המכללה האקדמית בית ברל

תואר ראשון B.Ed. - חינוך מיוחד

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תואר ראשון ,לימודי תואר שני ,לימודי חינוך והוראה ,לימודי תעודה
  • אזור גיאוגרפי:
     השרון - מרכז (כפר סבא)

 

 

אודות התכנית:

 

לימודי חינוך מיוחד מבוססים על תפיסת עולם חינוכית-הומניסטית הרואה ערך חינוכי בשונות בין לומדים, ואתגר בשילובם של תלמידים עם צרכים מיוחדים במסגרות חינוך רגילות. לימודי חינוך מיוחד מכשירים מורים וגננות מומחים ומנוסים בהוראה ובטיפול בילדים עם צרכים מיוחדים הלומדים במסגרות חינוכיות שונות, החל משילוב בכיתות או גנים רגילים ועד בתי ספר או גנים לחינוך מיוחד. בוגרי המסלול ללימודי חינוך מיוחד יכולים להשתלב במגוון ערוצי פעילות, כמורים מומחים להוראה מתקנת בקריאה ובחשבון ללקויי למידה, כמורים מייעצים וכמורים המשלבים הוראה וחינוך במסגרות רגילות.

 

הלימודים במסלול לחינוך מיוחד נמשכים 4 שנים ומקנים תואר “בוגר בהוראה” (B.Ed.) ותעודת הוראה בחינוך מיוחד. כמו כן הלימודים מקנים תעודה בהוראה מותאמת בקריאה-כתיבה ובמתמטיקה.

 

 

 

קורסים לדוגמה:

 

לימודי חינוך מיוחד כוללים קורסים ייחודיים המכשירים את הסטודנטים לתפקידם כמורים ומחנכים בחינוך המיוחד. בין הקורסים: אסטרטגיות הוראה לתלמידים עם לקויות התפתחותיות, אסטרטגיות הוראה לתלמידים עם לקויות שמיעה ושפה, אסטרטגיות הוראה בגן המשלב, קשיים רגשיים חברתיים והתנהגותיים של תלמידים. תקצירי הקורסים >

 

 

 

לימודי חינוך מיוחד – התנסות מודרכת:

 

במהלך הלימודים לחינוך מיוחד נחשפים הסטודנטים למגוון המסגרות והשירותים הניתנים על ידי מערכת החינוך המיוחד, ומתנסים בעבודה חינוכית טיפולית עם ילדים עם צרכים מיוחדים. זאת תוך יישום הדרגתי של הידע הנלמד בשיעורים. צוות של מדריכים פדגוגיים ומורים חונכים מלווה את ההתנסות.
ההתנסות מתבצעת החל משנה א במשך יום בשבוע, וכן בשבועות מרוכזים במהלך השנה. תכנית ההתנסות ללימודי חינוך מיוחד בנויה כך שבמהלך שלוש שנות הלימודים ייחשפו הסטודנטים ויתנסו במגוון של מסגרות על פני הרצף החל ממסגרות רגילות, דרך מסגרות משלבות ועד למסגרות של חינוך מיוחד, על פי הפירוט הבא:

שנה א – התנסות בבתי ספר של חינוך מיוחד.
שנה ב – ההתנסות מוקדשת להוראת תלמידים עם לקויות למידה המשולבים בכיתות רגילות או בכיתות קטנות בבתי ספר יסודיים.
שנה ג – התנסות בתחום ההתמחות בחינוך מיוחד שבחר הסטודנט: לקויי למידה בבתי ספר על-יסודיים, לקויות התפתחותיות או לקויי שמיעה ושפה.

 

 

 

תנאי קבלה:

 

ציון משולב (פסיכומטרי + בגרות)
ממוצע בגרות 87 ומעלה.
ייתכן הליך מיון נוסף: ראיון אישי ו/או ראיון קבוצתי.

 

השאר/י פרטים ללא כל התחייבות וקבל/י את כל המידע אודות המסלול

 


כל מסלולי הלימוד של  המכללה האקדמית בית ברל


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649