אוניברסיטת חיפה

תואר שני ושלישי בהפרעות בתקשורת

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תואר ראשון
  • אזור גיאוגרפי:
     חיפה והסביבה - הר הכרמל, חיפה 31905

אודות:
מקצועיות קלינית בתחום ההפרעות בתקשורת מצריכה תשתית תיאורטית מקיפה באחד מתחומי הליבה של המקצוע (שפה/שמיעה) ושילוב שלה עם ידע מעמיק בתחומים מדעיים שמהווים את הביס התיאורטי של תחומי ליבה אלה כגון: בלשנות, מדעי המוח וקוגניציה.
החוג להפרעות בתקשורת רואה בלימודי המ"א חלק בלתי נפרד מתהליך ההכשרה של קלינאי התקשורת, כנהוג ברוב העולם המערבי שם נדרש תואר שני לפחות והרישוי ניתן באחד מתחומי הליבה בלבד- שפה או שמיעה .
החוג להפרעות בתקשורת באוניברסיטת חיפה שם לו למטרה להביא להתמקצעות של הסטודנטים לפי הסטנדרטים הנהוגים בעולם . תוכניות הב"א בארץ מספקות לסטודנטים להפרעות בתקשורת את ההכשרה הבסיסית הנדרשת על פי חוק, הכשרה שמהווה בסיס להמשך העמקת הידע במסגרת לימודים לתארים מתקדמים.

טמרת הלימודים לתואר שני:
תכנית הלימודים לתואר מוסמך בחוג להפרעות בתקשורת נועדה להעמיק את הידע המקצועי של בוגרי התוכנית בתחומי השמיעה, השפה, התקשורת והקוגניציה תוך שימת דגש על הממשק בין תחומים אלה ולקדם את המחקר הבסיסי והקליני בתחום ההפרעות בתקשורת.

מבנה הלימודים בתואר שני:
● מסלול א’ – (עם כתיבת עבודת גמר מחקרית)
● מסלול ב’ – (חובת בחינת גמר)


מסלולי הלימוד בתואר שני:
בכל אחד מהמסלולים ניתן לבחור באחד משני אשכולות לימוד:
● אשכול שמיעה וקוגניציה. הלימודים באשכול נועדו לקדם ולהעמיק את הידע התיאורטי בתחום האודיולוגיה ושיווי המשקל ולבחון את תרומתם של היבטים נוירו-קוגניטיביים לתיאוריה ולפרקטיקה בתחום השמיעה.
● אשכול תקשורת, שפה וקוגניציה. הלימודים באשכול נועדו לקדם ולהעמיק את הידע התיאורטי בתחומי השפה, הדיבור והתקשורת ולבחון את תרומתם של תהליכים התפתחותיים ונוירו-קוגניטיביים להיבטים תיאורטיים יישומיים בתחום.

מטרת התואר השלישי:
מטרת התכנית היא להכשיר אנשי אקדמיה וקליניקה להעמיק את המחקר בתחומי מדעי השפה, הדיבור והתקשורת ומדעי השמיעה ובמגוון התת-תחומים המצויים בהם, ובתחומים המשיקים להם, כגון חקר השפה, חקר התקשורת, חקר הדיבור, חקר השמיעה, חקר המוח, מדעי הבריאות והרפואה. התכנית תעודד חדשנות ומצויינות מחקרית, ותקנה מיומנויות לביצוע מחקר בתחומים הרלבנטיים תוך פיתוח כלים תיאורטיים ומתודולוגיים ייחודיים לתחומים אלה.

קהל היעד:
למסלול יתקבלו תלמידים בעלי תואר שני במסלול עם כתיבת תזה בתחומי הפרעות בתקשורת או בתחומים קרובים, ורופאים בעלי תואר MD, שיעמדו בתנאי הקבלה להלן. תלמידים בעלי תואר שני מתחומים אחרים אשר יעמדו בתנאי הקבלה, יחויבו בלימודי השלמה לפי החלטת ועדת הדוקטורט.

אפשרויות תעסוקה בסיום הלימודים:
אבחון וטיפול בסובלים מהסוגים השונים של קשיי תקשורת. תעסוקה במסגרות של מוסדות בריאות וחינוך, מחקר והוראה אקדמיים.

השאר/י פרטים ללא כל התחייבות וקבל/י את כל המידע אודות תואר שני ושלישי בהפרעות בתקשורת באוניברסיטת חיפה.


כל מסלולי הלימוד של  אוניברסיטת חיפה


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649