ייעוץ והדרכה חינוכית-טיפולית בהתמחות לגיל הרך
-
סוג הלימודים במוסד:
לימודי חינוך והוראה
-
אזור גיאוגרפי:
השרון
אודות:
כל מעון שיש בו 7 ילדים ומעלה, מחוייב להעסיק מדריכה חינוכית שהוסמכה להדריך במסגרות לידה עד שלוש.
התוכנית ליעוץ והדרכה חינוכית טיפולית בגיל הרך פותחת בפני הסטודנטים נתיב מקצועי חדש ומרתק, אשר יש בו כדי לשנות את פני החינוך בגיל הרך במדינת ישראל.
במסגרת התוכנית ירכשו הסטודנטים ידע, כלים ומיומנויות הדרכה אשר באמצעותם יוכלו לקדם חינוך וטיפול איכותיים בגיל הרך וכן לתמוך בפיתוח וגיבוש הכישורים המקצועיים של הצוותים לעבודה עם תינוקות, פעוטות ומשפחותיהם.
הלימודים מתקיימים בקבוצה קטנה ובאווירה תומכת.
נושאי הלימוד:
מיומנויות הדרכה בגיל הרך כולל הכרות עם כלי ITERS-3 להערכת המסגרת החינוכית, היבטים ארגוניים, תפקודיים ופרופסיונאליים בניהול ותפעול מעונות יום לפעוטות, הנחיית קבוצות וצוותי חינוך בגיל הרך, תהליכים בינאישיים בהדרכה, התערבות במצבי לחץ ומשבר בגיל הרך, עשיה תואמת התפתחות לגיל לידה עד 3 שנים.
התנסות מעשית בהדרכה (סטאז’) – כחלק מהלימודים יתנסו הסטודנטים בהיקף של 60 שעות הדרכה במסגרות חינוכיות-טיפוליות לגיל הרך (לידה עד שלוש שנים).
תעודת הסיום:
- תעודת גמר של האגף להכשרה מקצועית במשרד העבודה והמכללה האקדמית בית ברל בייעוץ והדרכה חינוכית-טיפולית (בהתמחות לגיל הרך – מלידה עד גיל שלוש).
- התעודה מוכרת על ידי משרד החינוך ומאפשרת השתלבות כמדריך/ה חינוכי/ת במסגרות פרטיות וציבוריות לפעוטות (לידה עד 3 שנים).
- התכנית מוכרת ללימודים שבתון ולגמול השתלמות
קהל היעד:
התוכנית מיועדת למי שמתעניין/ת בתחום ההדרכה החינוכית בגנים פרטיים ובמעונות יום לפעוטות לידה עד שלוש שנים ועומד בתנאי הסף.
תנאי קבלה:
• תואר שני בחינוך לגיל הרך, או
• תואר שני באחד מן התחומים הבאים: פסיכולוגיה התפתחותית/ חינוכית, עבודה סוציאלית, מקצועות הבריאות (פרא רפואי), חינוך מיוחד, ייעוץ חינוכי – וניסיון של 3 שנים בהדרכה חינוך טיפול במסגרות הגיל הרך, או
• תואר ראשון בתחום החינוך / טיפול, בעלת ניסיון של 7 שנים בניהול מעון ובהדרכת צוותים חינוכיים במעונות (עם התחייבות להירשם לתואר שני או במהלכו)
היקף ומתכונת הלימודים:
- התוכנית כוללת 150 שעות אקדמיות שילמדו ב 25 מפגשים
- 80% מהלימודים מתקיימים באופן פרונטלי ו 20% באופן מקוון (זום).