מגע במרחב הנע- בית- ספר לאור שיאצו

לימוד אור-שיאצו *

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי רפואה משלימה
  • אזור גיאוגרפי:
     השרון

בואו להפוך את האומנות לריפוי ואת הריפוי לאומנות

לימוד אור-שיאצו הינו מעשה אומנות.
בלימודים אלו המורה הוא האומן, המאסטר
התלמידים נפתחים דרכו.
מתרחש תהליך של היזכרות וכוונון, בו ריפוי נהייה לאומנות ואומנות לריפוי.
כמו קדר הלש את החומר לכל ואת הריפוי לחאי, או משיכת המכחול של צייר.

לימודי שנה א’ כוללים:
■ עקרונות המגע
■ חיבור לאדמה
■ מתיחות מרידיאנים
■ ועוד...

שנה ב’:
לימודי שנה ב’ הם כמו מעבר מלימוד נהיגה לקורס טייס.
בשנה זו אנו מעמיקים ולומדים לדייק, ולהגיע פנימה, לעומק נוסף.

שנה ג’:
במסגרת שנה זו, כל תלמיד יעביר מספר שיעורים לקהילה.
כשאנו מלמדים, מוטמע בעומק רב יותר החומר הנלמד.

השאר/י פרטים ללא כל התחייבות וקבל/י את כל המידע אודות לימודי אור-שיאצו בפרדס חנה.



לימוד אור-שיאצו הינו מעשה אומנות.
בלימודים אלו המורה הוא האומן, המאסטר התלמידים נפתחים דרכו.
מתרחש תהליך של היזכרות וכוונון, בו ריפוי נהייה לאומנות ואומנות לריפוי.
כמו קדר הלש את החומר לכל ואת הריפוי לחאי, או משיכת המכחול של צייר.

גופנו הינו החומר, הבד, המכחול והצבע. עלינו ללמוד לפעול בהרמוניה ובמנוחה. להיזכר בשפה חדשה.
שפת אור ומגע זו מתפתחת ונעה אל פשטות ודיוק, יחד עם מנהלת בית הספר- נעמי מתוך התפתחות וצמיחה במסעה בעולם הריפוי (מ-1988), ובחיים.מוזר ככל שישמע שנה א’ תמיד מתקדמת משנה ב’.
שנה א’ מתחילה מהמקום בו אני נמצאת בהווה.
שנה ב’ מתבססת על העבר. על שנה א’ הקודמת.
כל אדם החווה אור-שיאצו, בטיפול, סדנאור או קורס למטפלים,
פוגש זאת ברגע הנכון עבורו. במדויק.
רגע בזמן בו הוא פתוח ומבקש תדר חדש זה, של אהבה, מגע ומדע.
פתיחות למפגש עם מורה... מסע שישנה את חייו.

ובכל זאת...

מה מוביל את שנה א’?

עקרונות המגע – לחץ שווה, לחץ מתמשך, תנועה ספיראלית ומתיחות.
כיצד לנוח ולהישען עם כפות ידיים, מרפקים, אמות, ברכיים וכו’

חיבור לאדמה – הקשבה לאדמה מאפשרת יצירת חיבור ושקט הנחוצים לתהליך הטיפולי.
הקשבה לאדמה, הינה הקשבה לגוף- הבסיס לכל היתר...

מתיחות מרידיאנים – כלי בעזרתו אנו לומדים גמישות של גוף ונפש.
כל שיעור מתחיל בעבודה אישית של אדם עם גופו. טיפול עצמי.
תרגילים אלו מבוססים על עבודתו של מסונגה ועל אינספור תרגילים
פרי פיתוחה של נעמי, מהבנתה את עולם המרידיאנים.

השעון הביולוגי – שעון בתנועה. יחסים בין המרידיאנים השונים. כיצד הם תומכים ומשפיעים זה על זה.

מערכת אפיקי הרוחב (zones)- מאפשרת מיקוד ובחירה להעמקת הטיפול.

עזרה ראשונה דרך מרידיאנים.
כיצד לעבוד על הגוף במנחים שונים – גב, בטן, צד, ישיבה. עבודה זו מתבססת על תבנית התנועות של זן-שיאצו (קטה).

צבעים – סידור הצבעים בתוך הגוף וסביבו. איך לשלב צבע במגע,
כיצד אנו קולטים את צבעי המטופל ומה משמעותם?

מבנים גיאומטריים – חמשת המבנים האפלטוניים מהווים "בית" למרידיאנים,
הם משפיעים עמוקות על איכות וקצב הזרימה וקשורים אל כוח החיים.
כיצד לעבוד איתם? מה הקשר בינם ובין הצבעים?

עבודה זו עם צבע וצורה, הינה חומר שעובר דרכנו ומתגבש לשיטת עבודה ולימוד. המקום היחידי בו ניתן ללמוד זאת הוא אצל נעמי.

תיאוריה של רפואה סינית – חמשת האלמנטים, ששת השכבות, המרידיאנים המיוחדים.

שנה ב’:
לימודי שנה ב’ הם כמו מעבר מלימוד נהיגה לקורס טייס.
בשנה זו אנו מעמיקים ולומדים לדייק, ולהגיע פנימה, לעומק נוסף.
הטיפול והריפוי נתפסים כ"עיצוב פנים".
המגע הופך להיות אומנות. מכחול שנע באלגנטיות וללא מאמץ.
בשנה זו מושם דגש על שיטות אבחון שונות, דרך הבטן, הגב, מערכת הזונים, תנועת המפרקים ואינטואיציה.
נלמדים לעומק מספר מערכות אנרגטיות:
מערכת המרידיאנים של מסונגה,
מערכת תת המרידיאנים של ריוקו אנדו,
מערכת הזונים של סוזוקי,
מערכת הצבעים והמבנים הגאומטרים של נעמי

תיאוריה של רפואה סינית, הרחבה
עבודה עם מספר נקודות נבחרות על כל מרידיאן

המטרה בשנה זו היא להפנים את מערכות האנרגיה השונות,
להבין את הגוף כמערכת רב מימדית,
ולאפשר בחירה מדויקת, המעצימה את כוח החיים, התנועה והריפוי.

שנה ג’:
שנה ג’ לוקחת אותנו להתחלה....
כעת, כשיש בידינו את המערכת האנרגטית הרב מימדית, את איכות המגע והתמיכה,
כעט כשגופנו מבין, מפנים וחווה, זה הרגע להטמיע מחדש...
ולראות כיצד אנו מורים זאת לאחרים.
שנה זו הינה הזדמנות לקחת את אור-שיאצו לכיוון של הדרכה והוראה.
במסגרת שנה זו, כל תלמיד יעביר מספר שיעורים לקהילה.
כשאנו מלמדים, מוטמע בעומק רב יותר החומר הנלמד.

כל מסלולי הלימוד של  מגע במרחב הנע- בית- ספר לאור שיאצו


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649