המרכז ללימודים אקדמיים

תואר שני בחינוך בהתמחות חינוך מיוחד

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תואר ראשון ,לימודי תואר שני
  • אזור גיאוגרפי:
     גוש דן - היוצרים 2 אור יהודה

תוכנית הלימודים:
התוכנית ללימודי תואר שני בחינוך עם התמחות בחינוך מיוחד מציעה תוכנית לימודים ייחודית ברמת התכנים, דרכי ההוראה ומפגש מעשיר וייחודי עם מרצים בעלי נסיון עשיר ומגוון בתחומי החינוך המיוחד.
תוכנית הלימודים בהתמחות חינוך מיוחד הוכרה כתוכנית שתאפשר למוסמכים שעמדו בדרישותיה והם בעלי תעודת הוראה בחינוך הרגיל, המשך לימודים במסלול להרחבת רשיון הוראה לחינוך מיוחד.

קהל היעד:
תוכנית לימודי התואר השני מיועדת לאנשי חינוך ונושאי תפקידים המבקשים להעשיר ולהעמיק את הידע בתחומי החינוך המיוחד על כל טווח אוכלוסיות התלמידים בעלי הצרכים המיוחדים ורמות התפקוד המגוונות.

מטרת הלימודים:
להביא את הסטודנטים לגיבוש תפיסה חינוכית-ערכית, תוך העמקה ופיתוח חשיבה יצרתית בתחומי החינוך המיוחד.

לתוכנית תואר שני MA בחינוך עם התמחות בחינוך מיוחד ישנם ארבעה מיקודי למידה נוספים:
שילוב תלמידים עם צרכים מיוחדים - היבטים רב תחומיים:
במוקד למידה זה הסטודנטים יחשפו לעקרונות עבודת צוות המבוססת על למידת עמיתים וטיפוח והעשרה מקצועית וכן גם להבנת תופעות מרכזיות המאפיינות תלמידים עם צרכים מיוחדים במטרה לאפשר להם השתלבות משמעותית במסגרות החינוך הרגיל.
בין נושאי הלימוד:
■ ניצני אוריינות בקרב אוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים.
■ למידה, זיכרון ושפה.
■ ביבליותרפיה - שימוש באמצעים השלכתיים בעבודתם של אנשי המקצוע.

התמודדות עם בעיות התנהגות על רצף ומגוון הלקויות - היבטים רב תחומיים:
במיקוד למידה זה יושם דגש תיאורטי ומעשי במטרה להעשיר את הסטודנטים בשיטות עבודה והתערבות ובפיתוח גישות שונות ומותאמות להתמודדות עם בעיות ההתנהגות אצל תלמידים עם צרכים מיוחדים הלומדים במערכת החינוך על מסגרותיה השונות.
בין נושאי הלימוד:
■ התפתחות חברתית בהיבטים קוגניטיביים, רגשיים והתנהגותיים אצל ילדים ומתבגרים עם הפרעה נפשית.
■ התאמת גישות ההוראה והטיפול למאפיינים התנהגותיים על רצף הלקויות.
■ היבטים חינוכיים, חברתיים ופסיכולוגיים.

לקויות למידה ולקויות התפתחותיות מורכבות - היבטים רב תחומיים:
במיקוד למידה זה הסטודנטים יעמיקו בהכרת הלקויות המורכבות על מאפייניהם ורמות התפקוד השונות תוך הבנת ההיבטים השונים של רמות התפקוד על רצף הלקויות והשלכותיהם הרגשיות, הקוגניטיביות והחברתיות על איכות החיים של התלמיד עם הצרכים המיוחדים.
בין נושאי הלימוד:
■ הבנה חברתית ורגשית בקרב אוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים.
■ היבטים קוגניטיביים בתהליכי חשיבה ולמידה.
■ איכות עולמם הפנימי של ילדים עם לקויות למידה - היבטים חברתיים, קוגניטיביים, משפחתיים ורגשיים.

נוירוקוגניציה - הבנת תהליכים ויישומים בחינוך המיוחד:
ידוע כי קיים קשר הדוק בין תהליכים נוירו קוגניטיביים ללמידה ולתפקודים בתחומים שונים.
הנושאים במיקוד זה ישימו דגש על הבנת הרקע הנוירו קוגניטיבי של התפקודים השונים אצל תלמידים עם צרכים מיוחדים והשפעתם על תוכניות ההתערבות והתאמות בגישות הלמידה, כדי לאפשר לתלמידים לעמוד באתגרים המובאים בפניהם.
בין נושאי הלימוד:
■ היבטים נוירוקוגניטיביים בהתפתחות שפה והשפעתם על רכישת הקריאה והכתיבה באוכלוסיות טיפוסיות.
■ לקויות מורכבות וגנטיקה של לקויות מורכבות.
■ מיתוסים על המוח ועל למידה והקשרם לחינוך.

מתכונת הלימודים:
◄ ארבעה סמסטרים רציפים, כולל סמסטר קיץ
◄ לימודי יום

תנאי קבלה:
◄ ממוצע תואר ראשון 80 ומעלה
◄ בוגרי מוסדות מחו’ל חייבים להציג, אישור שקילות לתואר מהלשכה להערכת תארים ודיפלומות מחו’ל ותרגום גיליון ציונים חתום ע’י נוטריון.

השאר/י פרטים ללא כל התחייבות, וקבל/י את כל המידע אודות MA תואר שני בחינוך בהתמחות חינוך מיוחד במרכז ללימודים אקדמיים.


כל מסלולי הלימוד של  המרכז ללימודים אקדמיים


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649