המכללה האקדמית בית ברל

תואר שני M.Ed בחינוך בינתחומי STEM

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תואר ראשון ,לימודי תואר שני ,לימודי חינוך והוראה ,לימודי תעודה
  • אזור גיאוגרפי:
     השרון - מרכז (כפר סבא)

 

 

אודות:

 

המונח STEM הוא ראשי תיבות של Science, Technology, Engineering and Mathematics – מדע, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה. תכנית הלימודים מכוונת לשילוב תכנים מכל ארבעת היסודות של תחומי הדעת במודל בינתחומי.

 

העידן שלנו מאופיין בהתפתחות מהירה של מידע, מדע וטכנולוגיה, ובהבנה גוברת כי אתגרי החיים אינם מחולקים לתחומי דעת מבודדים ונבדלים ולכן, על מנת להתמודד עימם נדרשים בוגרי מערכת החינוך לחשיבה ומיומנויות חוצות-דיסציפלינות. חשוב להכשיר את התלמידים לעולם המשתנה, שבו המידע גדל במהירות, שבו מקצועות רבים משלבים בתוכם תחומי דעת אחרים, שבו עבודת צוות היא תנאי הכרחי למתן מענה לצרכים, לפתרון בעיות, לייזום רעיונות חדשים וליישומם. עבודה הצוות בתכנית תישען על כך שכל חבר בצוות מומחה בתחומו אך מבין גם את הפוטנציאל והכלים הקיימים בתחומים האחרים. שילוב הידע המעמיק של כל אחד, יחד עם ההבנה של התחומים האחרים, מאפשר להגיע לרעיונות חדשים ולפתרונות פורצי דרך של סוגיות מדעיות וחברתיות.

 

 

 

על התכנית:

 

התכנית לתואר שני (M.Ed) בחינוך בינתחומי STEM היא תכנית דו-שנתית המיועדת להכשיר אנשי חינוך והוראה בעלי ידע בינתחומי רחב ועדכני בתחומי ה- STEM, היכולים לבצע את הסינתזה הדרושה בין התחומים הרלוונטיים לצורך עיצוב פתרונות לאתגרים. אנשי מקצוע חוקרים עם מודעות להערכה ובעלי יכולת להוביל שינויים במערכת החינוך תוך יישום גישת STEM-בינתחומי. בוגרי התכנית יהיו בעלי ידע עדכני ומתקדם ויוכלו לתרום להרחבת הדעת של תלמידים ולקדם למידה משמעותית ורלוונטית לעולם הנוכחי והעתידי בכל תכניות הלימודים והפעילויות החינוכיות תוך התייחסות לידע תחומי, לידע בינתחומי, למיומנויות ולערכים.

 

 

 

מטרות התכנית:

 

מטרות התכנית הן לטפח מורים ומחנכים בעלי תשתית פדגוגית ומקצועית, מורים בעלי ידע, הבנה ומיומנויות שיאפשרו לפתח לומדים בתחומי ה STEM הערים לשילוב התחומים במציאות החיים, למשמעות הידע הבינתחומי ולתהליכי פתרון בעיות.
בוגרי התכנית יוכלו להשתלב במסגרות חינוך פורמאליות ולא פורמאליות. הם יהיו בעלי ידע בינתחומי רחב ועדכני בתחומי ה- STEM אשר יכולים לבצע את הסינתזה הדרושה בין התחומים הרלוונטיים לצורך עיצוב פתרונות לאתגרים לבעיות מורכבות. בוגרי התכנית יהיו בעלי ידע עדכני ומתקדם ויוכלו לתרום להרחבת הדעת של תלמידים ולקדם למידה משמעותית ורלוונטית לעולם הנוכחי והעתידי בכל תכניות הלימודים והפעילויות החינוכיות תוך התייחסות לידע תחומי, לידע בינתחומי, למיומנויות ולערכים. בתכנית מושם דגש על פיתוח תפיסת עולם מחקרית ופיתוח מודעות להערכה, כמו גם על פיתוח יכולות להוביל שינויים במערכת החינוך תוך יישום גישת STEM-בינתחומי.
מודל הלמידה בתכנית יקדם אנשי חינוך שיוכלו לתמוך בהכנת לומדים צעירים לחיים במציאות משתנה, מורכבת ועתירת אי ודאות.

 

 

 

תנאי קבלה:

 

בעלי תואר ראשון בציון 80 לפחות ממוסד אקדמי מוכר.
תעודת הוראה.
ידע באנגלית ברמת פטור משש השנים האחרונות.
עמידה בראיון קבלה.
הכרה בלימודים קודמים: סטודנט יוכל לקבל פטור של 4 ש”ש על בסיס לימודים בקורסים במסגרת תואר שני אשר בהם משתקפת הגישה הבינתחומית במקצועות STEM.

השאר/י פרטים ללא כל התחייבות וקבל/י את כל המידע אודות המסלול


כל מסלולי הלימוד של  המכללה האקדמית בית ברל


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649