המכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין בירושלים

התמחות בחינוך המיוחד לבית הספר היסודי *

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי חינוך והוראה
  • אזור גיאוגרפי:
     ירושלים והסביבה

בואו ללמוד ולהשפיע- התמחות בחינוך המיוחד לבית הספר היסודי

העבודה עם ילדים בגילאי בית הספר היסודי היא אתגר כיוון שבית הספר היסודי הוא המקום שבו מתעצבת זהותו של הילד כתלמיד.

התמחות באחד מהתחומים הבאים:
■ מדעים
■ מתמטיקה
■ תקשורת ואמנות
■ שילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים בבית הספר הרגיל

תעודה:
■ תעודת הוראה ותואר "בוגר בהוראה" B.Edבחינוך היסודי והתמחות
בחינוך המיוחד
■ או תעודת מורה בכיר בחינוך המיוחד

הלימודים כוללים שנת סטאז’ מעשי

השאר/י פרטים ללא כל התחייבות וקבל/י את כל המידע אודות ההתמחות בחינוך המיוחד במכללת דויד ילין בירושלים.



ההכשרה במסלול היסודי מדגישה את הילד והתפתחותו.
בית הספר היסודי הוא המקום שבו מתעצבת זהותו של הילד כתלמיד.

חוויות הלימודים החיוביות או השליליות של תקופת החיים שבין גיל 6 ל-21משפיעות רבות על הדימוי העצמי של הילד ועל המשך התפתחותו כתלמיד וכאדם.
העבודה עם ילדים בגילים אלה היא אתגר.

ראש היחידה:

ד”ר עמליה שך

תנאי קבלה:


■ תעודת בגרות (מקור או זהה למקור)
בעלי זכאות לתעודת בגרות
או
בוגרי מכינה קדם- אקדמית מוכרת
או
תעודת בגרות מחו”ל - עולים חדשים, חסרי בגרות ישראלית חייבים להיבחן בתנ”ך, ספרות, היסטוריה ולשון.
או
חסרי ציון במקצוע בגרות אחד (אך לא בלשון עברית/ערבית) בתנאי שהם חיילים משוחררים או מי ששירתה שירות לאומי וטרם חלפו שלוש שנים מתום השירות.
על המועמד לעמוד בשאר תנאי הקבלה. כמו כן, עליו להשלים את הבחינה ולקבל ציון בשנת הלימודים הראשונה (חריגה זו מוגבלת ל10%- מכלל הלומדים בשנה א’)
או
מועמדים בני 30 ומעלה חסרי תעודת בגרות, בתנאי שיעמדו בתכנית המכינה.
■ אישור על ציון במבחן הסף או בבחינה הפסיכומטרית (מקור או זהה למקור)
על המועמדים לעבור בחינה פסיכומטרית.
ציון הסף משנים קודמות יוכר בתנאי שטרם חלפו שש שנים ממועד הבחינה
(ציון הסף צריך להיות 90 לפחות).
מועמדים יתקבלו על-פי ציון משולב 500 לפחות של ממוצע ציוני תעודת
הבגרות (75 לפחות) וציון הפסיכומטרי או הסף (משנים קודמות).
לדוגמא: אם ציונך בתעודת הבגרות 85 עליך לעבור את המבחן הפסיכומטרי בציון 535

■ ועדת קבלה


קורסים והתמחויות:
■ לימודי חינוך עיוניים
■ עבודה מעשית מודרכת

התמחות באחד מהתחומים הבאים:
■ מדעים
■ מתמטיקה
■ אנגלית
■ ספרות
■ ספרות ילדים
■ מקרא
■ לשון עברית
■ היסטוריה
■ יהדות
■ תקשורת ואמנות
■ שילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים בבית הספר הרגיל

תעודה:
תעודת הוראה ותואר "בוגר בהוראה" B.Ed. בחינוך היסודי והתמחות בחינוך המיוחד.

משך הלימודים: ארבע שנים
בתום שלוש שנים יכול הסטודנט לקבל אישור הוראה זמני למשך שנתיים.

הלימודים הכוללים שנת סטאג’ מעשי
תעודת מורה בכיר בחינוך המיוחד:
המכון לחינוך הריפוי מיועד לאקדמאים בעלי תואר ראשון לפחות, המעוניינים להתמחות בהוראה בתחום החינוך המיוחד על גווניו השונים.
אנו מאמינים בזכותו וביכולתו של כל תלמיד, גם מהחינוך המיוחד לסוגיו השונים, ללמוד, להתקדם ולמצות את יכולתו, בעזרת מורים אשר הוכשרו לכך הן מבחינה תיאורטית, והן מבחינת התנסות מעשית בשדה ההוראה.

המכון לחינוך הריפוי קיים למעלה מ-30 שנה. רבים מבוגרי המכון, עוסקים כיום בהוראה, בייעוץ, בהדרכה, בניהול, ובעלי מרכזי למידה פרטיים.

מבנה התכנית:
בוגרי תואר ראשון בחינוך או פסיכולוגיה ילמדו 30 ש"ש

משך הלימודים:
3 סמסטרים (ניתן לפרוס את הלימודים לשנתיים)

בוגרי תארים בתחומים אחרים ילמדו 45 ש"ש משך הלימודים:
4 סמסטרים (שנתיים)
בעלי תואר שני בחינוך מיוחד ילמדו המשך שנה אחת 22 ש"ש
במהלך הלימודים נפגשים הסטודנטים עם גישות תיאורטיות שונות בנושא התפתחות תקינה ולקויה של ילדים, עם אוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים, תוך התמקדות בתחום ליקויי הלמידה, ליקויי תקשורת ופיגור קל.

הסטודנטים רוכשים כלים לאיתור קשיים ובניית תוכניות התערבות מתאימות ברמת הפרט, הקבוצה והכיתה.

כל מסלולי הלימוד של  המכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין בירושלים


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649