הוראה מותאמת-מתמטיקה לבית הספר העל-יסודי
-
סוג הלימודים במוסד:
לימודי חינוך והוראה
-
אזור גיאוגרפי:
השרון
התוכנית להוראה מותאמת אישית באה לתת מענה להתמודדות עם קשיים במתמטיקה של תלמידים בכיתות ז-יב, בקבוצות הלימוד, ביחידות השונות ובכיתות המשולבות בחינוך הרגיל.
בנוסף לשונות הטבעית הקיימת בין התלמידים וכניסת חוק ההכלה וההשתלבות, המערכת החינוכית עומדת בפני האתגר למתן מענה לשונות בסגנון הלמידה, בקצב הלמידה, ברמות החשיבה, בדימוי המסוגלות והאמונה ביכולות ללמידה. אתגר זה מדגיש את החשיבות שיש ללמידה של הוראה דיפרנציאלית המבוססת על תיאוריות, אסטרטגיות והתנסויות.
תעודת הסיום וגמולי השתלמות:
- לבוגרי התוכנית תוענק תעודת סיום הכשרה בהוראה מותאמת במתמטיקה מטעם המכללה האקדמית בית ברל בהיקף של 64 שעות.
התעודה מאפשרת השתלבות במסגרות פרטיות לדוגמה: קליניקות, שיעורים פרטיים, מרכזי למידה ועוד וכן בתפקידים כמשלב/ת מוסמכ/ת.
- מוכר לגמול השתלמות 60 שעות עוז לתמורה.
נושאי הלימוד:
בקורס ילמדו היבטים התפתחותיים, חברתיים ורגשיים המשפיעים על התפקודים הלימודיים.
יוקנו אסטרטגיות למידה לייעול ההוראה ופיתוח ההבנה בתחום המתמטיקה, יוצגו כלים לאבחון וזיהוי מקום הלומד ודרכים לבניית תוכנית הוראה והערכה מותאמות לתכנים הנלמדים ולמיומנויות המצופות. התכנים המתמטיים ילוו בכלים להתמודדות עם אתגר הדימוי המתמטי של הלומדים המתקשים, באמצעות מדרג מיומנויות חשיבה.
תחומי הלימוד:
- טכניקה אלגברית – משברים ועד להתמודדות עם משוואות בכלים של שיח מתמטי, טיפול בשגיאות, כרטיסי ניווט.
- שאלות מילוליות – מכיתה ז ועד לבחינת הבגרות, איך ממקדים הבנת הנקרא בשאלות אורייניות? איך בונים את המודל לפתרון כשיש אחוזים? יחסים? נעלמים? וכד’.
- מערכת צירים – פיתוח חשיבה דו ממדית, מהתמצאות במערכת הצירים ועד לפונקציה קווית וריבועית, תוך הצמחת הידע וההקשרים.
- גיאומטריה – המשגה והגדרה, התפתחות החשיבה הגיאומטרית, כלים לארגון משפטים גיאומטריים, תכונות ונוסחאות, למידה ממצבי הסבר דינמיים לשחזור ממצב סטטי עד לכתיבת הוכחה. הגיאומטריה בתוכניות הלימודים (מחט”ב לתוכנית ההבחנות בחט”ע ועד לבחינות הבגרות).
קהל היעד:
התוכנית מיועדת למורים למתמטיקה בעל יסודי בחינוך הרגיל, המשולב והמיוחד, לתומכי למידה ולמתעניינים בהתמקצעות והתפתחות במרכזי למידה במתמטיקה במרחב הציבורי והפרטי.
תנאי קבלה:
• תואר ראשון ממוסד מוכר להשכלה גבוהה או לקראת סיום התואר (מקרים חריגים)
• ניסיון מקצועי בתחום
היקף הלימודים:
64 שעות שילמדו ב-16 מפגשים אחת לשבוע בימי שלישי בין השעות 20:00-16:45 בזום.
בסיום הקורס, ניתן יהיה להוסיף 30 שעות פרקטיקום בבתי הספר במהלכן הלומדים יתנסו בתהליך וזאת בליווי של מרצה כמתווך, צופה וממשב.