הוראה מותאמת במתמטיקה לבית הספר היסודי
-
סוג הלימודים במוסד:
לימודי חינוך והוראה
-
אזור גיאוגרפי:
השרון
התוכנית להוראה מותאמת אישית באה לתת מענה להתמודדות עם קשיים במתמטיקה של תלמידים משלב המוכנות ועד ההכנה לכיתה ז’.
בדגש על הוראת נושאים קריטיים להמשך הלימודי.
בנוסף לשונות הטבעית הקיימת בין התלמידים וכניסת חוק ההכלה וההשתלבות, המערכת החינוכית עומדת בפני האתגר למתן מענה לשונות בסגנון הלמידה, בקצב הלמידה, ברמות החשיבה, בדימוי המסוגלות והאמונה ביכולות ללמידה. אתגר זה מדגיש את החשיבות שיש ללמידה של הוראה דיפרנציאלית המבוססת על תיאוריות, אסטרטגיות והתנסויות.
תעודת הסיום וגמולי השתלמות:
לבוגרי התוכנית תוענק תעודת סיום הכשרה בהוראה מותאמת במתמטיקה מטעם המכללה האקדמית בית ברל בהיקף של 64 שעות.
התעודה מאפשרת השתלבות במסגרות פרטיות לדוגמה: קליניקות, שיעורים פרטיים, מרכזי למידה ועוד וכן בתפקידים כמשלב/ת מוסמכ/ת.
התוכנית מזכה ב-60 שעות גמול השתלמות.
נושאי הקורס:
בקורס ילמדו היבטים התפתחותיים, חברתיים ורגשיים המשפיעים על התפקודים הלימודיים.
כמו כן, יוקנו אסטרטגיות למידה לייעול ההוראה ופיתוח ההבנה בתחום המתמטיקה, יוצגו כלים לאבחון וזיהוי מקום הלומד ודרכים לבניית תוכנית הוראה והערכה מותאמות לתכנים הנלמדים ולמיומנויות המצופות. התכנים המתמטיים ילוו בכלים להתמודדות עם אתגר הדימוי המתמטי של הלומדים המתקשים, באמצעות מדרג מיומנויות חשיבה. דרכים לטיפול בשגיאות.
תחומי הלימוד:
- מספרים טבעיים – כתיבה קריאה, פיתוח חשיבה סדרתית ותבניתית, פעולות החשבון, לוח הכפל – הכיצד?
- שברים פשוטים ומספרים עשרוניים – הרחבת תחום המספרים: מהות, התנסות ופעולות.
- שאלות מילוליות – איך ממקדים הבנת הנקרא? איך קובעים את הפעולה החשבונית לפתרון השאלה? איך בונים את המודל לפתרון כשיש אחוזים? יחסים? נעלמים? וכד’.
- יחס ואחוזים – דרכים להוראת נושאים מתמטיים על בסיס רעיון מרכזי ופיתוח מודל.
- גיאומטריה – המשגה והגדרה, התפתחות החשיבה הגיאומטרית, כלים לארגון תכונות ונוסחאות לחישוב שטחים, היקפים של צורות וגופים גיאומטריים.
קהל היעד:
התוכנית מיועדת למורים למתמטיקה בגיל היסודי בחינוך הרגיל, המשולב והמיוחד, לתומכי למידה ולמתעניינים בהתמקצעות והתפתחות במרכזי למידה במתימטיקה במרחב הציבורי והפרטי.
תנאי קבלה:
• תואר ראשון ממוסד מוכר להשכלה גבוהה או לקראת סיום התואר (מקרים חריגים)
• ניסיון מקצועי בתחום
היקף הלימודים:
64 שעות שילמדו ב-16 מפגשים אחת לשבוע בזום.
בסיום הקורס, ניתן יהיה להוסיף 30 שעות פרקטיקום בבתי הספר במהלכן הלומדים יתנסו בתהליך וזאת בליווי של מרצה כמתווך, צופה וממשב.