על ידי הגורמים המוסמכים, הסטודנט יעבור למעמד של תלמיד מחקר שלב ב’. משך הזמן בשלב זה הינו כשנה.
• שלב מחקר ב’: במהלך תקופת הלימודים בשלב מחקר ב’ הסטודנט יידרש להשלים את כתיבת עבודת הדוקטורט. משך הלימודים בשלב זה לא יעלה על 3 שנים

אפשרויות תעסוקה:
בוגרי החוג יוכלו להשתלב במשרות ממשלתיות וציבוריות הנוגעות לסוגיות הסביבה והים, עבודות בסקטור הפרטי בתחום משאבי ים וחוף, הוראה ומחקר באקדמיה (היסטוריה, ארכיאולוגיה, מזרח התיכון, היסטוריה של האומנות, לימודי ארץ ישראל). מפעלי מורשת, מפעלי תוכן, מוזיאונים, רשות הטבע והגנים, רשות העתיקות וארגונים אקולוגיים.


כל מסלולי הלימוד של  אוניברסיטת חיפה


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649