סמינר הקיבוצים המכללה לחינוך לטכנולוגיה ולאמנויות

תואר שני (.M.Ed) בניהול וארגון מערכות חינוך

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי חינוך והוראה
  • אזור גיאוגרפי:
     גוש דן - דרך נמיר 149 תל אביב

 

אודות:

מטרת התכנית להצמיח מנהיגות חינוכית משכילה ערכית והוגנת, בעלת כישורי ניהול ויזמות ויכולת השפעה חברתית.
התוכנית מדגישה את העמקת המודעות של מחנכים, מורים ומנהלים כאחד לחשיבות תפקידם כמנהיגים חינוכיים משפיעים בקרב תלמידים, הורים וקהילה, בצד הקפדה על ערכים של שוויון ורב-תרבותיות.
התוכנית מעניקה נקודת מבט רחבה על מערכת החינוך בארץ ובעולם, בהתבוננות מוסרית, חברתית ופוליטית, מתוך בחינת התנאים המאפיינים את מרחב הפעולה של מנהיגים חינוכיים בבתי ספר, בקהילה ובמערכת החינוך.

 

התכנית מעניקה:

ידע ומיומנויות בתחומי הניהול והארגון בכלל, מתוך העצמת הלומדים.
ידע ותובנות הקשורים לקביעת מדיניות חינוכית בהקשר ישראלי וגלובלי.
ידע, מיומנויות וערכים הנחוצים לפיתוח מנהיגות חינוכית.

 

קהל היעד:

מורים מובילים המעוניינים להשתלב בתפקידי מנהיגות חינוכית.
מנהלים מכהנים החסרים תואר שני ומבקשים להרחיב את השכלתם בניהול וארגון מערכות חינוך.
מועמדים בעלי תואר ראשון ותעודת הוראה עם ניסיון בעבודה חינוכית במסגרות לא-פורמליות.

 

מתכונת הלימודים:

יום לימודים בשבוע.

 

תנאי קבלה:

תואר ראשון בממוצע 85 ומעלה*
תעודת הוראה – עובדי חינוך והוראה (מנהלים, בעלי תפקידים ומורים)
חמש שנים של ניסיון מוכח בהוראה או בעבודה במסגרת חינוכית
ריאיון אישי – לאחר ההרשמה
*תישקל מועמדותם של בעלי ממוצע 80 לפחות בתואר הראשון בהתאם להחלטת צוות ההיגוי של התוכנית. מועמדים אלו יידרשו להגיע לממוצע של 85 בלימודי השנה הראשונה שלהם בתוכנית.

 

תעודה:

תואר שני (.M.Ed) בניהול וארגון מערכות חינוך.

 

 

 

תכנית הלימודים:

התוכנית כוללת קורסי חובה, קורסי בחירה וסמינריונים כמפורט להלן:
תחום הניהול והפיתוח הארגוני:
קורסים בניהול ופיתוח ארגוני המתמקדים בזיקה שבין התנהגות ארגונית, שיווק, מערכות מידע, היבטים משפטיים והיבטים כלכליים לבין ניהול מערכות חינוך.
תחום מדיניות החינוך:
הבהרת המושג “מדיניות החינוך” ובניתוח סוגיות במדיניות זו בישראל ובעולם. הקורסים עוסקים בחברה הישראלית, במגמות בחינוך הביקורתי, בפרספקטיבות היסטוריות וחברתיות של מדיניות החינוך ובהיבטים הפוליטיים והאידאולוגיים שלה.
מנהיגות חינוכית:
רכיבים הקשורים בתפקיד המורחב של מורים ובעלי תפקידים כמנהיגים חינוכיים-ערכיים, כיזמים חברתיים המקדמים שינוי וכמנהיגי הוראה ולמידה בד בבד עם העצמת יכולותיהם לטיפוח הסגל, הבנה וקידום של תאוריות ומיומנויות מנהיגותיות.
לימודים מתודולוגיים:
מתמקדים בשיטות מחקר כמותניות ואיכותניות ובסוגיות חינוכיות מבוססות מחקר. מסגרת הלימודים נועדה להרחיב את הבנת הלומד בקריאה וכתיבה של מחקר אקדמי.
לימודי בחירה:
מאפשרים ללומדים הרחבה של אחד התחומים המרכזיים בלימודי התואר: ניהול וארגון, מדיניות ומנהיגות חינוכית.
סדנת גמר ואוריינות אקדמית:
סדנת הגמר מתוכננת להבניית פיגומי למידה ותמיכה בתכנון וביצוע עבודת הגמר.

 

אופק תעסוקתי:

לפני בוגרי התוכנית עומדות מגוון אפשרויות לצמיחה אישית ולקידום מקצועי:

פנייה לתוכנית להכשרת מנהלים של מכון אבני ראשה.
מסלול לקידום, לשדרוג ולהרחבה של העיסוק המקצועי.
הכשרה מקצועית מקיפה לתפקידי ניהול חינוכי במערכת החינוך ובארגונים.

 

השאר/י פרטים ללא כל התחייבות וקבל/י את כל המידע אודות תואר שני (.M.Ed) בניהול וארגון מערכות חינוך בסמינר הקיבוצים המכללה לחינוך לטכנולוגיה ולאמנויות.


כל מסלולי הלימוד של  סמינר הקיבוצים המכללה לחינוך לטכנולוגיה ולאמנויות


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649