המכללה האקדמית תל-חי

תואר ראשון B.A בחינוך במוקד לחינוך, חברה וקהילה

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תואר ראשון
  • אזור גיאוגרפי:
     הגליל והגולן - קריית שמונה (הלימודים מתקיימים גם אונליין)

אודות

 

תהליכים חברתיים, פוליטיים, טכנולוגיים וסביבתיים, כגון גלובליזציה, קפיטליזם מואץ, התחזקות הרשתות החברתיות, מחאות נגד המשבר הסביבתי ו-ME TOO, מחשוב נרחב ומגפה כלל עולמית, מזמינים לחקור ולהבין תהליכים חינוכיים בעולם משתנה. במקביל מתחזק הצורך להבין כיצד שדות חינוכיים – כלים, מסגרות, שחקנים – משתתפים ותורמים לשינויים חברתיים, פוליטיים וסביבתיים.

 

כדי לבחון יחסים מורכבים אלה מוקד זה יאפשר לסטודנטים להתבונן ולחקור כיצד המפגש בין מציאות חברתית פוליטית, קהילה, מחנכים, ומתחנכים בהקשרים חברתיים ומוסדיים שונים, מייצרים אופציות חינוכיות חדשות ומשמעותיות. הלימודים יבחנו למשל כיצד שינויים חברתיים וכלכליים מובילים לצמיחה של מסגרות חדשות כמו בתי ספר קהילתיים, גני מעורבות הורים, מסגרות חינוך ביתי-קהילתי, ומסגרות חינוך ייחודיות אחרות. מה הזיקה בין מסגרות אלה לבין סוכנויות המדינה, ומבנים קהילתיים אזוריים? כיצד משפיעים השינויים האלה על יחסי מחנכים מתחנכים, על המרחב הקהילתי ואיזה הזדמנויות חדשות הן מייצרים עבור הפרט והקהילה? כיצד יכולים מחנכים לגלות מנהיגות בהקשרים שונים והוביל שינויים משמעותיים במרחבים חינוכיים?

 

תהליכים חברתיים, פוליטיים, טכנולוגיים וסביבתיים, כגון גלובליזציה, קפיטליזם מואץ, התחזקות הרשתות החברתיות, מחאות  נגד המשבר הסביבתי ו-ME TOO, מחשוב נרחב ומגפה כלל עולמית, מזמינים לחקור ולהבין תהליכים חינוכיים בעולם משתנה. במקביל מתחזק הצורך להבין כיצד שדות חינוכיים – כלים, מסגרות, שחקנים – משתתפים ותורמים לשינויים חברתיים, פוליטיים וסביבתיים.

 

מטרות המסלול

 

  • היכרות עם מגמות ואופנות בחינוך לאורך המאות והעשורים תוך התבוננות ביקורתית על תהליכי חינוך במובן הרחב.
  • הבנת הקשרים הרב-ממדיים בין חינוך לבין תהליכי שינוי חברתיים רחבים – הסטודנטים/ות ילמדו להגדיר חינוך ממגוון של תחומי דעת (סוציולוגיה, אנתרופולוגיה, פילוסופיה והיסטוריה) וכשדה פעולה אשר משתתפים בו שחקנים ומוסדות חברתיים מגוונים.
  • הכרת מסגרות חברתיות חינוכיות לעומק באתרים שונים – מסגרות חינוך פורמליות ובלתי פורמליות, מרחבי פריפריה  ומרכז, עמותות של מגזר שלישי, מוסדות השכלה גבוהה – במטרה לזהות תהליכים דינמיים, יתרונות, בעיות, קשיים אות מגוון הדרכים להתגבר עליהן ברמת המאקרו והמיקרו. בין השאר הסטודנטים יחשפו למוסדות ותהליכיים חינוכיים בתרבויות שונות, כדי לאפשר חשיבה מחודשת על הנחות היסוד העומדות בבסיס התהליכים החינוכיים המוכרים להם.
  •  היכרות עם פרקטיקות אקטיביסטיות ופדגוגיות מגוונות בבתי הספר ומחוצה להם, למשל בארגונים לשינוי חברתי, בתנועות נוער, במועדוניות, במרכזי למידה. בין השאר הם ירכשו מתודות שונות לתכנון חברתי, להערכת פרויקטים, להנחיה, לדיאלוג, ולגישור. כל אלה יאפשרו להם לשנות המציאות החברתית והחינוכית.
  • הסטודנטים.ות ילמדו להוביל תהליכים במערכות חינוך, ולגלות מנהיגות בהקשרים מורכבים.

 

תנאי קבלה

 

  • זכאות לתעודת בגרות בממוצע 95 (טווח ועדה החל מציון 85).
  • ציון פסיכומטרי או ציון משוקלל (בין ממוצע הבגרות לציון הפסיכומטרי/מצרף) 570 (טווח ועדה החל מציון 520).
  • אנגלית: נרשמים שאין ברשותם ציון בבחינה הפסיכומטרית חייבים להיבחן במבחן אמי”/ר”ם.
  • עברית: מועמדים ששפת האם שלהם אינה עברית ונבחנו בבחינה הפסיכומטרית בשפה שאינה עברית ו/או ששפת ההוראה בבית הספר התיכון שבו למדו אינה עברית, חייבים להציג ציון 110 לפחות במבחן ידע בעברית (יע”ל).

 

תעודות

 

תואר ראשון B.A בחינוך במוקד לחינוך, חברה וקהילה

 

סטודנט במוקד יוכל להמשיך ללמוד לתארים מתקדמים בתחום ניהול וארגון מערכות חינוך  וכן בתוכנית להתנהגות ארגונית. 

 

במסגרת המוקד לחינוך, חברה וקהילה יוכלו הסטודנטים להשתתף בתוכנית המנהיגות של המכון למנהיגות עתיד בישראל. במסגרתה ירכשו כישורי מנהיגות וישלבו בין ידע תיאורטי ומקצועי לבין כלים למצוינות, הובלה ויוזמה בחינוך, בחברה ובקהילה. את הקורס מובילים מומחי המכון למנהיגות ובסיומו יקבלו הבוגרים תעודת בוגר.ת התוכנית.

 

בוגרי המסלול יקבלו אישור התמחות בנוסף לתעודת הבוגר.

 


כל מסלולי הלימוד של  המכללה האקדמית תל-חי


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649