תואר שני (.M.Ed) בחינוך מתמטי לבית הספר היסודי
-
סוג הלימודים במוסד:
לימודי חינוך והוראה
-
אזור גיאוגרפי:
גוש דן
- דרך נמיר 149 תל אביב
אודות:
החינוך המתמטי הוא אתגר לאומי וחברתי שתכליתו להעצים ילדים ונוער, לקדם את הישגיהם הלימודיים והחברתיים ולפתוח בעבורם אופק לתעסוקה עתידית בחייהם הבוגרים.
מטרת התכנית להעמיק ולהרחיב את הידע בתחום התוכן ואת הידע הפדגוגי-תוכני של מורים למתמטיקה ולחשוף אותם למחקר אקדמי שנותן מענה לאתגרים העולים מהוראת המתמטיקה בשטח.
מסלולי הלימוד:
בתוכנית שני מסלולי לימודים: מסלול מחקרי עם תזה ומסלול לימודים ללא תזה.
מסלול לימודים ללא תזה:
התוכנית מורכבת משלושה סוגי קורסים:
◄ תכנים מתמטיים חדשים ברמה גבוהה והעמקת הידע שנלמד בתואר הראשון.
◄ תהליכי הוראה ולמידה וגישות פסיכולוגיות-דידקטיות בהוראת המתמטיקה:
■ הקניית ידע מחקרי בחינוך מתמטי והיכרות עם מחקרים עדכניים בעולם.
■ עריכת מחקרים הנוגעים לסוגיות העולות משדה ההוראה.
■ דרכי חשיבה מתמטית וסגנונות למידה במתמטיקה.
■ היבטים קוגניטיביים-התפתחותיים של ילדים בזיקה למקצוע המתמטיקה.
■ היבטים רגשיים ומגדריים בחינוך המתמטי.
■ התאמת ההוראה לאוכלוסיות מגוונות ביכתה.
◄ הערכה ומתודולוגיה מחקרית:
הרחבת הידע בתחום שיטות המחקר הכמותיות והאיכותניות והעמקת יכולת הכתיבה האקדמית.
מתכונת הלימודים במסלול ללא תזה:
◄ היקף הלימודים – 21 ש”ש
◄ יום לימודים מלא בשבוע
◄ למחויבים בהשלמות בתחום המתמטיקה, הלימודים מתקיימים ביום ב’.
◄ סטודנטים שילמדו תוכנית מלאה במשך שנתיים יוכלו לסיים את התואר בפרק זמן זה. העבודות הסמינריוניות ופרויקט הגמר ישלבו בין ידע מתמטי, ידע בחינוך מתמטי ויישום חינוכי.
סדנה לליווי פרויקט הגמר:
מטרתה ללוות את הסטודנטים בכל שלבי הכתיבה של פרויקט הגמר (סדנת חובה).
הסדנה תשמש לפיתוח כישורי כתיבה ומחקר מתקדמים ובמה לדיון ולביקורת עמיתים.
תנאי קבלה למסלול לימודים ללא תזה:
◄ תואר ראשון במתמטיקה או בחינוך מתמטי בממוצע 80 ומעלה
◄ תעודת הוראה
◄ שלוש שנים (לפחות) של ניסיון מוכח בהוראה
◄ ריאיון אישי
*במקרים מיוחדים תישקל מועמדותם של בעלי תואר ראשון בעלי ניסיון חינוכי, שאינם מורים
מסלול לימודים מחקרי עם תזה:
המסלול מיועד לסטודנטים מצטיינים המעוניינים לפתח את יכולתם המחקרית ולמתעתדים להמשיך את לימודיהם לתואר שלישי. הלימודים במסלול מאפשרים ללומדים להתמקד במחקר מעמיק ולהגיש עבודת גמר מוקפדת ברמה מחקרית.
ההשתלבות במסלול עם תזה היא בשנת הלימודים השנייה, והיא מותנית בעמידה בתנאי הקבלה המופרטים בהמשך.
תכנית הלימודים במסלול עם תזה:
◄ קורסים מתודולוגיים בסיסיים ומתקדמים
◄ לימודים תיאורטיים בתחום ההתמחות
◄ סמינריונים וסדנת עבודת גמר
◄ עבודת תזה
תנאי קבלה למסלול עם תזה:
◄ ממוצע 85 בשנה א’
◄ ציון 85 לפחות בקורסים המחקריים
◄ ציון 90 לפחות בסמינריון שנה א’
◄ המלצת מנחה הסמינריון המתייחסת ליכולת כתיבה מחקרית
◄ ריאיון אישי
אופק תעסוקתי:
בוגרי התוכנית מצוידים בגישות פדגוגיות חדשניות בהוראת המתמטיקה ומדי שנה משתלבים בהובלה של הוראת המתמטיקה בבתי הספר, בהדרכה ובמתן השתלמויות בנושאים במתמטיקה ודרכי הוראתם.
תעודה:
תואר שני (M.Ed.) בחינוך מתמטי.