HIT מכון טכנולוגי חולון - בית הספר ללימודי תעודה

קורס עיצוב ותכנון תאורה

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תעודה
  • אזור גיאוגרפי:
     גוש דן - חולון

אודות:
עיצוב פנים ותאורה מקיימים דיאלוג, תומכים האחד בשני ומשרתים את החלל. תאורה היא שילוב של אור וצל ושימוש מושכל בניהם מאפשר למעצב לשלוט באווירה המושגת בהתאם לדרישות החלל הפרטי, הציבורי ו/או הסביבה העסקית. התאורה מעוררת תחושות, יוצרת ריגוש ועניין בחלל ועובדת בד בבד עם אדריכלות המבנה ועיצוב הפנים.

עיצוב התאורה כולל בתוכו ידע מדיסציפלינות רבות – פיזיולוגית העין והראייה, ארגונומיה, השפעות התאורה על הנפש ועל התחושות, סמליות התאורה ועוד. לצד זאת, עיצוב התאורה הינו גם תחום פונקציונאלי הבא לשרת את הפרוגרמה ואת המשתמשים. ההבנה והשילוב בין הדיסציפלינות השונות וההיבטים הפונקציונאלים הם שיוצרים חוויה בחלל. בכך, מעצב התאורה הוא למעשה מעצב אווירה, ועליו ללמוד לתכנן וליישם את החוויה השלמה.

מטרת הקורס:
הקורס יעסוק בעיצוב התאורה ובו יילמדו עקרונות המקצוע והכלים הבסיסיים שעל מעצב התאורה לדעת. בעזרת הכלים המקצועיים המועברים בקורס יוכלו הסטודנטים להרחיב ולהעמיק בנושא התאורה, ולהבין טוב יותר את הפוטנציאל הטמון באור כגורם תומך ומשביח את החלל האדריכלי.

נושאי הלימוד:
◄ מושגי יסוד
◄ גופי תאורה
◄ חישובי תאורה
◄ טכניקות שונות
◄ עיצוב תאורת פנים וחוץ

שיטת הלימוד:
◄ הרצאות פרונטאליות
◄ סיורים מהלכה למעשה
◄ תרגול מעשי - שיעורי פרקטיקום

מתכונת הלימודים:
◄ 18 מפגשים חד שבועיים בני 5 שעות אקדמיות
◄ ימי ב’ בין השעות 17:00-21:00
◄ סה"כ: 90 שעות אקדמיות

השאר/י פרטים ללא כל התחייבות וקבל/י את כל המידע אודות קורס עיצוב ותכנון תאורה ב-HIT מכון טכנולוגי חולון - בית הספר ללימודי תעודה.


כל מסלולי הלימוד של  HIT מכון טכנולוגי חולון - בית הספר ללימודי תעודה


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649